Gå til innhold

The Daria diaries


Daria

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvem liker vel ikke å bli dullet med når formen er dårlig og en er så dopa at det er rosa elefanter overalt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Jeg er klar over at jeg bor i en stor by, at det innebærer at det finnes andre mennesker her og at de også har rett til å leve og eksistere (se, jeg er i det generøse hjørnet...). Men må de komme og spille badminton og føre telefonsamtaler akkurat i det stille parkhjørnet hvor jeg satt og leste Michael Balls memoarer i fred og ro...? Jeg er for øvrig også klar over, ikke helt urelatert, at litt for mange netter på rad med dårlig søvn påvirker fatigue, humør og irritasjonsterskel... Men jeg har fått frisk luft, litt bevegelse og lesetid og handlet jordbær, sjokolade og kanelboller, og skal nå ha noen horisontale timer med te og strikketøy mens gale mennesker på tv-skjermen sykler nester verikalt oppover Alpene...

Endret av Daria
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil du ha rabarbra smuldrepai til dessert i morgen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg antar at det er et retorisk spørsmål... :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (21 minutter siden):

Jeg antar at det er et retorisk spørsmål... :sikle:

:hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor er alle nordmennene i dette ledefeltet. Norge er jo fullt av fjell så vi burde jo være med. 

 

Det har ikke blitt noe TdF siste uken. Jeg har ikke giddet å slå på når jeg har vært hjemme omtrent samtidig med målgang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nordmenn går på fjelltur, vi sykler ikke over dem (eller bygger veier der...). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (1 minutt siden):

Nordmenn går på fjelltur, vi sykler ikke over dem (eller bygger veier der...). 

Vi er vel mer kjent for å dra gjennom fjell enn over fjell. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dro tidlig fra jobb i dag - lite søvn i natt og etter noen lange dager tidligere i uken så er faktisk mesteparten av det som kom i ferien avklart. 

Gikk av bussen et stopp tidligere og kjøpte med sushi til middag. Så dette er en skikkelig sommerfredag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal jo være litt feriestemning over jobbing i juli...

Tråkking i bratt nedoverbakke i 75 km/t. Egentlig er det jo et under at det ikke er flere stygge ulykker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har akkurat sust forbi Oslo. Jeg har lydbok, strikketøy og kryssord, og vi kjører en bil som førerkortet mitt ikke dekker. ☺️ 

Snart skal 79 esker og div småmøbler og utstyr (ski, blant annet) flyttes over til leid bod, og så kjører vi hjemover igjen. Sove på en eller annen camping underveis. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Han kan flyve, han kan gå på vandet, han kan gjøre alt i det her Tour de France. 

Sånn kan man jo også si det - og det handler selvfølgelig om Tadeij Pogacar. Helt fullstendig vanvittig - og det er vel uunngåelig  med den historien løpet og sporten har, at det vil bli litt snakking i krokene av en sånn opphenting. Jeg tror jo at han er ren - de testes daglig - men når han er så overlegen er det vanskelig å ikke tenke på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dallandra skrev (13 minutter siden):

Jeg har akkurat sust forbi Oslo. Jeg har lydbok, strikketøy og kryssord, og vi kjører en bil som førerkortet mitt ikke dekker. ☺️ 

Det var jo trist... :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så tok presidentvalget i USA en ny vending... Om ikke annet har vel Biden reddet litt av ettermælet sitt, ved å vise at han klarer å se forbi sitt eget ego. I motsetning til visse andre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I natt drømte jeg at jeg var hos en psykolog - i Molde, av alle steder. Fullstendig ukjent for våkne meg, men drømme-meg hadde vært hos ham før, en gang for lenge siden, og nå var han en nødløsning. Jeg tror underbevisstheten kjenner på et behov og et savn  :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg kom hjem fra et par timers kvalitetstid på lokale benker med Michael Ball og fant en samling hattenåler (og noen som var mer knappenål-lengde), en klase ballonger (emalje-varianten, med nål på baksiden) og to par øredobber i postkassen, sammen med en melding om at jeg nå har overskredet etsy-kvoten for en stund. Det er mulig det siste bare var i eget hode, men det gjør den ikke mindre gyldig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (På 18.7.2024 den 15.07):

17.07: 11 lest, to kjøpt.

I Positurene av Heidi Sævareid skal Sunniva, Michael og Kelly kjøre langs den amerikanske vestkysten. Sunniva kommer ens ærende fra Norge, de andre to bor i området. De har kjent hverandre i mange år, ikke minst gjennom yoga-praksis og en felles lærer/guru, men noe har gått veldig galt i relasjon til denne guruen, og det, og pandemien som ennå preger hverdagen, har også påvirket forholdet dem imellom. Både fortiden, samtiden og relasjonene utforskes og avsøres gradvis, men ikke fullstendig - en del detaljer må leseren fylle ut selv og det er en styrke ved boka. Dessuten minner den meg om at jeg egentlig likte å gå på yoga - psykofysio ville sikkert applaudere om jeg ga det et forsøk igjen.. 

Martin Baldysz' Fallgard foregår på en lite øy i havgapet en gang på 60-tallet (den eneste konkrete tidsreferansen er snakk om planene om å lande på månen). Ingeborg er fjorårskonfirmant og i brytningstid - bestevenninnen har reist fra øya for å gå på skole (for Ingeborg er alternativene i følge mor husmorskole eller å gå hjemme på gården til hun finner en mann), en av de lokale guttene vil at hun skal binde se og Ingeborg selv erdyåt fascinert av øyas unge, selvstendige enke. En bok som antyder og sier mye mellom linjene heler enn i klartekst, med fine skildringer både av øylivet og Ingeborgs modning. Men fristet til å flytte fra byen blir jeg sjelden av sånne bygderomaner - det føles ganske klaustrofobisk... 

21.07: 13 lest, to kjøpt.

Litt etterslep fra helgen...

Det er faktisk tilfeldig at jeg har lest Geir Stian Ulsteins Drømmenes fjell under Tour de France - den ble nevnt i en annen (ikkeTdF-relatert) bok jeg leste i juni. Her sykler forfatter Ulstein sammen med et par andre og med fotograf-bror Tor Simen Ulstein i følgebil opp de mest kjente toppene i Alpene, her er både Alpe d'Huez, Col de Galibier og Col de l'Iseran. Underveis kommer det ytre og indre observasjoner (hvor vondt får man egentlig, og er franske veireparasjoner mer sykkelvennlige enn norske?) og ikke minst en hel del Tdf-historie, men ikke plagsomt mye sykkeltekniske detaljer - dette er en bok også for oss som primært er sykkelentusastiske fra sofaen og hører alle navn - både på fjell og syklister - uttalt med TV2-kommentator Christian Paasches stemme... Ulstein er erfaren forfatter, og det merkes (med all respekt til sportsjournalister) - og bror Ulstein er prisvinnene fotograf, det merkes også. For øvrig lo jeg høyt av denne observasjonen, når han sykler forbi beitende kyr i fjellsiden: Her er det så bratt at kuvelting må være svært lett :rulle: 

Anders ligger språkløs og delvis lammet på sykehjem i Oslo etter et slag. Ved senger sitter stadig hans tidligere kone Karen - hans nye, yngre kone som han forlot henne for mange år tidlger er opptatt med sitt eget liv i København. Karsten Alnæs' Du kommer i dag handler om aldring, om fortid og om valg. Etter hvert som Anders blir bedre, begynner han å se for seg en ny sjanse og seg selv som et nytt og bedre menneske, men det er ikke gitt at hverken Karen eller leseren ser det helt på samme måte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært flink :opplyser: Jeg må jo si det selv, ingen andre ser det jo :fnise: Kjøkkenet er vasket, trening har skjedd for første gang på over en uke og jeg har tatt tak i noe som har hengt over meg lenge (og sendt en tanke til en kommentar vestlendingen kom med en gang, i en litt annen sammenheng: Du bruker så mye krefter på å holde det nede, og så går det så fint når du slipper det fram. Gyldig for både følelseshåndtering og prokrastinering...).

Nå skal jeg vie kvelden til en bok jeg tenkte å få levert i morgen. Kanskje jeg til og med har gjort meg fortjent til litt sjokolade... :plystre:

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som du har gjort deg fortjent til sjokolade ja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...