Gå til innhold

The Daria diaries


Daria

Anbefalte innlegg

Men hvem er fakkelbæreren??? Hvem skjuler seg bak masken? Jeg er spent og nysgjerrig. Og har absolutt ingen navn å komme med. :vetikke: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dallandra skrev (3 minutter siden):

Liker ikke at utøverne (mange av dem) er mest opptatt av å filme og ta bilder med mobilen…

Jeg kan skjønne at de vil ha bilder fra en stor opplevelse, men samtidig er det nesten som om en av artistene skulle dra fram mobilen midtveis i nummeret... Det har vel vært diskusjonstema også i tidlgere OL, mener jeg å huske. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sauen Shaun skrev (3 minutter siden):

Men hvem er fakkelbæreren??? Hvem skjuler seg bak masken? Jeg er spent og nysgjerrig. Og har absolutt ingen navn å komme med. :vetikke: 

Foreløbig er han vel mannen med jernmasken, hvilket i følhe Victor Hugo tilsier at han er den rettmessige franske kongen. Siden jeg husker filmatiseringen fra 90-tallet, vil jeg hevde at det er Leonardo di Caprio :fnise: 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så for øvrg filmen dubbet til fransk, på skoletur i Nice, så jeg skal ikke påberope meg å ha oppfattet alle detaljene :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (1 minutt siden):

Foreløbig er han vel mannen med jernmasken, hvilket i følhe Victor Hugo tilsier at han er den rettmessige franske kongen. Siden jeg husker filmatiseringen fra 90-tallet, vil jeg hevde at det er Leonardo di Caprio :fnise: 

Skulle ikke forundre meg om du har rett… :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde breakdance var en utdatert 80-tallsgreie, men jeg tok tydeligvis feil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Daria skrev (11 minutter siden):

Jeg hørte musikken og tenkte øyeblikkelig Disney! :fnise:  Stykket heter vel Trollmannens læregutt eler noe sånt, men hvem som har komponert det husker jeg ikke

Paul Dukas :opplyser: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte også at OL ikke akkurat er moderne når Breakdance er nytt i år, men det er nok mer jeg som tydeligvis ikke har fulgt med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt at de koser seg  med båt-tur på Seinen. Det kan anbefales. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skravla skrev (6 minutter siden):

Skjønner godt at de koser seg  med båt-tur på Seinen. Det kan anbefales. 

Been the, done that - med litt færre tilskuere, dog :fnise:

Jeg liker idéen om å ta øvelsene ut i byen - det skal visst også være øvelser på og i Seinen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nordmenn har vært ute en regnværsdag før og har deltakerantrekk som tåler en skur :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal vi tro at de norske utøverne hadde fått beskjed om å legge vekk mobilene? Jeg så ingen - men hadde sansen for svømmeren som holdt flagget i munnen for å kunne vinke med begge hender :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, de har jo brukt enormt med penger på å rense Seinen slik at det skal kunne svømmes der. De gjorde et stort nummer ut av at flere politikere badet i Seinen for å demonstrere at den er blitt ren nok. Det har vært forbudt å bade der i årtier.  Triathlon skal blant annet ha svømmedistansen i Seinen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OL har alltid noen positive konsekvenser - dette må jo sies å være en av dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, måtte de bare fortsette renholdet. For en forskjell det vil kunne gjøre for alle pariserne som ikke har mulighet til å reise til kysten for å bade og nyte sommeren. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Man får mye ut av et OL. Det gjelder å klare å videreføre de gode tingene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den første gangen jeg var i Paris, da jeg var 14, tok vi båt på Seinen sent på kvelden. Mørket hadde senket seg og alle de kjente bygningene var opplyst - det var helt fantastisk.

Det var en strek i regningen da vi kom i land igjen og oppdaget av metroen hadde stengt, men på den annen side var vandringen tilbake langs elva i sommervarme heller ikke så verst...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da det var snakk om at Oslo skulle søker vinter-OL var det jo folkeavstemning om det - mitt hovedargument for å stemme ja (i tillegg til at jeg hadde veldig lyst på OL...) var nettopp de positive ringvirkningene det ville få for byen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Vi kjem nærarer og nærare å'en i alfabetet, også i det franske...

Godt noen andre i studio tok ansvar og sa det jeg tenkte... :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...