Gå til innhold

The Daria diaries

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ah, Nana Mouskori 2.0.

Skrevet

Med en oppdatert versjons av Portveiens sang om de fire elementene...

Skrevet
Daria skrev (1 minutt siden):

Med en oppdatert versjons av Portveiens sang om de fire elementene...

:fnise:

Skrevet

Oh my... dette var kjedelig. 🥱

Skrevet

Post-punk er jo ikke et ord om umiddelbart fyller meg med glad forventning, men han har jo håret til å få fullt utbytte av vindmaskinen. Låta minner meg om en kommentator (norsk eller svensk. jeg husker ikke), som sa noe om at i ESC er det veldig fint om man har et refreng, selv om det ikke er obligtorisk...

Skrevet

Det er jo helt åpenbart fra scenografi og framføring at nummeret hennes kun handler om gleden ved å synge, og at enhver antydning om tilsiktet og snuskete dobbelbetydnng er tatt rett ut av luften...

Skrevet

Se der, ja - i det jeg holdt på å skrive at første skritt mot frihet ville være å bryte ut av den kjolen, gjorde hun nettopp det. At hun samtidig slo om til engelsk kan jo tolkes på så mange måter av varierende politisk grad.

Skrevet

Ah, det var hun som hadde lånt sin vers-start fra Albanias store ESC-hit. Kanaliserer hun sitt indre barn i sandkassen?

Sangen er bra, stemmen er bra, men det refrenget er jo et sutrende barn - og det blir som kjent irriterende ganske raskt... Det var igjen dette med at det finnes bedre fora for sterke, personlige historier...

Skrevet

Skrevet
Daria skrev (1 minutt siden):

Ah, det var hun som hadde lånt sin vers-start fra Albanias store ESC-hit. Kanaliserer hun sitt indre barn i sandkassen?

Sangen er bra, stemmen er bra, men det refrenget er jo et sutrende barn - og det blir som kjent irriterende ganske raskt... Det var igjen dette med at det finnes bedre fora for sterke, personlige historier...

Litt sutrete refreng, men eller bra. 

Skrevet

Hallusinerte hun da hun var i garderoben og glemte skjørtet sitt? Det skjer jo stadig vekk i ESC, man kan jo lure på hva de serverer backstage...

Jeg blir mest sliten av dette, men det er vel den beste finalesjanden Danmark har hatt på en stund.

Skrevet

Edvard er morsom.... 

Skrevet

...viktiga minoriteter som homofila, transskesuella og finlanssvenskar...

...og der holdt jeg på å sprute te over både skjerm og tastatur... :fnise: 

Skrevet

Han hadde jo ikke trengt å si at han var homofil - den barten og Freddie Mercury-looken levner ingen tvil. Låta er bra, da - et sikkert finalekort.

Skrevet

Jeg satt og ventet på det kostymeskiftet - budskapet krevde jo det...

Annonse
Skrevet

Det er vanskelig å ikke tenke på hvor umusikalsk Israels bidrag er - på alle andre måter enn det rent musikalske...

Skrevet
Daria skrev (Akkurat nå):

Det er vanskelig å ikke tenke på hvor umusikalsk Israels bidrag er - på alle andre måter enn det rent musikalske...

Jeg sliter litt med begeistring. Sangen er nydelig men ikke enkel å svelge. 

Skrevet

Jeg synes ikke kveldens deltakere er så kommenteringsverdige. De er kjedeligere enn tirsdagens bidrag - og samtidig mer slitsomme. 

Skrevet

Tyskland bare overså jeg. Nå, derimot...

Skrevet

Denne havner i samme sekk som Nederland - så nydelig og balsam for øyne, ører og hjerne. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...