Dallandra Skrevet mandag kl 19:54 #39701 Del Skrevet mandag kl 19:54 🤣😜 Du er kanskje inne på noe der. Begge deler har slått ut annerledes på broren, men de har begge valgt utdanning i retning ulike av mannens interessefelt. 😆 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet tirsdag kl 11:01 Forfatter #39702 Del Skrevet tirsdag kl 11:01 Påvirkninger kommer i så mange varianter - og utfall En utfordrende start på dagen for vanedyret - sykkelen min på fysikalske var opptatt da jeg kom (Den er så etablert som min at en av de andre fysioene en gang geleidet sin nye pasient til en av de andre syklene fordi hun så meg i garderoben #stamgjest). I stedet for den eldste og mest analoge (den har en knapp man vrir på for å stille inn belastning - og det er alt...) endte jeg på den nye, avanserte med minst åtte knapper, ukjent antall program og alternativer og et stort display med flere parametre enn noen trenger... Men jeg fikk stilt den inn etter mine behov og imponerte med det både meg selv og fysio Pakkehenting på posten på hjemveien - til meg, fra meg: En meditasjonskrakk (psykofysio er (selvfølgelig) involvert, i kombinasjon med min erfaring at om jeg skal lykkes med nye vaner, er første bud å ha utstyret i orden. Jeg satser på å komme tilbake til dette på nyåret..) og en Gudrun Sjödén-topp (omslag i tynn bomull med mønster i oransje og grønt. Fordi jeg aldri rakk å kjøpe den i høst og de plutselig hadde én i min størrelse på salg nå...). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet tirsdag kl 11:10 Forfatter #39703 Del Skrevet tirsdag kl 11:10 Daria skrev (21 timer siden): 09.12: Fire lest, en kjøpt. Årets antikvarske julelesing er i hus - Slik opplevde jeg julen fra 1961. Her er jul på sanatoriet, hos hvalfangerne og i tysk fangenskap, og ikke mins blant hedningene. Boka er utgitt på kristent forlag, og et flertall av historiene er fra misjonærer, ispedd en og annen prest, diakon og lærerinne. 10.12: Fem lest, en kjøpt. Jeg var av de mange som ble blåst overende av Brynjulf Jung Tjønns forrige diktsamling Kvit norsk mann. Årets heter Norsk kjærleik og følger i samme sporet - litt for tett på. Det er de samme temaene, de samme bildene og historiene, den samme formen - litt for ofte kjenner jeg at dette har jeg lest før, og det blir litt for enkelt, for tydelig og banalt. Som føles fælt å si om noe som er så personlig og tett på forfatterens liv, men det er ikke et litterært kriterium... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sauen Shaun Skrevet i går, 13:29 #39704 Del Skrevet i går, 13:29 Her er det ingen te-kalender i hus i år. Har bare Flax i år - og håper jo at jeg har litt flaks… Og jeg er i gang med å lese litt igjen. Men ikke noe mer avansert enn julehefter. Et par bruktbutikker er oppsøkt, og mengden julehefter har økt betraktelig i år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet i går, 13:46 Forfatter #39705 Del Skrevet i går, 13:46 (endret) Det viktigste er ikke hva man man leser, men at man leser Mvh skolebibliotekaren, som ble over middels lykkelig ved synet av en unge på ca 10 som satt og leste bok på t-banen i dag. Andre gledelige syn for dagen har inkludert et ivrig gravende ekorn (jeg er litt usikker på om det gravde opp eller ned...) et par kvartaler hjemmefra, to fine blomstermønstrede ildfaste former i akkurat passe størrelse for smuldrepai for én på Fretex (nå er de mine...) og rogalendingen i fluffy høyhalset genser (fordi jeg liker å få stereotypier bekreftet - vestlendningen hadde et anseelig utvalg Jeg er litt mer usikker på en av de andre terapeutene der, som vandret forbi i birkenstocks og mangefargede raggsokker...). Dessuten har jeg - fordi tekalender, fem varianter av jule- og adventste og to andre nyinnkjøpte slag ikke er nok - kjøpt meg dyr te. Det er jo denne tebutikken som er nabo til psykologkontoret, hvor det var litt lenge siden jeg hadde vært innom og som hadde flere varianter av julete i vinduet. De er av det utspekulerte/kundevennlige slaget som serverer uoppfordrede smaksprøver, og i dag bød de på svart te med mandarinsolje... Endret i går, 14:04 av Daria 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet i går, 13:51 Forfatter #39706 Del Skrevet i går, 13:51 (endret) Daria skrev (På 10.12.2024 den 12.10): 10.12: Fem lest, en kjøpt. Jeg var av de mange som ble blåst overende av Brynjulf Jung Tjønns forrige diktsamling Kvit norsk mann. Årets heter Norsk kjærleik og følger i samme sporet - litt for tett på. Det er de samme temaene, de samme bildene og historiene, den samme formen - litt for ofte kjenner jeg at dette har jeg lest før, og det blir litt for enkelt, for tydelig og banalt. Som føles fælt å si om noe som er så personlig og tett på forfatterens liv, men det er ikke et litterært kriterium... 10.12: Seks lest, en kjøpt. Gliff er Ali Smths roman for året, en lett dystopisk affære om to barn - Briar og Rose - som plutselig befinner seg i en ukjent by uten omsorgspersoner, i en nær framtid hvor overvåkningssamfunnet når nye høyder. Men fordi det er Ali Smith, handler det også en hel del om språk, om ord, om fellesskap og om alt som er viktig - hennes dystopier er ikke sci-fi, men samfunnskritikk rettet mot dagens samfunn. Bok en av (minst) to. Endret i går, 13:52 av Daria Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet i går, 17:55 Forfatter #39707 Del Skrevet i går, 17:55 Det er ikke det at jeg ikke skjønner hvor bunnløst fortvilende det er for en musiker å miste alt utstyret sitt, men jeg må tilstå at det første jeg tenkte da jeg leste om dette var Hvem har utstyr til over en million stående ute i en tilhenger? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dallandra Skrevet i går, 17:57 #39708 Del Skrevet i går, 17:57 Daria skrev (4 timer siden): Det viktigste er ikke hva man man leser, men at man leser Mvh skolebibliotekaren, som ble over middels lykkelig ved synet av en unge på ca 10 som satt og leste bok på t-banen i dag. Andre gledelige syn for dagen har inkludert et ivrig gravende ekorn (jeg er litt usikker på om det gravde opp eller ned...) et par kvartaler hjemmefra, to fine blomstermønstrede ildfaste former i akkurat passe størrelse for smuldrepai for én på Fretex (nå er de mine...) og rogalendingen i fluffy høyhalset genser (fordi jeg liker å få stereotypier bekreftet - vestlendningen hadde et anseelig utvalg Jeg er litt mer usikker på en av de andre terapeutene der, som vandret forbi i birkenstocks og mangefargede raggsokker...). Dessuten har jeg - fordi tekalender, fem varianter av jule- og adventste og to andre nyinnkjøpte slag ikke er nok - kjøpt meg dyr te. Det er jo denne tebutikken som er nabo til psykologkontoret, hvor det var litt lenge siden jeg hadde vært innom og som hadde flere varianter av julete i vinduet. De er av det utspekulerte/kundevennlige slaget som serverer uoppfordrede smaksprøver, og i dag bød de på svart te med mandarinsolje... hvilken tebutikk er det? Hilsen skal gjøre hovedstaden på lørdag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet i går, 18:00 Forfatter #39709 Del Skrevet i går, 18:00 Tea & paper - på hjørnet av Prinsens gate og Øvre Slottsgate. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 12 timer siden Forfatter #39710 Del Skrevet 12 timer siden Bonuspoeng for observasjonsevne og tilstedeværelse tildeles kvinnen som røsket med seg feil sekk på vei ut og ankom fysikalske utstyrt med biblioteksbøker og gårsdagens shopping heller enn treningssko og vannflaske Men jeg kompenserte for mental sløvhet med fysisk styrke og perset i to apparater Nå puster jeg salens sterke mann i nakken... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå