Gå til innhold

The Daria diaries

Daria

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Entusiastisk all-plystring av Deg være ære hører jo med :fnise:

Endret av Daria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett nok Proms til å kunne teksten til både Rule Britannia og Pomp and circumstance, men andre vers av Jerusalem skorter det fortsatt på. Svt pleier i motsetning til NRK å tekste, men man har jo Google. Korsangerinstinktene gjør det jo uaktuelt å ikke være med på allsangen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snille nye NRK-kommentator, i Storbritannia er ikke God save the King "kongesangen", det er nasjonalsangen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er en stund siden sist jeg måtte hente min egen dagbok fra side to av mine innlegg - tenk så mye visdom jeg har drysset over forumet det siste døgnet :ler:

Månedens besøk hos psykofysio i dag, så nå er alle oppdatert på det nyeste kapittelet i dramadamas føljetong. Det er virkelig gull å ha faste fagfolk å snakke med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (28 minutter siden):

Jeg tror det er en stund siden sist jeg måtte hente min egen dagbok fra side to av mine innlegg - tenk så mye visdom jeg har drysset over forumet det siste døgnet :ler:

Månedens besøk hos psykofysio i dag, så nå er alle oppdatert på det nyeste kapittelet i dramadamas føljetong. Det er virkelig gull å ha faste fagfolk å snakke med.

Jeg savnet innlegg her så jeg måtte sjekke om du hadde vært pålogget eller om det var grunn til bekymring. 

Her var det psykolog for meg i dag. Og knaperson på onsdag.  Skal også ta koronabooster denne uken. Så mye som skjer..... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal jeg gjette at RRs kanyler skal virke mot mer eksotiske ting enn korona...? Jeg burde vel sikkert også tenke på booster og andre sesongvaksiner etter hvert, så robust som jeg ser ut til å være for tiden... Knadd har jeg forsåvidt blitt i dag - psykfysio har mange bruksområder - og psykologen skal som vanlig stille ubehagelige spørsmål på onsdag. I tillegg til et par avtaler med fysikalskes tvilsomme innretninger...

I går var jeg utenbys og ble foret med makrell og vilbringebærfromasj - hverken fisken eller bærene hadde vært innom forhandler på sin vei til bordet. I dag har jeg testet første oppskrift fra min nye kokebok (under en uke etter at den var i hus - det er egentlig ganske imponerende), men min fisk kom fra frysedisken :fisk: Jeg brukte to kokekar og har rester til morgendagens lunsj, men det er jo ubetydelige detaljer :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt usikker på hvilke stikk det faktisk blir, men ganske sikker på gulfeber, samt Malarone-tabletter (mot Malaria), så ja, hakket mer eksotisk enn Covid :sjenert: Bare tar det jeg får jeg :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roadrunner skrev (Akkurat nå):

Bare tar det jeg får jeg :nigo:

En innstilling du skal være litt forsiktig med i situasjoner som involverer å innta ukjente kjemiske substanser...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (På 13.9.2024 den 10.55):

12.09: Seks lest, en kjøpt.

14.09: Syv lest, en kjøpt.

To gamler venner, en komponist og en avisredaktør, møtes i begravelsen til en felles venninne som døde hjelpeløs av en degenererende sykdom, og det leder til en gjensidig avtale om aktiv dødshjelp dersomatte, hvisomatte osv. I Amsterdam er Ian McEwan som vanlig opptatt av etiske dilemmaer, moral og samfunnsutvikling før det hele ender i en slutt an ikke ser komme, en her synes jeg slutten blir litt for mye redskap for poenget heller enn å være så fortellerteknisk god. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (7 minutter siden):

En innstilling du skal være litt forsiktig med i situasjoner som involverer å innta ukjente kjemiske substanser...

:engel: Har ganske solid tiltro til de ansatte på vaksinasjonskontoret... Men ingen fare, er ikke helt ukritisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis noen dukker opp med et godt tilbud i en mørk bakgate, vil du tenke deg om en ekstra gang? :fnise: 

Endret av Daria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tidlig opp og ut på tur til fysio, hvor samlet treningstid så vidt overskrider 15 min, oppvarming inkludert... Det føles egentlig ikke helt verdt det, men sånn ting er nå er det å komme meg dit og hjem igjen i praksis en del av treningen - og jeg tar ut alt jeg har, så relativt sett er jo innsatsen minst like god som vanlig (men jeg oppfordres ikke til å presse meg om dagen...). Planen om en tur innom butikken på hjemveien utgikk, til gjengjeld ble det en hvilepause på en passende murkant  på vei fra trikken. En stillesittende formiddag må påregnes...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet du leser Johan Harstad når hunden ikke tisser ved lyktestolpen, den stopper for å avlevere noen urinale argumenter i en pågående territorialtvist.

:hund:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Daria skrev (14 minutter siden):

Du vet du leser Johan Harstad når hunden ikke tisser ved lyktestolpen, den stopper for å avlevere noen urinale argumenter i en pågående territorialtvist.

:hund:

Fantastisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hender jeg våkner om morgenen og er overbevist om at noe(n) har kjørt over meg med dampveivals i løpet av natten - kroppen verker, prikker og brenner og vil egentlig ikke gjøre noe som helst. Men når mannen med kleenexen og de nærgående spørsmålene venter, har den ikke så mye valg...

Jeg kom meg en tur på festningen i solskinnet etterpå også - en del trass, en del lyst og en del erkjennelse av hvor viktig det var for hodet. Lesebenken min hadde fått bord og var omgitt av en så langlugget plen at jeg tenkte en forbigående tanke om at her var det vel på tide med en klipp. Lite visste jeg om min telepatiske kontakt med stedets gartnere, men det tok ikke mange minutter før en mann og hans traktorklipper var på saken. Det hastet da ikke så voldsomt...

Endret av Daria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (På 16.9.2024 den 20.19):

14.09: Syv lest, en kjøpt.

To gamler venner, en komponist og en avisredaktør, møtes i begravelsen til en felles venninne som døde hjelpeløs av en degenererende sykdom, og det leder til en gjensidig avtale om aktiv dødshjelp dersomatte, hvisomatte osv. I Amsterdam er Ian McEwan som vanlig opptatt av etiske dilemmaer, moral og samfunnsutvikling før det hele ender i en slutt an ikke ser komme, en her synes jeg slutten blir litt for mye redskap for poenget heller enn å være så fortellerteknisk god. 

18.09: Åtte lest, en kjøpt.

Knife : Meditations After an Attempted murder er Salman Rushdies bok om knivangrepet som nesten tok livet av ham for to år siden. Det er en fortelling om hans opplevelse av hva som faktisk skjedde, der og da og i ettertid, om rehabiliteringen og returen til et (relativt) vanlig liv, men også tanker om liv og død og skriving og kjærlighet (skildringen av forholdet til kona er rørende), og et kapittel med imaginære samtaler med attentatmannen. Sterkt og reflektert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir tidvis litt oppgitt når ieg beveger meg ute i forumet - er folk så tafatte, hjelpeløse og usikre og uten grunnleggende sosial kompetanse i virkeligheten også? Så mange varianter av "Er dette vanlig/normalt?", "Kan jeg si/gjøre/ha på meg dette?" og spørsmål om ting jeg trodde var åpenbart for alle over 13. Svaret i de aller fleste tilfeller er enten "Hvem bryr seg" eller "Skjønner du ikke dette selv, bør du antagelig ikke ferdes ute i samfunnet uten støttekontakt ". De som klager over slemme svar skulle visst alt jeg lar være å skrive...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...