Gå til innhold

The Daria diaries


Daria

Anbefalte innlegg

Vi er jo halvveis i året - tid for en ny kvartaloppsummering..

Status etter annet kvartal er 87 lest og 12 kjøpt, hvorav seks er lest og en pågår.

Fjorårets tilsvarende tall var 92 lest og 19 kjøpt, hvorav 14 nå er lest.

Jeg ligger bak fjorårets rekordtall, men da leste jeg en del mindre i andre halvår enn i første. Ikke at det er et uttalt mål å slå det, stengt tatt...

Endret av Daria
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Daria skrev (10 minutter siden):

Vi er jo halvveis i året - tid for en ny kvartaloppsummering..

Status etter annet kvartal er 87 lest og 12 kjøpt, hvorav seks er lest og en pågår.

Fjorårets tilsvarende tall var 92 lest og 19 kjøpt, hvorav 14 nå er lest.

Jeg ligger bak fjorårets rekordtall, men da jeg leste jeg en del mindre i andre halvår enn i første. Ikke at det er et uttalt mål å slå det, stengt tatt...

Man setter pris på statistikken. Takk! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig! 🤩 

Jeg endte opp med å starte på fem bøker ca samtidig, og merker godt at det er et par fler enn jeg egentlig liker. Jaja, det går seg vel til av seg selv ila et par dager. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ligger gjerne på 4-5 samtidig, men er litt bevisst på hva slags bøker, så det ikke blir for mange like. Typisk et par romaner (en hjemme og en i veska), en historie/biografi, en psykologi/annen sakprosa og en dikt/essay - med mange variasjoner over tema. Noen ganger kommer det jo biblioteksbøker som må prioriteres, som når jeg i morgen skal hente Marian Keyes' nyeste om Walsh-søstrene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da var ferien, eller det nærmeste jeg kommer (det finnes jo mennesker som får vondt både her og der av at uføre og andre ikke-arbeidende bruker det ordet...) i gang - fysio blir borte fire uker, psykologen fem og psykofysio seks. Følelsene rundt det er uunngåelig litt mer ambivalente enn den gang det betydde fri fra jobb, både fordi kroppen (og hodet) fungerer bedre med rutiner og forutsigbarhet og fordi det å være uten det vanlige sikkerhetsnettet i en måned fortsatt er litt stressende. Selv om jeg egentilig ikke forventer å få akutt bruk for det, er det mye trygghet i å ha det så lett tilgjengelig (poeng til mannen med den fininnstilte antennen som fanget opp den kanalen for flere dager siden - meg bekjent begynte den ikke bevisste sendinger før i går kveld...). Dessuten var det jo en gang ferie betydde mer spennende reiseplaner...

Men jeg har ny te og norske jordbær og ferske biblioteksbøker (og litt sjokolade hvis jeg leter på øverste hylle i kjøleskapet, og is fryseren), og jeg kan jo ikke klage på TV-tilbudet denne sommeren. Tempoetappe i TdF er ikke det mest spennende, men de hjelmene er jo snasne - jeg får litt assosiasjoner middelalderknekter a lá Astrid Lindgren av den fasongen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, feriebegrepet hos deg har vel endret seg ganske radikalt. :klem3:
Men krysser fingrene for at det går greit, og at du holder deg unna lumske tilbakefall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sauen Shaun skrev (1 time siden):

Her er statistikken omtrent på null så langt i år… :flau:

En sånn statistikk hos meg hadde antagelig betydd at puls og hjerterytme og den slags også hadde ligget omtrent på null - eller i det minste vært grunnlag for stor bekymring hos vestlandsbrigaden... :fnise: 

Og apropos...

Daria skrev (22 timer siden):

04.07: Tre lest, to kjøpt.

05.07: Fire lest, to kjøpt.

Elizabeth von Armins The enchanted April er en roman fra 1922, om fire engelske kvinner som uten å kjenne hverandre leier et slott i Italia sammen i en måned. De har alle ting de vil brt fra, men det ligger jo noe i luften i Italia om våren, særlig når man er vant til grå og våte London... Det blir litt mer sukkersøtt og lettvindt mot slutten enn jeg forventet (og ønsket meg), men det er en varm og morsom historie - jeg hadde ikke takket nei til en oppfølger (eller en måned på det slottet...).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roadrunner skrev (35 minutter siden):

Ja, feriebegrepet hos deg har vel endret seg ganske radikalt. :klem3:
Men krysser fingrene for at det går greit, og at du holder deg unna lumske tilbakefall. 

Ferie er unektelig mer stas når man har noe å ha ferie fra, det er jo litt av poenget... Jeg får jo dessuten lekser i ferien :snurt: Fysio brukte litt tid på å snakke om hjemmetrening i dag, og psykofysio var innom det samme på mandag - de har forventninger...

Endret av Daria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Britene har offisielt en ny statsminister på plass - Keir Starmer har jo litt å ta tak i. Det er fristende å si at det kan ikke bli verre enn det har vært de siste årene, men det er vel ikke pent å jinxe ham allerede før regjeringen er på plass...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke så mange TdF-syklister som tar seg tid til å stoppe og kysse kona underveis på en tempoetappe :fnise: Fine bilder, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NRK har fått en spesialist i kroppsspråk til å analysere gråten og straffesparket til Cristiano Ronaldo. Fordi EM :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spilleren som fikk gleden av å plukke opp det gule kortet da det falt ut av dommerens lomme, må jo ha kjent på lysten til å heve det litt mer ved tilbakeleveringen... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kroppen er i "fridag etter krevende periode"-modus, hvor den er tung og sliten og alt verker (og hodet matcher) - et sted dypt i underbevisstheten er det noe som vet at nå er det greit å slippe taket, det er ingenting jeg må og da slappes det litt av i alle systemer. Det ble, under tvil og med litt ekstra innsats, tur i butikken, men den oppvasken forblir nok der den er... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jonas Abrahamsen er jo helt vanvittig :dåne: Han sa i et intervju forleden at han liker oppmerksomhet, så da er vel å gå i brudd en god løsning :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Vi sees igjen på den annen side, sier dansken. Det høres jo ut som om han snakker om noe helt annet enn at TdF-sendingen fortsetter etter nyhetene... :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dansk tvs kommentatorer melder, åpenbart dypt berørte, at en navngitt (det sa meg umiddelbart ingenting) norsk syklist har omkommet under et ritt i Østerrike i dag. Denne nyheten har tydeligvis ikke nådd - elle hvertfall ikke blitt offentliggjort i - norsk presse ennå. Det er jo dypt tragisk.

Endret av Daria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...