Gå til innhold

The Daria diaries

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg skjønner at politiet oppfordret til å avlyse paraden - men jeg skjønner også veldig godt at ikke alle ville finne seg i det.

Jeg var på den konserten med Fagottkoret og Stabsmusikken - det ga litt gåsehud innimellom som ikke hadde bare med det musikalske å gjøre...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde en plan om å komme meg ut en liten tur før regnet kom, og yr påsto at jeg hadde en drøy time på meg. Plutselig ble det påfallende mørkt, det første tordenbraket kom rullende og yr hadde ombestemt seg - nå sier nedbørvarselet heftig regn ganske umiddelbart. Tenker jeg lager litt mer te i stedet, jeg - og skrur av pcen...

⛈️⛈️⛈️⛈️

Skrevet (endret)

Det ble opphold igjen (midlertidig, stadig i følge yr), så da kom jeg meg ut en tur. Iført rosablomstret regnkåpe over jordbærmønstret kjole - noen må jo kompensere for det grå været...

Endret av Daria
Skrevet
Daria skrev (3 timer siden):

Det ble opphold igjen (midlertidig, stadig i følge yr), så da kom jeg meg ut en tur. Iført rosablomstret regnkåpe over jordbærmønstret kjole - noen må jo kompensere for det grå været...

Det er vått her... 🙄

Skrevet

Godt observert :fnise: Jeg lukket nettopp verandadøren fordi lyden av regnet overdøvet fotballsendingen...

Skrevet

Jeg lånte en bok med arbeidsersanger sist jeg var på biblioteket, og tilbragte litt tid med den ved tangentene i ettermiddag. En del kjent, en del ukjent - og en sang jeg innså at jeg kunne, uten å ha noen anelse om hvorfor eller hvorfra. Ingen bjeller ringte knyttet hverken til kor eller organisasjons-allsang, men både tekst og melodi var kjent. Til sist prøvde jeg youtube - og fant svaret. Jeg har nemlig denne cden - kjøpt fordi en av de andre sangene framføres av en ung og ukjent Frank Kjosås...

Skrevet

...det området hvor vi mannfolk helst ikke vil ha ballen...

NRKs fotballkommentator prøver å være presis uten å ta i bruk upassende ord. Men betyr det at å bli truffet av baller andre steder er greit...?

Skrevet
Daria skrev (På 25.6.2022 den 12.14):

24.06: 11 lest, tre kjøpt.

Psykologi 1 : En introduksjon er en lærebok beregnet på universitet- og høyskolestudenter, en grunnleggende innføring i fag og teori. Ikke alt er like lettfattelig, det hender jeg tenker at dette hadde nok blitt viet mer enn én fordypende og forklarende forelesning i et studieløp. Men jeg lærer en del, får frisket opp ting jeg har lest før - og skal heldigvis ikke ha eksamen senere. Jeg har lest og prøvd meg på et par bøker mer beregnet på "vanlige" folk, men jeg synes de rene fag- og lærebøkene er mer givende, så da får jeg jo leve med at det blir litt for avansert innimellom. Boka er rediger av Frode Svartdal og skrevet av folk tilknyttet universitetet i Tromsø - en av dem skrev så godt (boka er jevnt over velskrevet) at jeg måtte sjekke om han hadde skrevet mer. Jeg vil nok komme tilbake til det - samt Psykologi 2, som alt ligger klar...

27.06: 11 lest, fire kjøpt.

Jeg så Tea with Freud nevnt i en bisetning i en bokanmeldelse og ble umiddelbart nysgjerrig - en bok om hvordan psykoterapi fungerer, skrevet for ikke-fagfolk av en psykolog med samme spesialisering som min og til dels utformet som en samtale med Sigmund Freud (og med en tekopp og to gamle bøker på omslaget... :fnise: ). Dette kan bli både opplysende og ubehagelig gjenkjennbart...

Skrevet (endret)

Hjernen hadde plutselig et akutt behov for denne. Det må vel sies at Westlife led et større tap estetisk enn musikalsk da Bryan sluttet - de to klareste minnene jeg har fra første gang jeg så den live var hvor kjekk Bryan var, og hvor fullstendig han bommet på noen toner i If I let you go... :fnise: 

Endret av Daria
Skrevet

Plutselig ble det skumringsmørkt - her vil det nok bli veldig vått veldig snart...

Skrevet

Har vært noen utrolig mørke skyer her i dag! 😳

Skrevet

Det var litt vann i noen av dem også...

Skrevet
Daria skrev (8 timer siden):

27.06: 11 lest, fire kjøpt.

Jeg så Tea with Freud nevnt i en bisetning i en bokanmeldelse og ble umiddelbart nysgjerrig - en bok om hvordan psykoterapi fungerer, skrevet for ikke-fagfolk av en psykolog med samme spesialisering som min og til dels utformet som en samtale med Sigmund Freud (og med en tekopp og to gamle bøker på omslaget... :fnise: ). Dette kan bli både opplysende og ubehagelig gjenkjennbart...

27.06: 12 lest, fire kjøpt.

Goethes Unge Werthers lidelser ble månedens store klassiker. Unger Werther er av de romanfigurer som gjøre seg best som nettopp det - språket og lidelsene hans blomster på boksidene, men som en faktisk person ville man fått nok etter et par dager og bare bedt ham ta seg sammen og slutte å syte... Han elsker - Lotte, for de uinnvidde - og føler og ser og opplever og beskriver og tenker veldig stort og intenst og altoppslukende til de høyeste topper og dypeste daler, og den kan jo bare ende på en måte..

Skrevet
Daria skrev (1 time siden):

Det var litt vann i noen av dem også...

Merket det ganske godt på vei til Storosenteret, måtte lage lårkort kjole av den lange kjolen - og joggeskoene bare plaaask» 🐠🐠🐠🐠🌊

Skrevet

Jeg slapp unna de verste bygene og hadde regnkåpe, selv om det ikke gjør så stor forskjell når skyene åpner seg helt... I dag satser jeg på at det gir seg før jeg skal ut - med fysio klokka 15 blir en lang og lite innholdsrik formiddag hjemme.

Skrevet

I følge facebook-minnene var jeg i bryllup på denne datoen for 14 år siden - lurer på hvem av vennene mine som har bryllupsdag i dag...? Det var en periode det var minst ett bryllup i året, og jeg har ikke helt kontroll på hvem som var når...

Skrevet

Reklame i feeden min på facebook:

Sitat

SANDVIKASTORSENTER.NO

Slik pakker du til ferien!
Alt fra kompass og engangskamera til bikini og caps. 

De ramser opp fire ting jeg ikke skal ha med meg på ferie, og så forventer de likevel at jeg skal bry meg om deres "tips"...? :vetikke: 

Skrevet

Universitetsforlaget som på samme reklamerer for en ny bok om teaterhistorie må jo sies å treffe noe bedre... :plystre: :ler: 

Skrevet

NRK Klassisk lot rokokko-variasjoner over Nystemten tone ut over treningssalen, og jeg er nesten sikker på at jeg hørte min bergenske fysio ubevisst nynne med... :fnise:

Skrevet

Allsång! :strix: Stockholm! :hjerte: *lengt*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...