Gå til innhold

The Daria diaries

Daria

Anbefalte innlegg

Man har skravlet noen timer, man har drukket te og spist kake - og siden noens tog var forsinket, fikk andre litt uplanlagt lesetid med en ekstra tekanne. Alltid velutstyrt og løsningsorientert...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sherman fra American Pie-filmene sitter akkurat nå på Frognertrikken. Han likner hvertfal veldig... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Gikk det greit?, spør fysio i det jeg avslutter en øvelse. Jada, svarer jeg, tar et skritt bort fra stepbrettet og vakler umiddelbart såpass at hun tar tak i meg. Full kontroll, alltid :fnise: 

En litt laber uke ble avsluttet med dobbel dose veldig hyggelig, men krevende sosialt samvær, det kjennes jo. Nå senker roen seg (med unntak av at det jobbes på taket denne uka, vi har fått advarsel om "betydelig støy"...), jeg har ingen andre planer enn mine vanlige besøk hos fysio og rogalendingen de neste par ukene. Hvilket jo passer fint med tanke på at ski-vm begynner til helga... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ved flere anledninger påpekt fysios alternative ordforståelse, men hun er jo ikke alene... -En seier, påstår rogalendingen om at jeg får en plutselig og tilsynelatende uprovosert følelsesreaksjon allerede mens jeg sitter og venter før timen. Jeg vllle brukt helt andre ord - om vi skal holde oss til sportsterminologien ville jeg kalt det en tjuvstart - men i følge ham altså en god ting. Som psykologer vel har det med å mene når det er følelser involvert - ut er alltid bedre enn inn....

Det var definitivt dårlig med seiersfølelse etterpå - jeg fant ikke de toppene jeg var ute etter på Cubus (hvertfall ikke i de fargene jeg ville ha), Gudrun Sjödén, hvor jeg hadde planer om inngående studier av en fristende vårkåpe, var stengt (bare en time, men den timen var fem minutter gammel da jeg kom...) og Ark var full av irriterende mennesker (selvfølgelig er det alle andre som er problemet...), ikke minst den ansatte som kom og stilte seg omtrent oppå meg med to kunder på slep. Forslag: Snakk til meg! Si at du skal se etter en bok i hyllen akkurat der jeg står, så flytter jeg meg gjerne, men ikke invader intimsonen min uten å anerkjenne min eksistens.

Jeg kom hjem (det graves seriøst på hvert eeste gatehjørnet mellom trikkestoppet og hjemme for tiden, det hjelper jo ikke på noe som helst) og var sur, sliten og rastløs og hadde ikke lyst til å gjøre noe, men hadde samtidig behov for å gjøre noe. Resultatet ble at det nå står en kake i ovnen... Det finnes selvfølgelig nyttigere ting jeg kunne ta meg til, men uansett hvor pris jeg ville satt på et nyvasket kjøkkengulv i morgen. ville det ikke gjort stort for humøret nå - jeg er ikke av de som får hverken frustrasjonsutløp eller tilfredsstillelse av rengjøring. Nybakt kake tii ettermiddagsteen, derimot (og nevnte jeg tre pakker te i postkassen?)...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har endelig fått lest ut en bok igjen. Blitt lite lesing de siste ukene. Nå er det endelig tid for å finne roen igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hender jo man må (bør...) prioritere andre ting... Leste du hvertfall noe bra? Kvalitet heller enn kvantitet (også mantraet/trøsten mitt hos fysio :fnise: ).

Endret av Daria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ski-VM er i gang (bill.mrk sprintprolog til frokost) - jeg vil nok komme tilbake til dette gjentatte ganger de neste 10 dagene... Beste navn så langt er den latviske langrennsløperen Krampe, jeg vil jo anta at hun lever opp til navnet sitt jevnlig :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den svenske reserveløperen (varme tanker sendes Linn Svahn, som pådro seg hjernerystelse under trening i går) har en stemme som minner meg om Lina i Emil fra Lønneberget. Hujedamej :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner en sau som gjerne skulle vært 90mil lenger nord nå… Heia Norge og heia Trondheim… 🇳🇴🇳🇴

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg leser heldigvis noe bra. «Mandeltreet», bra, selv om det ble litt vel mye av det gode etter hvert. Dessuten høyaktuell. Neste bok jeg har som mål å lese ut er «Pride and Prejudice». Historien kjenner jeg mer enn godt, hver gang jeg leser Austen blir jeg overrasket hvor godt hun skriver. 

Pga planer i kveld og en del ting som aller helst burde prioriteres over lesing (les hjemmekontor) så tror jeg dessverre ikke at jeg får avsluttet den i dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var der sist - og skulle gjerne gått for en reprise...

Martin Johnsrud Sunby er deilig saklig som ekspertkommentator - kunnskapsrik, erfaren og realistisk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dallandra skrev (Akkurat nå):

Ja, jeg leser heldigvis noe bra. «Mandeltreet», bra, selv om det ble litt vel mye av det gode etter hvert. Dessuten høyaktuell. Neste bok jeg har som mål å lese ut er «Pride and Prejudice». Historien kjenner jeg mer enn godt, hver gang jeg leser Austen blir jeg overrasket hvor godt hun skriver. 

Jeg burde egentlig gjenlese mer Austen - mye av det hsr jeg ikke lest siden jeg var tenåring. Så mangt har endret seg siden den tid, ikke minst hvor godt jeg leser engelsk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var der som frivillig sist og kunne ikke tenkt meg reprise av det nå. 😆 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo Austen-år i år, med en Austen Reading Challenge som jeg har hevet meg med på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dallandra skrev (6 minutter siden):

Jeg var der som frivillig sist og kunne ikke tenkt meg reprise av det nå. 😆 

Jeg var 16 og på tur med en venninne - for første gang helt uten voksne, stor stas på så mange måter. Vi gjentok det i Falun i 2015 og så fordeler med å gjøre det med voksen økonomi - vi bodde og spiste noen hakk bedre :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dronning Sonja går foran med et godt eksempel og gratulerer svenskekongen med vms første - velfortjente - gull. Vi får unne dem det - ikke har de noen i herrefinalen og ikke har de deltakere hverken i hopp eller kombinert...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...