Gå til innhold

The Daria diaries

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Fysio har inneklemt fredagsfri i morgen, så jeg bedriver alternativ hjemmetrening - av viljestyrke og selvkontroll. Når jeg nesten har klart å overbevise meg om at jeg trenger/vil ha glede av en limited edition-omslagstopp på Gurdrun Sjöden og lyster etter et par plagg til - har man først åpnet en handekurv er det jo så fort gjort at det ramler noe mer ned i den... :plystre:

(Bursdagsgavekortet fra Bokklubben kan vi snakke om en annen gang, man skal jo ikke overdrive treningen...).

Endret av Daria
Skrevet

Jeg står for at fire timer er en helt rimelig varighet for en lunsj. :kaffeprat: Jeg står også for at en topp og en jakke snart kommer min vei... :plystre: 

Skrevet

-Jeg veit da fader....

Når du akkurat har vunnet første etappe i Tour of Norway etter en vanvittig sluttspurt og overrasket alle, ikke minst deg selv... 🚴‍♂️

Skrevet

Mannen er slakter og MasterChef-deltaker, og har aldri hørt ordet umami...

Skrevet (endret)

Jeg tror (fortsatt) Else Kåss Furuseth på hennes oppriktige engasjement rundt bekjempelse av ensomhet. Men hun framstår som i beste fall ganske naiv og korttenkt - både når det gjelder kjendisjournalistikk og politikk og hvordan disse fungerer. Du kan ikke både være partileder og forvente å blitt tatt seriøst som det og samtidig fronte et show du kaller Folkemøte,  men selger dyre billetter til. Å ha vært i både i komi-, kjendis- og mediebransjen i så mange år og så si at Jeg bruker ikke ensomhetssaken for å få oppmerksomhet om meg selv, jeg bruker meg selv for å få oppmerksomhet om ensomhetssaken, - hun burde jo vite bedre, uansett hvor ektefølt og -ment det er.

Endret av Daria
Skrevet

Enhver MC-deltaker med et hint av italiensk blod vil påpeke det med store følelser og nonna-referanser ved enhver anledning, og ingen som kan spille på en familiær tilknytning til en annen nasjons kjøkken unngår å utnytte det til det fulle, også emosjonelt. Bortsett fra dansken, som nevner det i en bisetning i episode 30 fordi hun lager rødgrød med fløde... 

Skrevet (endret)

YouTube foreslo at jeg kunne være interessert i årets MisCast-bidrag fra Aaron Tveit. YouTube er generelt mer treffsikre enn Facebook på sånne ting... :fnise: (Og i likhet med alle i salen sørger jeg over at han og Gavin Creel ikke fikk gjort denne sammen - det kunne blitt like minneverdig som deres versjon av Take me or leave me, som jeg har gledet dagbokas faste lesere med ved flere anledninger).

Endret av Daria
Skrevet

Den egentlige grunnen til at jeg beveget meg inn på YouTube og ble sittende fast. Jeg hørte den (gammelt TenSing-repertoar) forleden og tenkte "Det høres jo ut som Michael Ball - har han sunget den? :klo: " og svaret er åpenbart ja... 

Skrevet

Bislett: Mann med cello går av bussen. Mann med kontrabass kommer på. #vaktskifte

Jeg har vært på utflukt og inspisert min mors nye hjem, og brukt bussturen til å vli positivt overrasket over kvaliteten på mine nye TGR-ørepropper. Nå sykler svette menn i oppoverbakke på tv, mens jeg funderer på store spørsmål, som middag (og i så fall hva?) eller is...

Skrevet

Meny har en iskrem med smak av portvin og svisker. Jeg lurer litt på snittalderen til de som kjøper den...

Skrevet

En lørdagskveld unntatt naturlovene - James Bond har nettopp tatt igjen (og kommet seg inn i) et fly i fritt fall - allerede før introen :fnise:

Skrevet
Daria skrev (22 timer siden):

Meny har en iskrem med smak av portvin og svisker. Jeg lurer litt på snittalderen til de som kjøper den...

😂😂😂

Skrevet

En slager i ethvert barneselskap... :fnise: I den litt mer barnevennlige avdelingen kom jeg over en gammel oppskrift fra skolekjøkkenet og har bakt banankjeks med havregryn 🍌

Skrevet

01.06: En lest, ingen kjøpt.

Esther Nilsson er tilbake, i Lena Anderssons Män och kvinnor. Litt mindre irriterende (jeg kjenner ikke lenger på det påtrengende behovet for å filleriste henne), men fortsatt med en fast tro på kjærligheten - og kanskje er den i ferd med å finne henne, i en litt sunnere form? Dessuten har venninnekoret blitt oppløst i sine enkelte karakterer, som alle sliter med menn på ulikt vis. Andersson er som alltid skarp, innsiktsfull og underholdende, og med de beste formuleringene, som kan få meg til å le høyt og føle meg truffet samtidig.

Skrevet

I avdelingen for pussige små bagateller: Jeg gjorde push-ups hos fysio i dag (ikke en bagatell :opplyser: I et anfall av overmot, på lite søvn* og etter å ha økt i et styrkeapparat (salens sterke mann lå plutselig to hakk foran meg, det kan jeg jo ikke være bekjent av...), sa jeg meg klar for nye utfordringer og dette var det jeg fikk...) og hun kommenterte hvordan jeg holdt hendene - Jeg har aldri sett noen gjøre det sånn før... og jeg kom på at psykofyso har kommentert akkurat det samme. Av alle uventede og ubevisste måter man kan være litt merkelig på... :fnise: (Alt jeg gjør er å krølle fingrene så jeg har det midterste fingerleddet mot matten - jeg har ingen god forklaring på hvorfor, det faller meg bare naturlig å gjøre det sånn... :vetikke: ).

På hjemvei fikk jeg hentet mine nye blomstrede plagg, som vil fylle store hull i mitt overfylte klesskap (jeg planlegger selvfølgelig å lufte et av dem hos rogalendingen i morgen. Ikke at han bryr seg (antar jeg...), men jeg gjør det), så hva var vel mer naturlig enn at det lå en ny katalog i postkassen... Dessuten hadde noen fylt postkassen min med te og sjokolade :strix: :kyss:

*Min maurende, dirrende kropp fant endelig søvnen en gang etter tre i natt - og litt før fire våknet jeg av en rusende motor :sur: Rett nedenfor vinduet sto en bil på tomgang, mens en mann som viste seg å ha hverken sko på beina eller skjorte under dressjakka (No shirt, no shoes. Definitely not no problems...) hadde en lang samtale med noen inne i bilen (jeg antar at det var flere der inne enn bikkja som satt med hodet ut av vinduet). På et tidspunkt, uten å avbryte samtaen, snudde han seg halvveis bort fra bilen og sendte usjenert en stråle i en bue utover fortauet. Sjarmerende... Ut fra kommentaren Dette kommer jeg ikke til å huske i morgen var han neppe edru (som om oppførselen ikke var tegn nok), men jeg så hvilken oppgang han gikk inn i - det frister jo litt å sette en lapp på døra og friske opp minnet hans en anelse... 

Annonse
Skrevet
Daria skrev (På 1.6.2025 den 18.43):

01.06: En lest, ingen kjøpt.

Esther Nilsson er tilbake, i Lena Anderssons Män och kvinnor. Litt mindre irriterende (jeg kjenner ikke lenger på det påtrengende behovet for å filleriste henne), men fortsatt med en fast tro på kjærligheten - og kanskje er den i ferd med å finne henne, i en litt sunnere form? Dessuten har venninnekoret blitt oppløst i sine enkelte karakterer, som alle sliter med menn på ulikt vis. Andersson er som alltid skarp, innsiktsfull og underholdende, og med de beste formuleringene, som kan få meg til å le høyt og føle meg truffet samtidig.

03.06: Tre lest, ingen kjøpt.

I Lucy Caldwells The meeting point flytter presten Euan med kone og barn til Baharain for å jobbe for kirken der. Han forsvinner inn i arbeidet, mens kona Ruth blir kjent med tenåringsnaboen Noor og hennes fetter Farid, og ender etterhvert med å stille spørsmål ved både troen og ekteskapet. Jeg har vært begeistret for det jeg har lest av Caldwell før, men er litt mer lunken til denne - ting skjer litt for fort, samtidig som det tar for lang tid før hstorien virkelig strammer seg til og engasjerer.

Redescovering Nancy Drew er en samling essays og foredrag fra en Nancy Drew-konferanse som ble holdt på universitetet i Iowa i 1993. (Bokas redaktører heter Nancy og Carolyn, men det er visst bare en pussig tilfeldighet). En del nostalgisk mimring, en del interessant bakgrunnsinformasjon om Stratmeyer-syndikatet og hvordan det fungerte (hvem hadde vel ikke et traumatisk øyeblikk da vi innså at hverken Carolyn Keene eller Laura Lee Hope (Bobsey-barna) var faktiske forfattere...) og en del ting som er for så spesielt interesserte at hverken min fortid som ivrig leser av bøkene eller voksentid som bibliotekar med peiling på informasjonssøking og katalogisering er nok. Men jeg får jo litt lyst til å hente fram de gamle bøkene mine...

Skrevet

Det hender man får et infall og tenker "Det er det lenge siden jeg har gjort" - og så innser man litt for sent at det er det en grunn til... Som når Meny på nett lokker med tilbud på ferks makrell og man tenker "Mmm... det burde man...", uten å vie så mye oppmerksomhet til ordene "hel makrell". Når jeg en sjelden gang kjøper fersk fisk i ferskvaredisken, sløyer og renser de den for meg - jeg forholder meg sjelden til fiskens mindre matnyttige deler... Men det ble middag, selv om den ikke ble så instagramvennlig - og som bonus ble det stekt rogn. Det er heller ikke noe jeg tibereder så ofte, så selvtilfredsheten er stor - ikke minst over å i det hele tatt tenke å muligheten :fisk: 

Skrevet

Jeg elsker hekkeløperen som får spørsmål om værforholdene og svarer at det ødela frisyreplanene hennes :fnise: Det er sjelden jeg kan relaterte så direkte og personlig til toppidrettsproblemer :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...