Daria Skrevet 12. juli 2022 Forfatter #32661 Skrevet 12. juli 2022 Men det tok Oda fem minutter å besvare klagemailen og refundere pengene - det er imponerende.
Daria Skrevet 12. juli 2022 Forfatter #32662 Skrevet 12. juli 2022 Daria skrev (På 10.7.2022 den 19.11): 10.07: Seks lest, ingen kjøpt. Sunniva Gylvers personlige trosvitnebyrd Åpen himmel er over 20 år gammel, og har med skam å melde stått ulest i bokhyllen min omtrent like lenge. At jeg har funnet dem fram nå, skyldes psykologens snakk om viktigheten og den psykologiske nytten av å gi rom for åndelighet i hverdagen. At boka sannsynligvis ville sett annerledes ut i dag er ikke viktig - dette er ikke en bok jeg leser for å bli oppdatert på Gylvers trosbilde, men for refleksjonene den setter i gang. Olive, Again av Elizabeth Strout er oppfølgeren til Olive Kitteridge og befinner seg i den samme småbyen i Maine og i det samme krysningspunktet mellom roman (som den hevder å være) og novellesamling (som den langt på vei føles som). Det er særlig tre ting som irriterer meg her - at steder og personer etablerer på nytt i hver historie (når to karakterer giftet seg tidligere i boka, trenger det ikke understrekes at de er gift gang på gang); at fordi hvert kapittel er en avsluttet historie må den tydeligvis også ha sin moral og visdom, som tidvis blir både sentimental og overtydelig; og at Olive må være med eller i det minste nevnes i hvert historie, som i den forrige boka blir det innimellom veldig påtatt. 12.07: Syv lest, ingen kjøpt. Thor befinner seg på sommerhytta senhøstes, sammen med sin fem måneder gamle datter Alma. Hans kone og Almas mor er nylig død i en ulykke, og snart ringer politiet... Halvard Høllelands Veien videre begynner dramatisk, men er hverken en krim eller en thriller, selv om den stemningsmessig låner litt fra sistnevnte. Det er en fortelling om et forhold som ikke er helt som forventet - en mørk, men kanskje ikke så uvanlig historie som man skulle tro. Tidvis spennende, tidvis litt forutsigbar - ikke minst slutten.
Daria Skrevet 13. juli 2022 Forfatter #32663 Skrevet 13. juli 2022 En riktig god morgen ønskes alle, med dagens bake-off-sitat: My bottom's crakcked! Regn og torden og heftig vind er varslet, jeg satser på å holde meg innendørs til det er over...
Daria Skrevet 13. juli 2022 Forfatter #32665 Skrevet 13. juli 2022 Jeg skrudde på omtrent da Vingegaard og Roglic begynte å leke sisten med Pogacar...
Daria Skrevet 13. juli 2022 Forfatter #32668 Skrevet 13. juli 2022 Utforkjøringsbilder er ikke det et svimmelt hode setter mest pris på...
Sauen Shaun Skrevet 13. juli 2022 #32669 Skrevet 13. juli 2022 Daria skrev (13 minutter siden): Utforkjøringsbilder er ikke det et svimmelt hode setter mest pris på... Det tror jeg på… Sånn det utvikler seg nå heier jeg mer og mer på Vingegaard.
Daria Skrevet 13. juli 2022 Forfatter #32670 Skrevet 13. juli 2022 Men vil de danske kommentatorene tåle etappeseier to dager på rad...?
Sauen Shaun Skrevet 13. juli 2022 #32671 Skrevet 13. juli 2022 Det kan bli behov for hjertestarter ja
Sauen Shaun Skrevet 13. juli 2022 #32672 Skrevet 13. juli 2022 Ser gjerne en danske i gult i Paris også jeg.
Daria Skrevet 13. juli 2022 Forfatter #32673 Skrevet 13. juli 2022 (endret) Nå begynner danskene å høres en smule rørte ut... Jeg slo over på dansk tv med 4 kilometer igjen, enkelte ting må man jo få med seg. Som bonus kan jeg lure på om det egentlig er dem eller de norske som uttaler Pogacar riktig - om noen av dem gjør det... Endret 13. juli 2022 av Daria
Daria Skrevet 13. juli 2022 Forfatter #32674 Skrevet 13. juli 2022 Litt sår hals, et snev av feberfølelse og middagen smakte litt rart. Det kan helt fint forklares med sure oppstøt, lummer dag og ris utgått på dato, men det virket som et passende tidspunkt for en hjemmetest. Fortsettelse følger om ca 10 minutter...
Daria Skrevet 13. juli 2022 Forfatter #32675 Skrevet 13. juli 2022 Diagnosen er fortsatt bare pestfri hypokonder
AprilLudgate Skrevet 13. juli 2022 #32676 Skrevet 13. juli 2022 Daria skrev (På 10.7.2022 den 20.22): Vår jobb som psykoterapeuter er veldig ofte, på en så respektfull og skånsom måte som vi klarer, å plage pasientene våre med spørsmål, påpekninger og uenigheter om deres egne narrativ. Dette gjør vi ikke fordi vi er sadister[...] Dagens yrkesbeskrivelse 😂😂😂 Jeg tror ikke på resten av forklaringen!
Daria Skrevet 13. juli 2022 Forfatter #32678 Skrevet 13. juli 2022 DundreMilfin skrev (8 minutter siden): 😂😂😂 Jeg tror ikke på resten av forklaringen! Du har mer tro på sadistforklaringen? Jeg vil påstå av at mine faste behandlere er psykologen den med minst anlegg i den retning - han trykker også der det gjør vondt med en viss entusiasme, men han utviser i det minste ikke samme glede over det som fysioene. Skravla skrev (8 minutter siden): Så godt å høre. Når jeg har klart å styre unna så lenge, går det jo litt prestisje i det...
Daria Skrevet 14. juli 2022 Forfatter #32679 Skrevet 14. juli 2022 Perch har ikke lenger valnøtt-teen jeg ville ha Jeg lot meg nesten lokke av hvit te med ananas i stedet, helt til jeg så beskrivelsen nevne hint av karri. Riktignok liker jeg krydderte, men karri...? *skeptisk
Daria Skrevet 14. juli 2022 Forfatter #32680 Skrevet 14. juli 2022 Smale, svingete veier i bratte fjellsider - og de tråkker på nedover i over 70 kilometer i timen uten annen beskyttelse enn en hjelm. Gale, gale mennesker... Jeg sitter jo med hjertet i halsen når de kommer litt langt ut på siden og det er praktisk talt fritt fall under dem.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå