Gå til innhold

The Daria diaries

Anbefalte innlegg

Skrevet
Daria skrev (21 timer siden):

27.08: 14 lest, fire kjøpt.

I Anne F. flytter Kristian Klausen Anne Franks historie til en loft i Drammen - og jeg klarer ikke skjønne hvorfor. Jeg ser ikke at det tilfører historien noe at han bruker de navnene og de personene heller enn å dikte opp noen og det føles litt repektløst å bruke virkelige mennesker på den måten. Ikke minst blir jeg direkte provosert når han gir en ubetenksom handling fra Anne (som det ikke finnes noe som helst grunnlag for i den faktiske historien) skylden for at de blir oppdaget og deportert. 

28.08: 15 lest. fire kjøpt.

Axel Jensens Line er rotløs og selvdestruktiv ungdom møter borgerskapets diskret sjarm i etterkrigs-Oslo. Jeg kan helt fint skjønne hvorfor den vakte oppsikt (og ikke primært på den gode måten) i 1950, men i dag er den egentlig ganske kjedelig... En viss verdi (og underholdning) som tidsbilde har den, da - ikke minst språklig, med jazz-ungdommens alternative uttrykk som innimellom er direkte uforståelig. Jeg har nå lært at Ellef, Tellef og Tollef er nivåer av fullhet - hhv fin i farten, godt på svingstang og nesten Lamme-Jens - og alle kommer før dritings...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ny idrett: Goalball - ballsport for synshemmede. Kommentert av mannen med den fantastiske Lom-dialekten. Jeg elsker det, men det er jo norsk for viderekomne...

Brasil leder over Tyrkia, det vil visst være et overraskende resultat om det står seg.

Skrevet

Havna plutselig i en goalball-kamp jeg og. Mellom Kina og Japan. Prøver å forstå reglene, men føler meg litt på bortebane… :fnise: 

Skrevet

De skal score, det er det viktigste :opplyser: :ler:

Skrevet

Kroppen min hadde visst siktet seg inn på denne dagen (hjemmekontor kun avbrutt av et møte midt på, alternativdag hvor jeg kun skal møte opp til ferdig plan i morgen), for i morges var det full stopp og jeg kom ikke i gang med noen ting. Nå er jeg hjemme etter møte, har spist lunsj, og spekulerer på hvordan i all verden jeg skal komme meg i gang med å jobbe…

Skrevet

Kroppen har en fascinerende evne til å vite hvilke dager det er rom for å skru ned tempoet og melde inn sitt hvilebehov akkurat på de dagene, og til å finne litt ekstra de dagene det er ekstra viktig...

Skrevet

Posten har rekalibrert, innsett at de estimerte feil og estimerer nå at de lever i morgen i stedet. I mellomtiden har det begynt å regne, og jeg trenger alternativ motivasjon for å komme meg ut... 

Skrevet

Jeg har nettopp hatt overleveringstreff med din søster... Nå litt sjelevrenging. 

Skrevet

Godt jeg vet hva dere driver med, hvis ikke kunne jeg fått tvilsomme ideer... :fnise:

Skrevet

Jeg kom meg ut en liten tur - akkurat nok til at jeg kan møte fysio med hevet hode i morgen...

Skrevet
Daria skrev (2 timer siden):

Kroppen har en fascinerende evne til å vite hvilke dager det er rom for å skru ned tempoet og melde inn sitt hvilebehov akkurat på de dagene, og til å finne litt ekstra de dagene det er ekstra viktig...

Absolutt! Dessverre har også hjernen en fascinerende evne til å ignorere disse meldingene sånn ca mellom 4 og 45-årsalderen, alternativt fram til man har gått ordentlig på veggen en gang. 

Skrevet

...eller gått i gulvet en gang eller tre... :sjenert: Jeg har blitt adskillig flinkere til å både oppfatte og adlyde disse meldingene, i takt med at følgene av å ignorere dem har blitt så mye større. 

Skrevet

Jeg har hørt/sett flere versjoner av denne historien, men akkurat denne var ny - jeg tror ikke Helge Ingstad har vært involvert før :fnise:

Skrevet

-People who say they like kale lie!

MC-reprise med Daniel i kamp mot grønnkålen :rulle: 

Jeg hadde en plan før timen om at med tidlig fysio og fint vær kunne prken, eventuelt sjøen være et mulig mål for dagen. Etter timen var det å komme seg hjem for egen maskin ambisiøst nok... Helgen - inkludert mandag - er inntil videre avtalefri og planløs. Posten melder at pakken som skulle leveres i pakkeboks oppe i veien i stedet kan hentes på postkontoret, ergo skjer det ikke i dag (og sannsynligvis ikke i morgen heller)...

Skrevet

Neste års MGP finale er 17. mai. 

Skrevet

Bunad med paljetter?

Skrevet
Daria skrev (3 minutter siden):

Bunad med paljetter?

Må nesten bli det... 

Skrevet

Sitat fra boka jeg har i fanget:

Stigbøylen står i det ovale vindu.

Leser jeg 

A)Lyrikk?

B)Medisin?

C)Interiør?

:fnise:

Skrevet

30 minutter i telefonkø bare for å finne ut at den møbeldelen jeg ville bestille hos IKEA ikke kan bestilles. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...