Daria Skrevet 29. januar 2024 Forfatter #37621 Del Skrevet 29. januar 2024 Jeg innså allerede før jeg sto opp at planen om å endelig få levert inn pcen til reparasjon var litt for ambisiøs (av ting jeg savner: Å faktisk føle meg opplagt og uthvilt når jeg våkner etter en god natts søvn. Det er jo litt unødvendig å være sliten uten å ha gjort noe som helst for det, selv om nattas drømmer var innholdsrike. Jeg likte idéen om serveringsvogn på t-banen ), men det var antydninger til blå himmel og sol - kanskje kunne det være lesevær på bryggekanten? Det viste seg da jeg kom ned dit at det var det ikke, men det ga meg motivasjonen jeg trengte for å komme meg ut en tur. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 31. januar 2024 Forfatter #37622 Del Skrevet 31. januar 2024 Jeg elsker gamle damer... To eksemplarer av arten, iført anorakk og nikkers og med ski i hånda, kommer på Bygdøy-bussen og treffer en tredje bekjent. Snakk om skituren og det deilige føret og vi vekker jo litt oppsikt, så gamle damer på ski. Tredjemann har vært i Spania med en navngitt felles venninne - men vi hadde hver vår leilighet. -Det holder jeg med deg i, det hadde ikke jeg heller orket!, kommer det kontant fra en av de andre og jeg må snu meg mot vinduet for å skjule de ikke er alene om å le... Mer skøytebane enn skiføre på fortauet, men med brodder og staver (når ikke pensjonistene er skrøplige, må jo noen andre ta på seg å være det..) kom jeg meg trygt til mannen med terapeutlooken (det er noe med kombinasjonen voksende hår, voksende skjegg og høyhalset genser... ) som fikk avsetning på både kleenex og terapeutkunnskapene, før jeg hadde et par spontane, uventede og veldig hyggelige skravletimer på kafé med en jeg tilfeldigvis gikk på og ikke hadde sett på årevis. Det skal ikke utelukkes at jeg vil kjenne det i morgen (jeg kjenner det strengt tatt allerede), men det er det så verdt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 31. januar 2024 Forfatter #37623 Del Skrevet 31. januar 2024 Daria skrev (På 28.1.2024 den 20.46): 28.01: 11 lest, to kjøpt. After the funeral av Tessa Hadley er en samling noveller om mennesker, primært kvinner i alle aldre, som opplever en livsendring eller overgang av noe slag - dødsfall, bryllup, begravelser, barn, relasjoner i endring. Spredt i tid og sted i Storbritannia og gjerne i litt bohem-kretser. Jeg ønsker mger litt mer kjøtt på beina i et par av dem, men stort sett er jeg begeistret (og litt forvirret når jeg begynner på tittelnovellen og innser at jeg har lest den før - den har stått på trykk i et blad jeg leser og tydeligvis festet seg et sted...). 30.01: 12 lest, to kjøpt. Ikke overraskende er Klinikk og laboratorium : Psykologi i hundre år en bok om psykologihistorie. De hundre årene regnes fra opprettelsen av Psykologisk institutt på Universitetet i Oslo, og både artiklene og forfatterme er i all hovedsak knyttet til instuttets fortid og nåtid. Fordelen med at jeg etterhvert har lest en del om temaet er at jeg i større grad kjenner igjen navn og temaer og dermed har et bedre utgangspunkt både for å forstå og for å finne det interessant. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 1. februar 2024 Forfatter #37624 Del Skrevet 1. februar 2024 Daria skrev (21 timer siden): Det skal ikke utelukkes at jeg vil kjenne det i morgen (jeg kjenner det strengt tatt allerede), men det er det så verdt. Jeg hadde rett i mine spådommer - dette blir en svært stillesittende dag... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 2. februar 2024 Forfatter #37625 Del Skrevet 2. februar 2024 I går: Frokost klokka 11. I dag: Lunsj klokka 10. Et sikkert tegn på at fysio har vært invovert... Jeg hadde treningssalen helt for meg selv det første kvarteret, det er så deilig at det nesten er verdt å stå opp så tidlig for, selv om føret var grusomt. Ujevn is er ille, ujevn is deket av tung og våt nysnø er verre. Men jeg hadde min beste økt på et par uker og kom meg innom biblioteket på vei hjem med æren i behold og fire nye bøker i sekken, så da skal man jo ikke klage - særlig ikke når jeg ikke må ut igjen i dag... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 3. februar 2024 Forfatter #37626 Del Skrevet 3. februar 2024 (endret) Dagens utflukt er gjennomført - den gikk til Kiwi (fordi dagsformen ikke rakk helt til Meny) og har i tillegg til den vanlige hinderløypa hvor det gjelder å styre unna vareryddende ansatte og deres henslengte traller og esker (fordi det å se, eller Gud forby ta hensyn til, kundene er oppskrytt) inneholdt ekstrautfordringen plukke smågodt. En øvelse som innebærer spontanavgjørelser og koordinert bruk av begge hender mens man er i bevegelse uten støtte - adskillig mer krevende enn dere noen gang har tenkt over, men med mer umiddelbart synlige resultater enn alt fysio har å komme med Endret 3. februar 2024 av Daria Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 3. februar 2024 Forfatter #37627 Del Skrevet 3. februar 2024 Daria skrev (På 27.12.2023 den 16.46): Jeg fikk fem pakker te til jul. Jeg kjøpte seks pakker te i ukene før jul. Det sies jo seg selv at da jeg drakk en uventet god te (rooibos med ingefær og pære) på Perch's i dag, måtte jeg kjøpe med meg en pakke av den (og en bit fransk nugat, som lå så lagelig til ved disken. Jeg utviste stort måtehold og styrte unna halvkilosblokken)... Det lå en eim av pære rundt meg på bussen hjem Det tok meg en drøy måned å drikke opp pære-rooibos-teen - en ny ble bestilt umiddelbart. Jeg tok selvfølgelig grep for at den ikke skulle føle seg ensom på reisen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sauen Shaun Skrevet 3. februar 2024 #37628 Del Skrevet 3. februar 2024 Plukke smågodt ja… Det gjorde man i går. Og burde kanskje fylt på i dag - eller burde vel ikke… Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 3. februar 2024 Forfatter #37629 Del Skrevet 3. februar 2024 Jeg plukket nok til at det ikke burde være nødvendig med påfyll med det første... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 3. februar 2024 Forfatter #37630 Del Skrevet 3. februar 2024 03.02: En lest, ingen kjøpt. Kjartan Fløgstads Grense Jakobselv er en komplisert affære. Den har to jeg-fortellere - en tysk jurist med nazistbakgrunn og en norsk etterkrigsjurist - historien spenner svært ukronologisk over 80 år, strekker seg fra Kirkenes til Madrid og har et utall karakterer med til dels minneverdige navn som Henny Onstad (fra Blommenholm...), Jan Mayen og August Glahn (samt firmaet Alwing & Manders), samt intriger som forkuserer på både annen verdens krig og den påfølgende kalde krigen, med særlig vekt på utviklingen i Tyskland og Stay behind-organisasjonen, og som (viser det seg når jeg googler) har hentet overraskende mye fra virkeligheten. Det blir i overkant komplisert innimellom, og slutten trekker ned, men det er en fascinerende historie. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 3. februar 2024 Forfatter #37631 Del Skrevet 3. februar 2024 (endret) Og nå: MGP Keiino påstår at det er vanskelig å ikke smile når man hører låta deres - jeg synes mest den er slitsom og orker ikke se på sceneshowet. Det blir litt mye 90-tallsdance, men samtidig ser jeg jo at den kan ha potensiale i den internasjonale finalen. Endret 3. februar 2024 av Daria Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sauen Shaun Skrevet 3. februar 2024 #37632 Del Skrevet 3. februar 2024 Og uansett er Keiino best til nå… Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 3. februar 2024 Forfatter #37633 Del Skrevet 3. februar 2024 Jo, jo... Jeg er skeptisk til plystring, jeg er skeptisk til at hun går i pysj på scenen og jeg er skeptisk til telle-partiet, men hun skal jo ha for å ha skrevet låta selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sauen Shaun Skrevet 3. februar 2024 #37634 Del Skrevet 3. februar 2024 Pysj var min tanke også… Og fremdeles Keiino på topp her… Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 3. februar 2024 Forfatter #37635 Del Skrevet 3. februar 2024 Svenskene har første delfinale i kveld, så litt zapping må påregnes. De starter med en passe ung, passe kjekk mann som synger en helt standard ESC-låt i "denne har da deltatt mange ganger før"-kategorien, med en stemme som ikke overvelder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 3. februar 2024 Forfatter #37636 Del Skrevet 3. februar 2024 Jeg tror jeg sa det om Gothminister sist også, men MGP-bidrag skal ikke være myntet på å gi barn mareritt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sauen Shaun Skrevet 3. februar 2024 #37637 Del Skrevet 3. februar 2024 Daria skrev (4 minutter siden): Jeg tror jeg sa det om Gothminister sist også, men MGP-bidrag skal ikke være myntet på å gi barn mareritt... Enig… Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 3. februar 2024 Forfatter #37638 Del Skrevet 3. februar 2024 Viktor & Samir hos svenskene er veldig søte, men det skjuler jo ikke at de synger grusomt surt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 3. februar 2024 Forfatter #37639 Del Skrevet 3. februar 2024 Jeg mener mye om både diksjon og antrekk, men samtidig har jeg sansen for Eya - det er en etnisk blanding som funker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sauen Shaun Skrevet 3. februar 2024 #37640 Del Skrevet 3. februar 2024 Liker Eya jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå