Daria Skrevet lørdag kl 19:24 Forfatter #40201 Del Skrevet lørdag kl 19:24 Eric har det hvertfall gøy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet lørdag kl 19:29 Forfatter #40202 Del Skrevet lørdag kl 19:29 (endret) Dagbladet følger opp med å hevde at Akuvi mestret språket. Jeg vil gjette på at det er et språk han ikke mestrer - og jeg sliter litt med å skjønne at hun er dommernes favoritt så langt... Endret lørdag kl 19:30 av Daria Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet lørdag kl 19:31 Forfatter #40203 Del Skrevet lørdag kl 19:31 Hvor juks er det når temaet er språk de ikke kan, og Jonas som har bodd fire år i Belgia får fransk...? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet lørdag kl 19:37 Forfatter #40204 Del Skrevet lørdag kl 19:37 Det er jo litt dårlig fantasi hos dommerne når tre av syv får fransk, det hadde ikke vært så vanskelig å finne syv forskjellige språk - særlig ikke når de lener seg såpass tungt på ESC som låtleverandør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet lørdag kl 19:40 Forfatter #40205 Del Skrevet lørdag kl 19:40 Sofie har jo flott stemme, men hun kunne godt holdt igjen litt på de første versene og bygget opp litt mer gradvis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet lørdag kl 19:44 Forfatter #40206 Del Skrevet lørdag kl 19:44 Jeg tror Freddy Kalas ligger tynt an i kveld, og at han får følge i bunn 3 av Eric og Depresno. I mine øyne burde Akuvi være der nede, men jeg tror ikke hun vil være det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet lørdag kl 19:46 Forfatter #40207 Del Skrevet lørdag kl 19:46 Særlig ikke når dommerne holder på henne som kveldens beste, etter å ha skrytt både Jonas og Sofie opp i skyene. Forstå det den som kan (jeg kan ikke)... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet lørdag kl 20:06 Forfatter #40208 Del Skrevet lørdag kl 20:06 Jeg traff hvertfall på bunn 3... Det kan jo være at samboeren til Eric, som sitter hjemme med månedsgammel baby, innerst inne synes det er helt greit at han kommer ut av boblen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skravla Skrevet lørdag kl 20:40 #40209 Del Skrevet lørdag kl 20:40 Det nærmeste jeg har vært fransk er kroppsspråk i Paris og i Louisianas sumper. Neste helg håper jeg å få med meg stjernekamp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet lørdag kl 21:02 Forfatter #40210 Del Skrevet lørdag kl 21:02 Hva har du bedrevet i sumpene...? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skravla Skrevet lørdag kl 22:49 #40211 Del Skrevet lørdag kl 22:49 Manon dør i stumpene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet lørdag kl 22:52 Forfatter #40212 Del Skrevet lørdag kl 22:52 Ah Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet søndag kl 09:12 Forfatter #40213 Del Skrevet søndag kl 09:12 254,5 meter. På hoppski. Det er jo fullstendig vanvittig. Festen i Planica i dag vil bli heftig - en slovener vinner rennet, en annen slovener setter verdensrekord. (Men den dressen til Domen Prevc må jo bli et diskusjonstema...). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet søndag kl 15:09 Forfatter #40214 Del Skrevet søndag kl 15:09 (endret) Eliteserien er i gang Som det ble sagt på tv2 et år (jeg tror det var Marius Skjelbek, fritt etter hukommelsen) - Det er kanskje ikke verdens beste serie, eller verdens mest spennende serie, men det er vår serie. Et på ingen måte ubetydelig poeng. Rosenborg vant i går, Molde ligger i skrivende stund under på hjemmebane etter bare fem minutter. Uff da... Endret søndag kl 15:09 av Daria Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet mandag kl 10:37 Forfatter #40215 Del Skrevet mandag kl 10:37 Jeg la plutselig merke til at nøklene mine ikke sto i døra som de pleier. Svaret er som regel at da står de på utsiden, så også i dag. Når jeg var ute sist? Lørdag... Fort gjort når man har mye å bære på, som et stort oljemaleri. Min mor er på flyttefot, og da blir hun i enda mer kaste-og-kvitte-seg-med-ting-modus enn vanlig Min oldefar var en ivrig (og brukbar) amatørmaler, det er et av hans verk. Nå får Ikea-plakaten fra studietida med Venezia-reproduksjon vike for norsk vinterlandskap på stueveggen, så snart jeg føler meg klar for å klatre og løfte... Litt ubrukelig dag på alle måter i dag - psykofysio-timen jeg skulle hatt kl 10 og hadde planer om å kombinere med tur i parken etterpå, ble flyttet til kl 16 (jeg fikk beskjed fredag, så det var godt varslet) og da er det begrenset hva jeg får gjort både før og etterpå. Kombinert med et par netter med dårlig søvn og ditto form (det er et høna-eller-egget-spørsmål, og svaret er antageig begge deler), er humør og innsatsvilje og det meste på et litt labert nivå. Men jeg har vannet blomster, jeg har vært i postkassen og hentet boka som har ligget der siden fredag (jeg fikk den jo ikke med meg på lørdag siden jeg alt hadde hendene fulle av maleri) og jeg var taktisk nok til å lage dobbel middagsposjon i går, som bare trenger å varmes i sausen når jeg kommer hjem. Man lærer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet mandag kl 10:45 Forfatter #40216 Del Skrevet mandag kl 10:45 (endret) Daria skrev (På 28.3.2025 den 11.28): 27.03: 16 lest, to kjøpt. Jeg plukket med meg Terapeutens tårer av Reidulf Dyrkorn fra biblioteket med en viss skepsis - psykolog på 70+ romandebuterer på et lite forlag med en 500 siders murstein om en psykolog på 70+ som leder en gruppeterapiprosess. Da jeg først åpnet den, leste jeg hele på to dager... Språket irriterer meg litt, ikke minst de korte setningene (hvor tre på rad gjerne kan begynne med samme pronomen) som får meg til å tenke på min gamle norsklærers kjepphest tekstbindingsord (sto det TB! i margen. visste du hva hun mente...), det er tidvis i overkant belærende og informasjonstungt (foreleserens yrkesskade) og unødvedig mye ytre detaljer (psykologens yrkeskade - jeg vet jo hvor mye mine kan legge merke til av sånt ), men jeg blir så sugd inn i historien, ikke minst terapiprosessen som beskrives, at jeg kan overse og tilgi mye. Litt av engasjement handler sikkert også om hva det vekker av tanker og reaksjoner relatert til egen terapiprosess; selv om jeg aldri har vært borti gruppeterapi (og ikke blir mer overbevist om at det er noe det frister å prøve), er det en del gjenkjenning. Månedens pussige litterære sammentreff - den andre boka på en uke som inneholder en statue av Kairos, guden for gode øyeblikk... 31.03: 16 lest, tre kjøpt. Sist jeg var på bilioteket, lånte jeg diktsamlingen Bibeldikt, som kom i forbindelse med den nye bibeloversettelsen i 2014, og hvor 88 forfattere har skrevet dikt relatert til et bibelord. Da jeg åpnet boka, oppdaget jeg at den i praksis er utformet som en bibellleseplan eller andaktsbok - det er et dikt og bibelord for hver søndag og hver merkedag i kirkeåret. Ergo er det en bok jeg vil ha, så jeg kan lese den gjennom året, og et antkvariat på Sørlandet kom meg til unnsetning. Endret mandag kl 10:46 av Daria Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet mandag kl 12:30 Forfatter #40217 Del Skrevet mandag kl 12:30 Og så ble timen avlyst og dagen virkelig bortkastet... Kanskje prøve å dra meg ut en liten tur mens det fortsatt er sol, i det minste. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet mandag kl 14:22 Forfatter #40218 Del Skrevet mandag kl 14:22 (endret) Jeg tenke at jeg kunne ta en tur ned på brygga, sitte litt i sola ved vannet og så svinge innom H&M, bokhandelen og matbutikken - en kombinasjon av faktiske ærend og et visst retail therapy-behov Så jeg samler sammen meg selv og andre nødvendigheter, putter bok og lesesolbriller i sekken, finn papisøppelet jeg skal kaste på veien og kommer meg ut. I det jeg snur ryggen til papircontaineren innser jeg at ryggsekken - den jeg er avhengig av hvis jeg skal handle (og hvor boka ligger) - fortsatt står i gangen Gidder jeg gå inn igjen for å hente? Neppe... Så da ble det tur i den lokale parken for å se på scillablomstringen og sitte på en benk i sola der (uten bok..) i stedet. Jeg har jo hatt dager som har føltes mer produktive... Endret mandag kl 14:22 av Daria Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet tirsdag kl 17:47 Forfatter #40219 Del Skrevet tirsdag kl 17:47 Jeg hang ikke med på assosiasjonshjernens irrganger, men plutselig var den her, hvor ingen del av hjernen min har vært på svært lange tider... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet i går, 13:03 Forfatter #40220 Del Skrevet i går, 13:03 02.04: Ingen lest, en kjøpt. I følge bokbloggen har jeg ikke lest en ny Jennifer Weiner-bok siden 2011. Jeg elsket de første bøkene hennes, men så dabbet interessen og entusiasmen av, hvilket nok handlet vel så mye om at jeg sluttet å lese chick lit generet som at bøkene hennes objektivt sett ble så mye dårligere.. Når Fretex kan by på en av de nyere, som dessuten til en stor grad foregår på 50-, 60- og 70-tallet, til den voldsomme sum av kroner 39, kan det jo være verdt et nytt forsøk. Lett underholdning til en varm sommerdag... Jeg fikk visst med meg en kjole også i et uoppmerksomt øyeblikk. Lang grålilla og tilsynelatende nesten ubrukt trikotkjole av det slaget jeg mer eller mindre bor i hjemme. Det er mulig jeg skal se det som en anledning til pensjonere den eldste av de jeg har, den er tross alt så tynnslitt og falmet at jeg knapt vii åpne døra for Oda-budet i den. Dessuten fikk jeg med meg litt sjelefred - rogalendingen var tilbake på kontoret og satte pris på å ha vært savnet (helt andre ord ble brukt, og gleden var primært på hans side akkurat der...). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå