Daria Skrevet 12. november 2024 Forfatter #39561 Del Skrevet 12. november 2024 Jeg har jo lært til gangs de siste årene i hvor stor grad alt henger sammen og påvirker hverandre formmessig, både fysisk og psykisk, i alle mulige varianter (og er så glad for at alle fagmenneskene mine synes det er helt naturlig og sevfølgelig). Med ett påfallende unntak - styrke og smidighet er stort sett uberørt uansett. Når jeg trenger mindre i dårlige perioder, er det svimmelhet, balanse og utmattelse som tar utholdenhet og gjennomføringsevne; jeg gjør de samme styrkeøvelsene med samme belastning uten problemer, det blir bare færre sett og repetisjoner. Derfor kan jeg også, i en periode hvor treningsmengden ligger på en snau tredjedel av det som er målet i bedre tider, sette ny rekord på et av treningsapparatene. Helt logisk... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dallandra Skrevet 12. november 2024 #39562 Del Skrevet 12. november 2024 Kroppen er forunderlig. Jeg slutter aldri å forundre meg over at den senser at «nå er det endelig roligere, nå kan jeg slappe av litt og endelig komme ajour» og slår til med et par migrenedager. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 12. november 2024 Forfatter #39563 Del Skrevet 12. november 2024 Et velkjent og fascinerende fenomen... Jeg har en hektisk uke med fire behandlere på fire dager og forventer å måtte ta følgene av det på fredag - men vet samtidig at hvis fysio ikke tilfeldigvis var borte den dagen, ville jeg kommet meg på trening. Kroppen og hodet har kommet til en enighet om at behandlinger alltid går (innsatsen og utbyttet kan variere, men jeg klarer alltid å møte opp), men det meste annet kan ofres når kroppen trenger å kreve en hviledag - og dette har svært lite med min bevisste vilje og evne å gjøre, her overstyrer underbevisste behov og prioriteringer. Jeg kan ikke hvis jeg vil, men hvis kroppen vurderer det som viktig nok... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dallandra Skrevet 12. november 2024 #39564 Del Skrevet 12. november 2024 Ja, jeg håper virkelig at kroppen min bestemmer at det ikke er nødvendig med en tredagers migrene denne gangen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 12. november 2024 Forfatter #39565 Del Skrevet 12. november 2024 Litt forståelsesfull og samarbeidsvillig burde den jo være... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dallandra Skrevet 12. november 2024 #39566 Del Skrevet 12. november 2024 Ja, det synes jeg virkelig. Jeg har tross alt ikke rent lite jeg burde ha gjort. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 13. november 2024 Forfatter #39567 Del Skrevet 13. november 2024 Fra hverdagslivets små triumfer: I dag har jeg handlet med kurv på Kiwi, det var lenge siden sist... Jeg skulle bare ha et par små og lette ting Oda ikke kunne levere i går, og vogn til det føltes litt overdrevet Vi får jo bare anta at mannen som på butikkens trangeste sted fant det nødvendig å presse seg forbi der jeg gikk forsiktig og ustøtt med kurven på den ene armen og stavene i den andre hånda og sikkert var både bredere og tregere enn idealkunden, virkelig trengte de få sekundene han sparte på det - jeg trengte mer tid på å finne igjen balanse og likevekt, men jeg har det jo ikke travelt... Dagen forøvrig har inkludert kleenexforbruk og ladede stillheter hos rogalendingen og anskaffelse av nødvendigheter hos Søstrene Grene og på apoteket, samt pr nettbestilling - det tok 12 minutter fra jeg bestilte fire typer julete (det er jo en start) til jeg fikk meldig om at pakken var ekspedert. Dessuten kom jeg hjem til både bok og brev i postkassen - full pott til @Roadrunner for nostagifaktoren på det brevpapiret Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dallandra Skrevet 13. november 2024 #39568 Del Skrevet 13. november 2024 Ååå jeg gleder meg sånn til form og tid til sammen åpner for litt novent-stemning i heimen! Tror jeg (som alltid) pakket ned noen rester av julete i januar i år, de må det vel være på høy tid å finne fram. Jeg har drukket forsvinnende små mengder te i det siste. Har helt klart en sammenheng med mengden ting som har foregått. veldig klar for andre tider. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 13. november 2024 Forfatter #39569 Del Skrevet 13. november 2024 Julete er omtrent det eneste juleproduktet jeg ikke venter med til advent - alle prinsipper har noen hull... Jeg har noe gløgg-te (den er spesial-importert og såpass dyr (primært i frakt og avgifter) at jeg rasjonerer litt på den) og et par posevarianter igjen, men all vanlig julete var borte i god tid før påske. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dallandra Skrevet 13. november 2024 #39570 Del Skrevet 13. november 2024 Siden jeg er stuck i et kjipt husbankhus fra 70-tallet denne sesongen, så har jeg bestemt at det er innafor å starte tidlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dallandra Skrevet 13. november 2024 #39571 Del Skrevet 13. november 2024 Jeg er ikke en husbankhusperson, jeg er en tidlig 1900-tallshusperson. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 13. november 2024 Forfatter #39572 Del Skrevet 13. november 2024 Jeg er først og fremst en ansvarlig-styre-og-vaktmestertjenester-person Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dallandra Skrevet 13. november 2024 #39573 Del Skrevet 13. november 2024 Jeg er gift med rastløs Mr Fixit. Han trenger et hus. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 13. november 2024 #39574 Del Skrevet 13. november 2024 (endret) Daria skrev (3 timer siden): Dessuten kom jeg hjem til både bok og brev i postkassen - full pott til @Roadrunner for nostagifaktoren på det brevpapiret Det er mer der det kommer fra Og endelig er det nesten innafor med julefrimerkene fra tidlig 2000-tall også! Endret 13. november 2024 av Roadrunner Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 13. november 2024 Forfatter #39575 Del Skrevet 13. november 2024 Lovende Jeg må si jeg ikke la merke til frimerket, men nå er det studert med lupe. Bokstavlig talt - jeg sitter og broderer, så forstørrelsesglasset er lett tilgjengelig *gammel og svaksynt* (Eventuelt gammel diva, som var telefonens ordforslag ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 13. november 2024 #39576 Del Skrevet 13. november 2024 Daria skrev (18 minutter siden): Lovende Jeg må si jeg ikke la merke til frimerket, men nå er det studert med lupe. Bokstavlig talt - jeg sitter og broderer, så forstørrelsesglasset er lett tilgjengelig *gammel og svaksynt* (Eventuelt gammel diva, som var telefonens ordforslag ) Utgitt 17.11.2006 etter det jeg kan se på det som er igjen av "heftet". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dallandra Skrevet 13. november 2024 #39577 Del Skrevet 13. november 2024 Garantert et bedre valg enn årets julefrimerker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 13. november 2024 #39578 Del Skrevet 13. november 2024 Dallandra skrev (1 minutt siden): Garantert et bedre valg enn årets julefrimerker. Måtte google her, men motivene i seg selv er jo koselige synes jeg. Bare synd de polerte, AI-generte... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 14. november 2024 Forfatter #39579 Del Skrevet 14. november 2024 Legetime kl 14.40 legger jo visse føringer og begrensninger på dagen. Å ta omveien via biblioteket (man har bøker å hente, til en forandring) eller ikke, det er spørsmålet - som ikke vil bli besvart før avgangstiden nærmer seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 14. november 2024 Forfatter #39580 Del Skrevet 14. november 2024 30 mennesker på busstoppet, forsinket buss. Jeg var den eneste som så at neste buss kom rett bak og tok meg tid til å vente det ekstra minuttet og har nå en buss så å si for meg selv i stedet for å stå som sild i tønne Og der kjørte vi forbi den andre bussen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå