Gå til innhold

The Daria diaries

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det nevnte du ser jeg nå, og jeg leste det ikke 🙈 Takk

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er litt bingo, det der - jeg har fått flere pakker fra England uten noe tillegg - men det er jo greit å være forberedt på at det kan komme...

Skrevet

Det er sant, men all verdens tillegg blir det neppe. I hvert fall lov å håpe. 

Skrevet (endret)
Daria skrev (16 timer siden):

Det skal bli grått og sludd og kaldt, det kan være dagen for å innvie den gressgrønne strikkejakken jeg kjøpte på Gudrun Sjödén-salget i sommer og se om den passer like godt til blomstereng-skjørtet som jeg ser for meg. En så grå dag trenger litt farger...

Siden jeg vet at spenningen og engasjementet knyttet til dette er stor, kan jeg bekrefte at antrekksplanene er gjennomført :opplyser: :fnise: Snart på tide å dra seg ut i gråværet  - følelser skal graves i, ord letes etter og øyekontakt unnvikes, og muligens leses på kafé etterpå...

Endret av Daria
Skrevet

Det ble ingen kafélesing - jeg var sliten, sulten og frossen og det var ingen ledige vindusbord på Halvorsen, så hjem til sofa og pledd og lunsj fristet mer - men når det gjelder følelsesgraving, ordleting og varierende øyekontakt kan jeg melde om full måloppnåelse.

Skrevet

Tidenes beste svar på "Hva føler du nå"-spørsmålet fra vinneren av MasterChef - Jeg skal gi meg selv en uke for å la det synke inn, og så skal jeg sende dere en e-mail og si hva jeg føler. :rulle: 

Skrevet

Japan har utliknet mot Tysland - potensielt nytt skrell... :ball:  

Skrevet

Og så tok like gjerne Japan ledelsen :dåne:Ansiktsuttrykket til den tyske treneren - jeg vil ikke vært spiller i den garderoben om resultatet holder seg...

Skrevet

Japan vant over Tyskland! :dåne: :danser: 

Alle som påstår at japanerne er så kontrollerte og viser lite følelser burde se de gledesscenene som utspiller seg nå...

Skrevet

Minus-husmorpoeng til hun som klarte å helle ut den nykokte spaghettien i vasken og nå venter sulten på at andre ladning skal koke ferdig (og som neppe satser på å klare seg uten dørslaget igjen)... 

Skrevet

Jeg falt for fristelsen på vei hjem før i dag og stakk innom Bunnpris for en flaske spraykrem - det hever jo kakaoen en anelse... :sikle: 

Skrevet
Daria skrev (18 timer siden):

Japan vant over Tyskland! :dåne: :danser: 

:dåne:

Daria skrev (17 timer siden):

Minus-husmorpoeng til hun som klarte å helle ut den nykokte spaghettien i vasken og nå venter sulten på at andre ladning skal koke ferdig (og som neppe satser på å klare seg uten dørslaget igjen)... 

:skratte:

Skrevet

Synes du det er pent å le...? :snurt: :fnise: 

Jeg har vært hos fysio, fordi hun hadde andre planer i morgen og dermed skaper uorden i ukerutinene mine (neste uke blir det enda verre - da skal krystallegen inn i kabalen, forskyver psykologen til torsdag og sørger for ingen avtalefrie dager) og satt på dagens første klesvask - fordi jeg hadde satt meg på vaskekjelleren i dag siden det vanligvis er en planløs dag. På et tidspunkt kommer Meny med mat til meg, og da var egentlig dagen ganske full (te, fotball og bøker kan dukke opp...).

Dessuten har jeg utvsit stor selvkontroll - det lå to fine gamle Wergelandbøker i lesekiosken ved trikken, og der ligger de fortsatt...

Skrevet (endret)

«Sjelen er det som kryper bort og gjemmer seg når noen nevner algebra» (Robert Musil, 2000)

Sånn kan man jo også si det :fnise: Jeg har aldri vært borti fagbøker og -artikler med så mye lange ord som etter at jeg begynte å lese psykologi, men heller ikke et fagområde hvor det brukes så mange litterære referanser og sitater - jeg tror man kan anta at psykologene er en over middels belest gjeng... 

Endret av Daria
Skrevet

Ros til Meny, som kom på et tidspunkt som passet fint med mine jevnlige turer i vaskekjelleren :ler: Med bare noen dager til advent er årets første forsyning pepperkaker, sylte, mandariner og romkuler i hus (jeg har som vanlig tjuvstartet med julerødbetsalaten... :fnise: 

Skrevet

Skittentøyskurven (og vaskemaskinen) er tom :hoppe: Jeg må nyte det mens jeg kan, for snart går jeg i dusjen... :fnise: :dusje:

Skrevet

Fotball-VM på NRK er trøndertreff - fire av fem i studio har umiskjennelig dialekt og femtemann kommer ikke så mye til orde... :fnise: Nå slo det meg plutselig også at det strengt tatt av en stund siden sist man så Ingerid Stenvold i sporten...

Skrevet
Daria skrev (6 timer siden):

Synes du det er pent å le...? :snurt: :fnise: 

Jepp, fordi det like godt kunne vært meg som hadde gjort tabben… :fnise:

Skrevet

Så du skal ha meg til å tro at du ler med meg, ikke av meg...? Særlig... :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...