Daria Skrevet 8. april Forfatter #40281 Skrevet 8. april Tannlegens påminningsmelding åpner med "Vi gleder oss til å se deg!". Jeg lurer alltid på hvor mange som umiddelbart tenker at det ikke er gjensidig...
Roadrunner Skrevet 8. april #40282 Skrevet 8. april Daria skrev (40 minutter siden): Påskeferien er delvis i gang - det er to uker til neste fysiotime. Psykologen skal ikke ha ferie, og sånn som de siste ukene har vært tror jeg det er en god feriekombinasjon - kroppen får rolige dager i eget tempo og forhåpentligvis litt utetid i fint vær, jeg får tid til å gjøre både nyttige og lystbetonte ting, og hodet får beholde sin vanlige oppfølging og vedlikehold. Jeg har som vanlig en overambisiøs liste og en mer realistisk variant, samt vissheten om at i praksis vil jeg bare få gjort deler av den realistiske listen, men også ting jeg kke hadde tenkt på eller planlagt for.... De neste dagers planer inkluderer festningen etter rogalendingen i morgen og kafélesing etter tannlegen på torsdag - realistisk og oppnåelig... Og jeg leste festingen, og synes du var riktig så ambisiøs....
Daria Skrevet 8. april Forfatter #40283 Skrevet 8. april Post-psykolog-festing - nå snakker vi Det må jo være de gangene jeg slår meg løs og går på Halvorsens Conditori etter timen...
Daria Skrevet 8. april Forfatter #40284 Skrevet 8. april Kjøkken-mål: Finne en oppskrift på gulrotsuppe som ikke føles som babymat. (Første steg: Faktisk følge en oppskrift heller enn å bruke innfallsmetoden...). 🥕
Daria Skrevet 9. april Forfatter #40285 Skrevet 9. april Funksjonsnedsatt fundering: Hva tenker butikker som tilrettelegger halvveis? Cubus i Akersgata har rulletrapp opp, men bare en kronglete spiraltrapp ned - og kassen oppe er sjelden betjent, så jeg skal ikke bare få meg selv og stavene ned trappa, jeg skal gjøre det med eventuelle varer jeg skal kjøpe i de ledige hendene jeg ikke har i tillegg. Jeg har innsett at undertøysavdelingen der ikke lenger er for meg... Selfmade har rulletrapp begge veier - men ikke hele veien. I stedet for å gå helt ned til gulvnivå, stopper den på en avsats ca 2/3 ned og resten av veien kan man velge mellom trapp og en litt bratt rampe (for alle handlevognene og barnevognene folk balanserer ned rulletrappa?) - og da er trapp faktisk det beste alternativet for meg. Noen har heis du må be om tilgang til - da gjør jeg heller en vurdering av trappas vanskelighetsgrad, egen dagsform og hvor viktig, evenetuelt fristende, det i andre enden er... (sett inn: mange samtaler med de vestlandske vismenn om å måtte be om og trenge hjelp og å være til bry. Samt mailutvekslingen jeg hadde med Rema om deres manglende tilrettelegging, da de sa at det var jo bare å be om hjelp og jeg svarte at jeg heller handlet i butikker hvor jeg ikke trengte å føle meg vanskelig, men bare kunne være en vanlig kunde...).
Daria Skrevet 9. april Forfatter #40286 Skrevet 9. april (endret) 10.49. 11 minutter til timen starter, jeg sitter på trikken tre minutter (pluss et halvt kvartal og fire etasjer) unna rogalendingens kontor. Melding til de reisende: Vi har blitt stoppet av politiet på grunn av kongelig kortesje. Og der sto vi i godt og vel ti minutter, mens frustrasjon og stress steg (sistnevnte var jo ikke akkurat på bunnivå fra før)... Jeg var litt misunnelig på de som bare hoppet av og gikk, det er ikke så aktuelt lenger. En dårlig start på timen - i følge meg, andre tolkninger er som vanlig tilgjengelige... Og om noen tolker utblåsingen over som at det ble butikkvandrng i stedet for festningen etterpå, har de helt rett. Sola glimret med sitt fravær i forkant, og vi er fortsatt såpass tidlig på året at den er et krav for utelesingsutflukter. Ikke at det ble noe resultat (selv om jeg kjenner sylyster strømme på bare av å være inne på Selfmade) før jeg la turen innom nabolagets grønnakshandel - det er jo der jeg burde gå når jeg skal ha tørket frukt, eddiker, sauser og de andre alternative ingrediensene oppskriftene etterspør og som står i etnisk-hylla på kiwi. Denne gangen ble det bare tørket papaya og et par varianter av buljongterninger (reke og persille/hvitløk - de har jeg ikke sett i kjedebutikkene), men nå har jeg litt mer oversikt over hva de har (som mintsjokolade-is...). Endret 9. april av Daria
Daria Skrevet 9. april Forfatter #40287 Skrevet 9. april Bake-off i bakgrunnen. Det jeg hørte: Her pie is also seasoned with Old Spice. Hva de faktisk sa: Her pie is also seasoned with allspice. Den ubetydelige forskjellen på etterbarberingsvann og allehånde. Same, same...
Daria Skrevet 10. april Forfatter #40288 Skrevet 10. april For tre år siden endte mitt første traumatiske møte med ny tannlege med at han fant tre hull, en visdomstann som burde trekkes og litt smågrums han ville følge med på med halvårlige sjekker. Så nedskalerte han til årlige sjekker, og i dag slo han fast at det holder med sjekk hos tannpleier (som sto for det meste av dagens time) framover. Flink pike med et visst prestasjonsbehov finner mye sjelefred og tilfredsstillelse i den utviklingen, selv om det handler lite om aktiv egeninnsats. Dagens sitat er for øvrig Jeg kan påføre deg smerte hvis du gjerne vil - det var et tilbud, ikke en trussel, og jeg betakket meg Kaféplanene utgikk, det var lunsjtid og altfor mye fok overalt - men jeg fikk hentet en bok på biblioteket. Nå er rogalendingen det eneste som står på planen de neste 12 dagene av plikter og avtaler. Jeg skal lese og bake og sy og være litt huslig og gå turer, og sikkert være litt sosial innimellom, men det er svært lite jeg må...
Daria Skrevet 11. april Forfatter #40289 Skrevet 11. april Fire behandlingsavtaler på fire dager etter en ekstra innholdsrik helg - det var jo ikke veldig overraskende at kroppen maurer og dirrer og verker av slitenhet i dag. Boksider og tekopper blir dagens tidsregning...
Daria Skrevet 12. april Forfatter #40290 Skrevet 12. april Velg en låt som betyr noe for dere er ukas oppgave - og jeg kjenner umiddelbart redselen for at dette kan bli en kveld med unødvendig mye grining og oversharing...
Daria Skrevet 12. april Forfatter #40291 Skrevet 12. april Jeg, tror, hvis jeg legger godviljen til, at jeg har hrt om Kristian Kristiansen, men jeg har ingen anelse hverken om hva han driver med musikalsk eller hvordan han bretter ut sjela (og trenger heller ikke få dypere innsyn i det siste...).
Daria Skrevet 12. april Forfatter #40292 Skrevet 12. april Vent og vakkert og litt kjedelig. Jeg er ikke overbevist om at Let it be lå helt riktig for Sofie, hverken på den ene eller ande måter. Men pluss i boka til gjestedommer, som går rett på konstruktiv kritikk.
Skravla Skrevet 12. april #40294 Skrevet 12. april Han får meg ikke til å tro på en vidunderlig verden med den fremføringen.
Daria Skrevet 12. april Forfatter #40295 Skrevet 12. april Og så demonstrerer Jonas hvordan man faktisk gjør en utsunget låt til sin egen. Jeg tenkte at det (også) var et dørgende kjedelige låtvalg, men han klarte å gjøre noe med dem. Skravla skrev (1 minutt siden): Han får meg ikke til å tro på en vidunderlig verden med den fremføringen. Jeg vet ikke om jeg trodde på budskapet, men musikalsk sett ble jeg imponert - og overrasket.
Skravla Skrevet 12. april #40296 Skrevet 12. april Enig med gjestedommer - jeg likte måten hun fremførte på og budskapet i låten passet henne.
Daria Skrevet 12. april Forfatter #40297 Skrevet 12. april Det blir litt karaoke, særlig i starten. Jeg tror på at budskapet er viktig for Akuvi, men det kommer ikke helt gjennom.
Daria Skrevet 12. april Forfatter #40298 Skrevet 12. april Låta til Kim var ukjent for meg, men den kledde ham jo - og her ble jeg nesten litt rørt...
Daria Skrevet 12. april Forfatter #40299 Skrevet 12. april Jeg glemte å følge med på Depresno - låta var ukjent for meg og interessen ble aldri helt fanget. Det er tross alt ikke det stemmenivået som umiddelbart treffer meg Reisemetaforen er velbrukt, men Kristoffers svært konkrete reisemål var unektelig ganske originalt Jeg er litt usikker på hva Christine griner sånn for, dog...
Skravla Skrevet 12. april #40300 Skrevet 12. april Han traff meg - men jeg er litt fan av den type musikk. Han er faktisk den jeg har likt best hittil.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå