Gå til innhold

The Daria diaries

Anbefalte innlegg

Skrevet
Daria skrev (2 minutter siden):

Striregn, motvind og mer enn 200 kilometer. En ekstra god dag å ikke være TdF-rytter - og potensielt en dag for å sitte i feltet og revurdere sine livsvalg... :fnise:

:fnise:

Rolig søndag her så langt, med siste MC-episodene unnagjort og 3 maskiner klesvask hengt til tørk (nå er det fullt over alt :sjokkert:

Skrevet

En av de danske syklistene mente at været var som en dansk sommerdag og så en hjemmebanefordel -Det er fedt... :ler:

Jeg så ikke MC-finalen - jeg var så misfornøyd med hvem som havnet der...

Skrevet
Daria skrev (2 minutter siden):

Jeg så ikke MC-finalen - jeg var så misfornøyd med hvem som havnet der...

Ja, ikke den mest inspirerende finalen... Jeg trodde jo helt oppriktig at Pezza skulle ryke myyyye tidligere! 

Men den siste oppgaven i finalen skulle jeg gjerne smakt :wow:

Skrevet

Sånne konkurranser handler alltid en del om tilfeldigheter - åpenbart dyktige kan ryke på en bagatell på en dårlig dag, mens middelhavsfarere redder seg på andres feil og på å ikke være dårligst når det gjelder. 

Skrevet

Er det for mye forlangt at Tv2 unngår å ha reklamepause akkurat i de 20 minuttene danskene viser nyheter...?

Skrevet

Jonas Abrahamsen i brudd - det vekker jo vakre minner fra fjoråret... 🚲

Det har skjedd lesing og tedrikking i nærmeste park (jeg bruker det ordet med generøsitet...) og styrketrening og avspenning på matten på stuegulvet. Jeg har funnet en avspenningsvideo på YouTube ledet av en mann fra Bergenstraktene - jeg er jo vant til å adlyde vestlanske dialekter og kjenner på et feriesavn:fnise:

Nå har jeg funnet fram mitt minst flatterende (men svært behagelige) sommerplagg - en vid, ankellang og formløs kjortel i batikkmønstret tynn bomull. Kjøpt på loppemarked for mange år siden, det meste tyder på at den er hjemmesydd.

Skrevet

Jeg ble plutselig minnet på denne - og på at det er altfor lenge siden jeg sist postet en Josh Groban-sang...

Skrevet

Ambisjonene om å komme seg ut hver dag varte til dag tre i den første offisielle ferieuken og sammenfalt med den dagen det for alvor ble merkbart hvor stor betydning hverdagsrutinene faktisk har. Same procedure osv... Det er ikke det at jeg ikke lærer, men det er ikke alt man kan forebygge og unngå uansett hva man (tror man) vet. Stillesittende lesedag og lading i dag, ut på tur i morgen. 

Skrevet

Jeg har badet :hoppe: Jeg var skikkelig badeengel som barn, og hver gang jeg er i vannet husker jeg hvorfor - det er jo så deilig. Over 20 grader i vannet hjelper jo også... Kombinert kunst- og standtur med min mor - med litt vandring på museets uteområde i tillegg tenker jeg at morgendagens skjemalagte treningsøkt kan utgår med god samvittighet, kroppen har definitivt jobbet i dag...

Skrevet

Det står respekt av å vinne en TdF-etappe med nesten tre minutter 🚲 🍀

Skrevet
Daria skrev (På 5.7.2025 den 12.37):

04.07: To lest, en kjøpt.

Jeg måtte jo bruke opp bursdagsgavekortet fra Bokklubben... She speaks! av Harriet Walter er Shakespeare-nerding - nyskrevne monologer for et utvalg av hans evinnelige karakterer, som endelig skal få si hva de egentlig tenker...

08.07: Tre lest, en kjøpt.

Scott Farris' Inga er en biografi om danske Inga Arvad, mest kjent for å ha vært John F. Kennedys lett skandaløse kjæreste og potesielt hans livs store kjærlighet (hvis man vil spekulere, og det vil man jo...). Det skandaløse var særlig nyttet til at hun hadde omgått nazitopper (inkludert flere møter med Hitler som journalist) på 30-tallet, med påfølgende spionanklager i USA under krigen. I likhet med Wallis Simpson, kvinnen kong Edvard abdiserte for på omtrent på samme tid, slår det meg at Arvads liv før hun møtte sin berømte kjæreste var vel så interessant, men i motsetning til den britiske kongen var ikke JFK klar for å ofte alt for sin kjære. På mange måter en fortelling om tapte muligheter - Arvad hadde så mange egenskaper og muligheter, uten å noensinne komme helt fram noe sted. Hun hadde fortjent en bedre skjebne - og en bedre skrevet biografi...

Skrevet

All ære til den rasende naboen som er ute og tar krangelen med kaféen/restauranten/utestedet i første, hvor de i anledning varmen tydeligvis har bestemt seg at reglene for uteservering - ikke minst den som sier at det skal være stille klokka 23 (-Dette vet dere, for faen!) - ikke er så viktige å overholde...

Skrevet

Overnevnte regel er heller ikke så viktig når det bare (tror jeg) er de ansatte som sitter ute etter stengetid, selv om de er omtrent like høyrøstede som gjestene. Rundt halv fire ble det stille...

Ikke helt urelatert har jeg en sen start på dagen, med hodepine, ibux og kranglete kropp, som håndterer lite søvn mye bedre når det skyldes indre stress heller enn ytre støy...

Skrevet

Tur og trening unnagjort i tide til tour og te (ja, det er foretrukken drikke også i 25+ 🍵 ). Litt roligere ute i går kveld (det ble stille før 02...), ergo litt bedre start på dagen i dag.

Skrevet
Daria skrev (På 11.7.2025 den 16.10):

08.07: Tre lest, en kjøpt.

Scott Farris' Inga er en biografi om danske Inga Arvad, mest kjent for å ha vært John F. Kennedys lett skandaløse kjæreste og potesielt hans livs store kjærlighet (hvis man vil spekulere, og det vil man jo...). Det skandaløse var særlig nyttet til at hun hadde omgått nazitopper (inkludert flere møter med Hitler som journalist) på 30-tallet, med påfølgende spionanklager i USA under krigen. I likhet med Wallis Simpson, kvinnen kong Edvard abdiserte for på omtrent på samme tid, slår det meg at Arvads liv før hun møtte sin berømte kjæreste var vel så interessant, men i motsetning til den britiske kongen var ikke JFK klar for å ofte alt for sin kjære. På mange måter en fortelling om tapte muligheter - Arvad hadde så mange egenskaper og muligheter, uten å noensinne komme helt fram noe sted. Hun hadde fortjent en bedre skjebne - og en bedre skrevet biografi...

12.07: Fire lest. en kjøpt.

Den jødiske famlien Glass er journalist Hadey Freemans utforskning av egen familiehistorie, med utgangspunkt i farmoren og hennes søsken som ble født i en stetl i Polen (da Østerrike-Ungarn) tidlig på 1900-tallet og flyttet til Paris etter første verdenskrig. Det er en hostorie med sterke personligheter og livsløp på grensen til det utrolige, og beviser nok en gang at uansett hor mye jeg leser om andre verdenskrig, er det alltid nye historier og vinkler å oppdage.

Skrevet

Jeg er stadig like imponert over legebilen i touren - sårbehandling i fart...

Skrevet

Forvirringen når jeg skifter fra norsk til dansk tv2 for å slippe unna Dag Otto Lauritzen - og så er det innslag med ham der også...

Skrevet

Det må jo være bittert når du har sittet i brudd så å si hele etappen, i over fire timer og 100 kilomeyer og så blir tatt igjen av feltet knapt 700 meter før mål... 🚲 Jegg hadde unnet Mathieu van der Poel den seieren. 

Skrevet

Jeg er ikke overbevist om at det kvalifiserer til å kalles regnskur når asfalten bare blir prikkete, men det var imponerende størrelse på de få dråpene som kom... :regn: 

Skrevet

Wales reduserer til 1-5 mot England, og gleden både på banen og tribunen er ekstatisk. Det er tross alt bare deres andre mål i et EM noensinne - ekte idrettsglede :hjerte::ball:  

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...