Roadrunner Skrevet 3. oktober 2024 #39381 Del Skrevet 3. oktober 2024 Daria skrev (3 minutter siden): Hvilken annen betegnelse foretrekker du...? Voksen...?? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skravla Skrevet 3. oktober 2024 #39382 Del Skrevet 3. oktober 2024 Roadrunner skrev (1 minutt siden): Voksen...?? MIddelaldrende? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 3. oktober 2024 Forfatter #39383 Del Skrevet 3. oktober 2024 Roadrunner skrev (30 minutter siden): Voksen...?? Men når nedre aldersgrense er 45...? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 3. oktober 2024 #39384 Del Skrevet 3. oktober 2024 Daria skrev (30 minutter siden): Men når nedre aldersgrense er 45...? Nettopp - LANGT fra SENIOR! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 3. oktober 2024 #39385 Del Skrevet 3. oktober 2024 Skravla skrev (1 time siden): MIddelaldrende? Er ikke det sånn 55+ eller så? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 3. oktober 2024 Forfatter #39386 Del Skrevet 3. oktober 2024 Jeg jobbet så lenge med tenåringer - det gjør noe med ditt syn på og forhold til alder, både egen og andres (Mobilen synes at det naturlige ordet til å følge etter "forhold til" er enten Shakespeare, innkjøpsordningen eller statsminister...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 4. oktober 2024 Forfatter #39387 Del Skrevet 4. oktober 2024 Dagens hjemmeulykke: Jeg brakk neglen på krukken med eplete... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 5. oktober 2024 Forfatter #39388 Del Skrevet 5. oktober 2024 Fra kveldens konsert, hvor den ble sunget av Karoline Krüger -Hvis vi hadde vært med på Hver gang vi møtes i samme sesong... Jeg er godt fornøyd med at det ble konsert, jeg tvilte på om formen holdt helt til jeg faktisk gikk inn dørene på konserthuset. Mann, kone og flygel - akkurat som i stua hjemme... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 5. oktober 2024 Forfatter #39389 Del Skrevet 5. oktober 2024 For øvrig må jeg jo minne om at Sigvart Dagsland strengt tatt snek seg med på konas HGVM-sesong, det er jo er minneverdig øyeblikk. -Du sa du sku'kje...! En sang som også ble sunget i kveld., dog uten Bjørn Eidsvåg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 6. oktober 2024 Forfatter #39390 Del Skrevet 6. oktober 2024 (endret) Drøyt tre uker etter at heisen endelig (etter nesten ti måneder i ustand) skulle være ny og frisk og velfungerende på alle måter, etter at montørene hadde brukt ti dager mer enn de oppgitte to månedene på å bytte så å si alt bortsett fra sjakta og de ytre dørene, står den. Igjen. For andre gang på de nevnte tre ukene. Frustrert er ikke helt dekkende (og det ser dårlig ut for morgendagens klesvaskplaner)... Men jeg kom meg ut på søndagsutflukt med min mor for å besøk graven til tante som døde i vår, på en gravlund hvor jeg ikke har vært før, og kikket litt på navn (jeg fant en forfatter jeg har lest, og noen fornavn ingen av oss hadde vært borti før), titler (assurancedirektør må vel sies å være noe utdatert) og høstfarger. Hovedambisjonen for resten av dagen er middagsrelatert - jeg har en pakke kjøtt som er best før i dag, så noe bør jeg vel finne på... Endret 6. oktober 2024 av Daria Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 7. oktober 2024 Forfatter #39391 Del Skrevet 7. oktober 2024 Heisen var i gang igjen, men siden morgenstund bød på uvarslede glimt av sol (de siste på en stund, i følge yr , prioriterte jeg en tur ned til sjøen over huslige sysler. Jeg fikk noen solstråler, vasset i cruiseturister og innså at farger neppe er in i høst - hele annen etasje på H&M var et hav av grått, hvitt og svart, med et og annet glimt av brunt. Min jakt på grønne strømpebukser var nytteløs... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 7. oktober 2024 Forfatter #39392 Del Skrevet 7. oktober 2024 Daria skrev (På 3.10.2024 den 16.33): 02.10: En lest, ingen kjøpt. William Maxwells Som svaler kom de er en liten roman fra 1937, med handling fra en liten by i USA i 1918. I det krigen er over, kommer spanskesyken til byen og Elizabeth - en vanlig hustru og mor - blir smittet. Historien forteller kronologisk i tre deler, hvor Elizabeths to sønner på 8 og 13 og ektemannen forteller hver sin del, med hvert sitt utgangspunkt og forståelse, om sin egen verden og hennes plass i den. Et vakkert eksempel på hvordan man kan si mye på liten plass og uten store ord. 07.10: Tre lest, ingen kjøpt. Kyrre Andreassens Ikke mennesker jeg kan regne med er historien om et ganske vanlig ekteskap som ikke lenger er - fortalt i ettertid av den forsmådde hustru, som til tross for dette ikke er den som har bygdas sympati. Man får etter hvert en forståelse for hvorfor, når hun durer på nokså uten filter og med varierende grad av selvinnsikt og innrømmelser om mannens depresjoner og gamle og nyere historier om både egen og andres oppførsel. Bitterhet og kjærlighet og forbigående tap av både selvkontroll og fornuft hos flere av de invoverte, og ikke minst er det tidvis veldig morsomt om både samliv og bygdeliv, krydret med dialektord jeg adri har hørt, men som gir fint mening i sammenhengen. I Liten gutt savnet av Marghanita Laski kommer en engelskmann til Paris i 1945, for å lete etter sin lille sønn som han ikke har sett siden han var nyfødt, og som forsvant under krigen da moren ble drept av Gestapo. Jakten fører ham til en liten gutt på et barnehjem, men hvordan skal han kunne vite...? Rørende, sentimental og forutsigbar - men jeg vil gjette på at den traff på en ganske annen måte da den kom i 1951. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dallandra Skrevet 7. oktober 2024 #39393 Del Skrevet 7. oktober 2024 Jeg må innrømme at selv om jeg helt klart er en av dem som bruker MYE farger i hverdagen, så har strømpebuksene i alt annet enn svart en tendens til å bli liggende ubrukt bakerst i skuffen (evt nederst i puffen, slik vi bor nå). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 7. oktober 2024 Forfatter #39394 Del Skrevet 7. oktober 2024 Jeg har en hel regnbue (inkludert stripete i flere varianter) og bruker stadig mindre svarte. Dagens er mørk druerosa - kjøpt ene og alene fordi fargen var så lekker, med en tanke om at jeg sikkert fant noe den kunne passe til. Det ordnet seg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 8. oktober 2024 Forfatter #39395 Del Skrevet 8. oktober 2024 (endret) Jeg må jo sies å være på en jevn progresjonskurs hos fysio for tiden - de siste tre timene har jeg lagt på ett sett i én øvelse hver gang. Dessuten henger jeg litt mer sammen etterpå rent fysisk (svimmelheten er en annen sak, det snurrer og gynger litt ekstra i alle retninger), så ikke bare kom jeg meg på Lindex og fikk fylt på lageret med grønne og grå strømpebukser, det ble også en tur innom Søstrene Grene som ligger ved siden av (jeg savner fortsatt kaféen som pleide å ligge mellom dem. Det ville vært et naturlig sted å stoppe for te, bolle og lesing også i dag. Jeg gikk inn med en tanke om at jeg trengte kulepenner og marmelade og kom ut med full sekk og drøyt 500 kroner mindre Noen kjøkkensvamper her, litt salt lakris der, årets tilskudd til juleaccessoirene (pepperkake-øredobber og kristtorn-hårspenner) og en veske som var i så kjekk størrelse og dessuten blomstrete. Samt to lysegrønne nøster tweedgarn - fargen var jo så fin og garnet så mykt og... Jeg har en vag tanke om en lue, hvilket vil si at vi er langt inne i "dette har jeg aldri gjort før"-territoriet. Godt det allerede foreligger planer om strikkekvelder hos Skravla utover høsten Endret 8. oktober 2024 av Daria Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dallandra Skrevet 8. oktober 2024 #39396 Del Skrevet 8. oktober 2024 Jeg har blitt huseier i dag, så slår de 500kr på Søstrene Grene glatt. Dessverre så reiser vi nordover på høstferie i morgen, så jeg får ikke lekt så mye med det nye huset denne uka som jeg skulle ønske. Det var nok litt derfor jeg pakket bilen såpass vist før jeg kjørte i retning byen at jeg to timer etter overtakelse hadde min første kaffegjest i ny bolig. Da hadde vi til og med spist lunsj på kafé i mellomtiden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dallandra Skrevet 8. oktober 2024 #39397 Del Skrevet 8. oktober 2024 Det kan også anføres at distansen mellom meg, nevnte kafé og boligen til nevnte kaffegjest er så kort at den er gangavstand for de aller fleste jeg kjenner som er mellom 2 og 89 år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dallandra Skrevet 8. oktober 2024 #39398 Del Skrevet 8. oktober 2024 Når jeg flytter bor jeg (ok, vi da) 700m fra nærmeste togstasjon, og Google maps anslår at det er 2 min å spare på å ta bussen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 8. oktober 2024 Forfatter #39399 Del Skrevet 8. oktober 2024 Oi, gratulerer! Dukket det opp et tilbud dere ikke kunne si nei til...? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dallandra Skrevet 8. oktober 2024 #39400 Del Skrevet 8. oktober 2024 Kan vel si det sånn. Det vi kikket på i april men ikke fikk til visning på i mai lå fortsatt til salgs i august… Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå