Gå til innhold

The Daria diaries

Anbefalte innlegg

Skrevet
Daria skrev (12 minutter siden):

Jeg fikk kjeft av en av de andre fysioene i dag. -Jeg hører du har økt på beinstyrkeapparatet? Fy - da må jo jeg også... Det er ikke jeg har satt den regelen... :ler:

Når du kan spole over reklamepausene som utgjør minst 1/3 av hver episode, haler du raskt innpå...

Det er klart, det er vesentlig mer effektivt å kun se selve episoden og kunne spole med 64 gangers hastighet når det er reklame. De blir ikke så lange da... 

Skrevet

Dagens episode må vike for cupen - direktesendinger har alltid prioritet. Men jeg har spst grønnkål til middag... :fnise:  

Skrevet (endret)
Daria skrev (23 timer siden):

18.05: Ti lest, tre kjøpt.

Dragsug er Aase Kristofersens debutroman, utgitt i 1919. Den fikk god omtale av Sigrid Undset, gjengitt i samlingen med Undsets litterære essays som jeg leste for noen uker siden, og selvfølgelig fantes den fortsatt tilgjengelig i Deichmans samlinger... 27 år gamle Tordis (...skjønt det nærsagt er en forbrydelse for en ugift dame at være over de femogtyve) har fyttet fra hjemstedet nordpå og jobber som kontordame i en småby på østlandet, mens ungdomsvennen Nils akkurat har meddelt at han er forlovet og den eldre gifte naboherren er nærgående. Men intet er som Nord-Norge og alt ordner seg for snille piker, ogsp de som begynner å bli ulovlig gamle - Kristfersen kan flørte med den samme umoralen som Undset gjorde i sine tidlige bøker, men er mindre dristig i konlusjonene, uten at det blir for forutsigbart og sentimentalt.

20.05: 11 lest, tre kjøpt.

Therese Bohmans Andromeda foregår i et stort forlag i Stockholm. Sofie kommer inn som student-praktikant, og den aldrende nestoren Gunnar sørger for at hun får videre engasjement og blir hennes mentor og rådgiver - og faste selskap på en av byens bedre restauranter. Sofie, litt naiv og med en usikkerhet alle som en gang har vært ung og fersk i (arbeids)livet kan kjenne seg igjen i, gjør karriere i Gunnars nærhet. men ingenting varer evig - og det er her boka hever seg, Istedet for å følge Sofie videre, vender den tilbake til start - Gunnars start.

Endret av Daria
Skrevet

Premien til Brynes beste spiller i kampen mot KFUM Oslo? Fem brød og to fisk :rulle: De har hatt lokale produkter hver kamp - egg, jordbær, pinnekjøtt - men denne var jo den mest kreative. Det ble også antdet at tribunekapasiteten er ca 5000 :fnise: 

Skrevet
Daria skrev (1 time siden):

Dagens episode må vike for cupen - direktesendinger har alltid prioritet. Men jeg har spst grønnkål til middag... :fnise:  

Jeg er i grunnen ganske enig med Daniel når det gjelder grønnkål… :fnise: 

Daria skrev (49 minutter siden):

Premien til Brynes beste spiller i kampen mot KFUM Oslo? Fem brød og to fisk :rulle: De har hatt lokale produkter hver kamp - egg, jordbær, pinnekjøtt - men denne var jo den mest kreative. Det ble også antdet at tribunekapasiteten er ca 5000 :fnise: 

Oi, her må vi inn og se… 

Skrevet

Sognepresten i Bryne har nettopp bidratt med utdypende bibelhistorie og paralleller :fnise:

Skrevet

Jeg synes det er litt ufint av den store vepsen som kom på ubedt besøk å fly så tett på lysekronen at det drysser støvdotter over bordet...

Skrevet

Flyvende støvkost? :klo:

Skrevet

Jeg er litt usikker på om den vil være hjelpsom eller dømmende...

Skrevet

Og noen fotballkamper er virkelig ikke bra for blodtrykket… :bond: 

Skrevet

Det var da ikke nødvendig å gjøre det så spennende - og så langvarig :gjesp:

Skrevet

Du vet det har vært en lang kveld for NRKs utskremte sunnmøring også, når han forveksler Noah Holm og Emil Konradsen Ceïde på direkten, ansikt til ansikt med førstnevnte :fnise: Men han er veloppdragen - alle intervjuer avsluttes med Tusen takk for praten!

Skrevet

Ny Bake-off-sesong på NRK :hoppe: ( :rope: @Sauen Shaun!) Jeg vet hvem som vinner, følger flere av deltakerne på insta, har sett de fleste kakene og vet at en av årets beste kommentarer er Never cry over dick - og det legger ingen demper på noe som helst. Det inntrykket jeg har fått på insta er at dette er en sesong med gode deltakere (det har jo mye å si - det er gode og dårlige sesonger på det området), så jeg er spent på om det stemmer.

Jeg vurderte å markere den internasjonale tedagen med en ny kopp på Fretex, men klarte å stå imot. Den var fin, men den var ikke eksepsjonell, og mine overfylte skap krever såpass... Jeg vurderte også en veske, men innså at den er av det slaget som til tross for størrelsen ikke er beregnet på å romme annet enn kort og telefon. Lommebok og nøkler hadde antagelig blitt for ye for den å gape over (eller lukke seg rundt), for ikke å snakke om nødvendigheter som lesebriller og bok. Dumme meg som tror at poenget med en veske er å kunne ha ting i den...

Skrevet

Restesuppe av spinat, grønnkål og avokado - den fargen var intens... :ler:

Skrevet

Den beste stresstest-kommentaren:

-So I assume this is doable...?

Jeg ville også vært i tvil... :fnise: Men folk som foretrekker ost foran dessert må det jo være noe grunnleggende galt med.

Annonse
Skrevet

Molde røk ut av cupen :nigo: Mot Kristiansund - hvilket betyr at NRKs fotballekspert (og Viking-ansatte) Kristoffer Løkberg er et skritt nærmere en KBK-tatovering. :fnise:

Og enda mer stas - Tottenham tok akkurat ledelsen i Europacup-finalen! :danser::ball:

Skrevet

Jeg tror noen i huset også følger kampen - og at tv-bildene ligger litt etter radiolyden. Jeg tror også at deres preferanser ikke er de samme som mine... :fnise:

Skrevet

Oh, happy day :juhu: :ball:

Fotball er best på radio - sjefskommentator Traaen klarer seg tydeligvis uten luft når det gjelder :ler:

Skrevet
Daria skrev (På 21.5.2025 den 13.51):

Ny Bake-off-sesong på NRK :hoppe: ( :rope: @Sauen Shaun!) Jeg vet hvem som vinner, følger flere av deltakerne på insta, har sett de fleste kakene og vet at en av årets beste kommentarer er Never cry over dick - og det legger ingen demper på noe som helst. Det inntrykket jeg har fått på insta er at dette er en sesong med gode deltakere (det har jo mye å si - det er gode og dårlige sesonger på det området), så jeg er spent på om det stemmer.

Jeg vurderte å markere den internasjonale tedagen med en ny kopp på Fretex, men klarte å stå imot. Den var fin, men den var ikke eksepsjonell, og mine overfylte skap krever såpass... Jeg vurderte også en veske, men innså at den er av det slaget som til tross for størrelsen ikke er beregnet på å romme annet enn kort og telefon. Lommebok og nøkler hadde antagelig blitt for ye for den å gape over (eller lukke seg rundt), for ikke å snakke om nødvendigheter som lesebriller og bok. Dumme meg som tror at poenget med en veske er å kunne ha ting i den...

Oioi… Tusen takk for tips. :nigo:

Daria skrev (På 21.5.2025 den 21.45):

Molde røk ut av cupen :nigo: Mot Kristiansund - hvilket betyr at NRKs fotballekspert (og Viking-ansatte) Kristoffer Løkberg er et skritt nærmere en KBK-tatovering. :fnise:

Og enda mer stas - Tottenham tok akkurat ledelsen i Europacup-finalen! :danser::ball:

Man griner ikke over at Molde røk ut :nigo: 

Skrevet

I dag var det definitivt ikke sommerfølelse - et kvartal hjemmefra kom vantene opp av lomma... En fantastisk konsertopplevelse med Joyce DiDonato og operaorkesteret i går betyr en noe preget form i dag, men jeg kom meg gjennom full runde hos fysio og en helt nødvendig tur innom tebutikken etterpå. Stort sett har jeg så tidlige timer at den ikke har åpnet ennå når jeg er ferdig, så det gjelder å benytte anledningen... 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...