Sauen Shaun Skrevet 14. juli #38821 Del Skrevet 14. juli Daria skrev (3 timer siden): Som sagt... Det ser dårlig ut for tre på rad for Vingegaard nå - men med de skadene han har hatt er det jo imponerende at han er så nærme som han er. Jeg gikk glipp av dagens etappe. Grillmiddag ute på landet gikk foran TdF i dag. Og jeg tenker at det er vel greit at Pogacar får låne den gule trøya et år nå… Daria skrev (1 time siden): It's coming home, it's coming home, it's coming... All fornuft og logikk og alt som har skjedd i mesterskapet så langt, tilsier at Spania tar dette. Men det hadde vært så gøy om England endelig lyktes... I det minste har Carl Erik Torp tatt barten, bare det er jo verdt å feire. Skal prøve å holde meg våken til kampen er slutt i kveld. De andre sene kampene har eselet sett andre omgang av alene… Daria skrev (13 minutter siden): Det var jo en stund siden forrige eksklusjonssak hos Frp... Må ha abonnement for å åpne saken. Hvem, hva, hvorfor… *må ut på åpne nettsteder for å prøve å finne svar* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 14. juli Forfatter #38822 Del Skrevet 14. juli Den ikke ukjente Christian Tybring-Gjedde har slengt med kjeften en gang eller tre for mye... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 14. juli Forfatter #38823 Del Skrevet 14. juli Jeg vet at det britiske kongehuset er mer konservative og tradisjonelle enn folkelige og løsslupne, men jeg synes jo i det minste prins George kunne få byttet ut dressjakke og slips med fotballtrøye når han er på tribunen under EM-finalen, om ikke pappa William kan gjøre det samme... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sauen Shaun Skrevet 14. juli #38824 Del Skrevet 14. juli Daria skrev (1 time siden): Den ikke ukjente Christian Tybring-Gjedde har slengt med kjeften en gang eller tre for mye... Ikke overraskende… Daria skrev (24 minutter siden): Jeg vet at det britiske kongehuset er mer konservative og tradisjonelle enn folkelige og løsslupne, men jeg synes jo i det minste prins George kunne få byttet ut dressjakke og slips med fotballtrøye når han er på tribunen under EM-finalen, om ikke pappa William kan gjøre det samme... Enig… Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 14. juli Forfatter #38825 Del Skrevet 14. juli Så nært, men akk... Jeg synes England kan reise hjem med hevet hode, men det spørs jo om tabloidene er enige... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 16. juli Forfatter #38826 Del Skrevet 16. juli I går kjørte jeg intervalløkter - først kort husarbeidsinnsats, så lang restitusjon med te og bok, og gjenta så lenge det går. Resultatet ble et rundvasket bad og to fullførte bøker, og en selvtilfredshet og en samvittighet på over middels nivå. Samt en form på litt under middels i dag (men mye bedre enn den ville vært om jeg ikke hadde tatt det så langsomt og etappevis). Jeg har ambsjoner om flere sånne dager i løpet av sommeren - som en investering i en bedre høst ut fra teorien om at det er lettere å holde rent enn å gjøre rent. Møter jeg høsten med en mest mulig ryddig og rundvasket leilighet, har jeg et godt utgangspunkt for å vedligeholde det. Det gjelder å lære skippertak-sjuska nye vaner, og jeg har jo erfart de siste årene at det lar seg gjøre - jeg har endret mye, mer eller mindre villet og bevisst. Trening, kosthold, søvn, meditasjon; det har skjedd ting jeg ikke hadde trodd om meg selv på forhånd. Ikke minst har jeg lært at i tillegg til å ha motivasjon (indre er den beste, men ytre (i form av fysio-stemme i hodet og den slags) er heller ikke å forakte) og vilje, gjelder det å gå for de små, konkrete og gennomførbare endringene. Det er mer overkommelig og lettere å bestemme meg for at fra nå av skal jeg sette all oppvask ut på kjøkkenet og rydde klærne jeg har brukt inn i skapet før jeg legger meg enn et diffust "nå skal jeg skjerpe meg på ryddingen" - plutselig har jeg etablert vaner som går på automatikk, og gjerne drar med seg litt mer når jeg først er i gang. Målet for høsten er å etablere flere av dem... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 16. juli Forfatter #38827 Del Skrevet 16. juli Daria skrev (På 14.7.2024 den 13.01): 13.07: Syv lest, to kjøpt. Lucy Caldwells All the beggars riding handler om dobbeltliv og hemmeligheter, og om å eie, skrive og forstå både sin egen og andres historie. Lara er 12 år da faren hennes dør og det viser seg at det ikke bare er jobben som gjør at han er borte store deler av tiden - han har en familie til, og det er Lara, broren og moren som er "de andre", den uoffisielle familien ingen har visst om. Som voksen prøver hun å forstå hva som egentlig skjedde, morens valg og sin egen fortid. I likhet med den forrige jeg leste av Caldwell, er det en mye mer kompleks historie enn det høres ut, både i form og innhold. 15.07: Ni lest, to kjøpt. Shakespeare : The man who pays the rent er en redigert transkribert utgave av en samlig intervjuer Brendan O'Hea har gjort med Judi Dench om hennes livslange forhold til Shakespeare. De tar systematisk for seg de rollene hun har spilt gjennom sin karriere - plottet, karakterene, språket, den konkrete oppsetningen/filmatiseringen hun spilte i og et dryss av ankedoter og historier, bokstavlig talt fra bak scenen - både store og kjente og de mer obskure. O'Hea er også skuespiller og mangeårig venn av Dench, det merkes på tonen i samtalene, både i hans evne til å stille svært konkrete og personlige spørsmål og i hennes svar Veldig underholdende og spennede lesning, særlig hvis man har en viss interesse for Shakespeare og teater. Egentlig slo jeg opp med Marian Keyes for mange år siden og levde greit med det - og så begynte hun å skrive om Walsh-søstrene igjen... Again, Rachel, som kom for et par år siden, var det beste hun hadde skrevet på svært lenge, så mine forvetninger til den rykende ferske My favourite mistake var høye. Her er det Anna som er i fokus, hun har flyttet hjem til Irland etter mange år i New York; nysingel, i overgangsalderen og på jobbjakt. Sistnevnte sender henne ut på landsbygda, hvor et vennepars utbyggingsplaner har blitt møtt med sabotasje. Denne jobben setter henne også i kontakt igjen med Narky Joey (de som vet osv...), og her ligger det åpenbart en hel del hunder begravet. Sabotasjeplottet er fullstendig latterlig, gleden her ligger i gjensynet med gamle kjente og å få vite hva de har drevet med siden sist. Keyes kjennetegn, på godt og vondt, har vært at hun går inn i de vanskelige temaene - depresjon, sorg, misbruk - men her er det ganske fraværende, jeg savner litt mer substans og ambivalens. Men om det kommer flere Walsh-bøker vil jeg jo lese dem... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 17. juli Forfatter #38828 Del Skrevet 17. juli Jeg trodde nesten jeg hadde klart å lure feriesøvnen i år, men de siste dagene har den gjort seg gjeldende. Hvilket den i praksis gjør vrd å være fraværende - de foregående par nettene har den dukket opp i 3-tiden, i natt drøyde den det til etter 5. I det minste kan og klarer jeg å sove lenge, til tross for asfaltering utenfor (!) og stadig pågående (og stadig mer støyende) arbeid i stilaset på nabobygget sov jeg tungt til klokka var ti - det hjelper... Dagens første ladning er i maskinen i kjelleren (dagens trim: trappegåing med last... Men nå er endelig arbeidet på heisen i gang - planlagt ferdig til 1. september), ut over det er hovedmålet en bok jeg tenkte å få levert i morgen. Te kan også forekomme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 17. juli Forfatter #38829 Del Skrevet 17. juli Spansk snaps er et palindrom. Dansk tv2 står ikke tilbake for sine norske kolleger når det gjelder avsporinger og interessante diskusjoner i løpet av en etappe. Her forårsaket av at feltet kjørte gjennom en by med palindrom-navn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 17. juli Forfatter #38830 Del Skrevet 17. juli Tre maskinladninger vasket (med tilhørende trappevandring) og hengt opp, to bøker fullført og to kanner te (og en teboks) tømt - akseptabel dagsinnsats. Snart på tide å innlede jakten på feriesøvnen... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 18. juli Forfatter #38831 Del Skrevet 18. juli Feriesøvn-jakten varte til klokka hadde passert 5 i natt også Jeg får jo sove noen timer, men hvis jeg kan velge sover jeg heller fra 1 til 6 enn 5 til 10 - både natten og den påfølgende dagen blir bedre av det. Jeg har vært på tur - det har blitt levert og lånt bøker på biblioteket, lest på en parkbenk og handlet litt nyttige ting og forbruksvarer på Lindex og Søstrene Grene. Jeg vurderte å skrive at jeg bare har kjøpt ting jeg trenger, men det åpner for så mange potensielt ufine diskusjoner og definsjonsspørmål... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dallandra Skrevet 18. juli #38832 Del Skrevet 18. juli Jeg har brukt penger på veterinær i dag… noen få hundrelapper unna et femsifret beløp…. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 18. juli Forfatter #38833 Del Skrevet 18. juli Au da (både for lommeboka og for dyret, vil jeg anta...). I avdelingen for svært uplanlagt, men høyst nødvendig? Og viktigst - hvordan går det med pasienten? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dallandra Skrevet 18. juli #38834 Del Skrevet 18. juli Anledningen var planlagt, men utviklet seg utover det rutinemessige. Fire tenner måtte ut så nå ligger to rekonvalesenter og kurer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 18. juli Forfatter #38835 Del Skrevet 18. juli Jeg så ikke bildet umiddelbart og rakk å lure på hvem den andre rekonvalesenten var Litt mindre kos- og omsorgskrevende enn den første - som med fire trukne tenner har gjort seg fortjent til det... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 18. juli Forfatter #38836 Del Skrevet 18. juli Daria skrev (På 16.7.2024 den 15.22): 15.07: Ni lest, to kjøpt. 17.07: 11 lest, to kjøpt. I Positurene av Heidi Sævareid skal Sunniva, Michael og Kelly kjøre langs den amerikanske vestkysten. Sunniva kommer ens ærende fra Norge, de andre to bor i området. De har kjent hverandre i mange år, ikke minst gjennom yoga-praksis og en felles lærer/guru, men noe har gått veldig galt i relasjon til denne guruen, og det, og pandemien som ennå preger hverdagen, har også påvirket forholdet dem imellom. Både fortiden, samtiden og relasjonene utforskes og avsøres gradvis, men ikke fullstendig - en del detaljer må leseren fylle ut selv og det er en styrke ved boka. Dessuten minner den meg om at jeg egentlig likte å gå på yoga - psykofysio ville sikkert applaudere om jeg ga det et forsøk igjen.. Martin Baldysz' Fallgard foregår på en lite øy i havgapet en gang på 60-tallet (den eneste konkrete tidsreferansen er snakk om planene om å lande på månen). Ingeborg er fjorårskonfirmant og i brytningstid - bestevenninnen har reist fra øya for å gå på skole (for Ingeborg er alternativene i følge mor husmorskole eller å gå hjemme på gården til hun finner en mann), en av de lokale guttene vil at hun skal binde se og Ingeborg selv erdyåt fascinert av øyas unge, selvstendige enke. En bok som antyder og sier mye mellom linjene heler enn i klartekst, med fine skildringer både av øylivet og Ingeborgs modning. Men fristet til å flytte fra byen blir jeg sjelden av sånne bygderomaner - det føles ganske klaustrofobisk... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 18. juli Forfatter #38837 Del Skrevet 18. juli En stor pose M&Ms vandrer gjennom TdF-feltet, på tvers av lagtilhørighet. Det er ikke bare Smil som er skapt til å deles Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 18. juli Forfatter #38838 Del Skrevet 18. juli Min nye nattkjole i 100% bomull er tydelig merket Keep away from fire. Og jeg som hadde tenkt å bruke den når jeg driver med flammesluking... Det dukket opp en scene fra Symesterskapet UK i hodet mitt i butikken - den hvor Brogan snakker om hvor mye nattøy hun har og får beskjed om at That's a ridiculous amount! Jeg har omtrent like mye... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dallandra Skrevet 18. juli #38839 Del Skrevet 18. juli Daria skrev (5 timer siden): Jeg så ikke bildet umiddelbart og rakk å lure på hvem den andre rekonvalesenten var Litt mindre kos- og omsorgskrevende enn den første - som med fire trukne tenner har gjort seg fortjent til det... Den ene er pakket vekk, den andre ligger nå godt innpakket i pledd på fanget mitt og grynter av velvære. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 18. juli Forfatter #38840 Del Skrevet 18. juli Alt blir bedre med litt oppmerksomhet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå