Daria Skrevet 11. juni 2022 Forfatter #32481 Skrevet 11. juni 2022 Ooh, det har jeg ikke fått med meg 6-pakk ser jeg ingen problemer med...
Cata Skrevet 11. juni 2022 #32482 Skrevet 11. juni 2022 Daria skrev (1 time siden): Ooh, det har jeg ikke fått med meg 6-pakk ser jeg ingen problemer med... Du får sende ut Skravla på oppdrag når du er hjemme igjen. Stikkord: Coop, men er sikkert flere butikker som har den.
Daria Skrevet 11. juni 2022 Forfatter #32483 Skrevet 11. juni 2022 Jeg har blitt luftet - det kom en sykepleier og lurte på om jeg ville gå litt, jeg får jo ikke gjøre sånt på egen hånd. Til enden av korridoren og tilbake - sikkert 15 meter hver vei - med prekestol og følge. Det føles jo litt absurd på så mange måter...
Daria Skrevet 11. juni 2022 Forfatter #32484 Skrevet 11. juni 2022 Noe lærer man jo etter hvert. Etter første MR i fjor fikk jeg et strengt Du trenger faktisk hjelp nå! fra radiologen da jeg til tross for åpenbare bevis på det motsatte insisterte på at det gikk fint å gå uten støtte, i dag har jeg både bedt om støtte og besvart tilbud om det - både fysisk og mental- med Det er sikkert lurt. Jeg har selvfølgelig planer om å skryte av dette til psykologen Portøren jeg var på tur med var også i læringsfasen - han hadde sin tredje dag på jobb uten følge. Om det var meningen at han gikk en tre ganger så lang vei som hun som trillet meg tilbake skal være usagt, men han tok definitivt the scenic route. Merk at jeg ikke klager (det var en fin tur med både kunst og store vinduer), jeg bare observerer...
Daria Skrevet 12. juni 2022 Forfatter #32485 Skrevet 12. juni 2022 Mulig de to pleierne som plukket meg opp fra gulvet ikke var like overbevist om at jeg har lært... Og ryktene sprer seg jo fort på sykehus (jeg tror det kalles rapportering ved vaktskifte), så ettermiddagsvakten hadde full oversikt og kom med et par formaninger. Men jeg ble tiltrodd å klare meg i dusjen på egen hånd - sittende, vel å merke. Den hårvasken var etterlengtet, selv om jåla stort sett er ute av drift her. Smashing i sykehusskjorte, tights og antisklisokker når jeg beveger meg ut i gangen...
Sauen Shaun Skrevet 12. juni 2022 #32486 Skrevet 12. juni 2022 Pleier ikke være mange jåler å møte i korridorene på sykehuset. Sykehusskjorte er moten der
Daria Skrevet 12. juni 2022 Forfatter #32487 Skrevet 12. juni 2022 Det er en rød flekk på dynetrekket mitt. Jeg har nettopp spist kjøttkaker i brun saus med poteter, kålstuing og tyttebærsyltetøy til middag. Jeg er litt usikker på om korrelasjon eller kausalitet er det korrekte begrepet, men en sammenheng er det nok...
Daria Skrevet 12. juni 2022 Forfatter #32488 Skrevet 12. juni 2022 Sauen Shaun skrev (6 timer siden): Pleier ikke være mange jåler å møte i korridorene på sykehuset. Sykehusskjorte er moten der For ikke å snakke om den lekre badekåpa som vandret forbi i ettermiddag...
Daria Skrevet 14. juni 2022 Forfatter #32489 Skrevet 14. juni 2022 Noen har flyttet prekestolen nærmere senga mens jeg sov - litt usikker på om det er et hint eller om den bare sto i veien for renholderen. Nattevakten kommenterte i går kveld at hun hadde hørt at jeg gikk på do alene - gikk det greit? Det er bare å ringe på, så kommer jeg og følger. Det står nok fortsatt noe om forhøyet fallrisiko ved siden av navnet mitt i rapporten...
Daria Skrevet 14. juni 2022 Forfatter #32490 Skrevet 14. juni 2022 Og så venter man litt igjen... På fysio, på lege, sannsynligvis på hjemreise etter hvert.
Daria Skrevet 14. juni 2022 Forfatter #32491 Skrevet 14. juni 2022 En liten time hjemme på egen sofa og hjernen er så tilbake i vanlig modus at jeg stusset et øyeblikk da jeg reiste meg for å gjøre noe og kjente at noe var galt... Har meldt fra til fysioene at jeg er klar for innsats igjen og vet hva som blir temaet på morgendagens time hos psykologen...
Daria Skrevet 14. juni 2022 Forfatter #32493 Skrevet 14. juni 2022 (endret) Satser på en rolig, normal og dramafri tilværelse framover *bank i bordet* Jeg er selvfølgelig, nysgjerrig som jeg er, i gang med å lese journaldokumenter på helsenorge: Pas. hadde gått til WC uten følge, fått beskjed av u.t at hun skulle ringe på snoret ved forflytning mtp svimmelhet,høy fallfare. Sykehuskode for "ulydig pasient". Varianter over tema går igjen i flere journalnotat... Endret 14. juni 2022 av Daria
Skravla Skrevet 14. juni 2022 #32494 Skrevet 14. juni 2022 Daria skrev (6 minutter siden): Satser på en rolig, normal og dramafri tilværelse framover *bank i bordet* Jeg er selvfølgelig, nysgjerrig som jeg er, i gang med å lese journaldokumenter på helsenorge: Pas. hadde gått til WC uten følge, fått beskjed av u.t at hun skulle ringe på snoret ved forflytning mtp svimmelhet,høy fallfare. Sykehuskode for "ulydig pasient". Varianter over tema går igjen i flere journalnotat...
Daria Skrevet 14. juni 2022 Forfatter #32495 Skrevet 14. juni 2022 Ikke vær ufin nå Men altså, det var jo bare snakk om noen få meter og pleierne har nok å gjøre, og stort sett gikk det jo bra... Jeg var lydigere på det området sist, da hadde jeg ikke bad på rommet og avstanden ble større.
Daria Skrevet 14. juni 2022 Forfatter #32496 Skrevet 14. juni 2022 Daria skrev (På 9.6.2022 den 21.13): 09.06: Fire lest, ingen kjøpt. William Goldings Skrift på vann foregår om bord på et seilskip på vei fra England til Australia tidlig på 1800-tallet, og er stort sett fortalt gjennom dagboken til den unge overklassemannen Edmud Talbot, på vei til sin nye karriere (ros til oversetter for god norsk tittel). Han er hverken så verdensvant eller kunnskapsrik som han selv tror, noe som fort blir åpenbart for leseren (uten at vi trenger å ha den kunnskapen som Edmund mangler), og han får litt å bryne seg på. Det blir etter hvert både mørkt og dramatisk, og mer fengende enn jeg egentlig forventet - nok til at jeg har planer om å gi meg ut på oppfølgeren også. 14.06: Fem lest, to kjøpt. Jeg leste faktisk en hel bok i løpet av sykehusoppholdet denne gangen - framskritt, og tyder på at hodet tross alt ikke var fullstendig på tur. The Glass Room av Simon Mawer har stått på vent i hylla i årevis. Hovedpersonen kan sies å være et hus, bygget i Tsjekkoslovakia tidlig på 30-tallet (huset finnes i virkeligheten, men personene er oppdiktet), og historien følger huset og dets beboere fram til 1990, gjennom krig og kommunisme. Sånn sett minner den litt om Jenny Erpenbecks Hjemsøkelse, som også har et østeuropeisk hus bygget av jødiske eiere i førkrigstid som nav, uten at bøkene ellers er spesielt like. Arkitektur og musikk, krig og politikk, kjærlighet i mange varianter, språk og oversettelse - Tsjekkoslovakia før krigen var tospråklig, og Mawer får mye ut av dette - boka turnerer mange temaer med stor eleganse både i form og innhold, og jeg er svært begeistret. Posten og Bokklubben hadde i fellesskap plassert to bøker i postkassen min i mitt fravær - en veskevennlig liten sak med to kortromaner av Colette - Gigi (som i musikalen) og The cat, og selvbiografien til Condoleezza Rice, en murstein på 750 sider. Bok er bok...
Daria Skrevet 14. juni 2022 Forfatter #32497 Skrevet 14. juni 2022 Jeg synes det er litt merkelig med folk som bruker like-knappen på facebook når det faktisk finnes mer passende alternativer. Jeg skjønner jo at det bare er godt ment, men det føles likevel litt sært å få tommel opp på en status om sykdom og innleggelse...
Skravla Skrevet 14. juni 2022 #32498 Skrevet 14. juni 2022 Nå måtte jeg inn å sjekke.... men jeg har visst ikke brydd meg.
Daria Skrevet 15. juni 2022 Forfatter #32499 Skrevet 15. juni 2022 Du bare trakk på skuldrene og tenkte Gammelt nytt ?
Daria Skrevet 15. juni 2022 Forfatter #32500 Skrevet 15. juni 2022 Jeg liker sengen min (selv om jeg, hvis jeg noen ganske skal skifte den ut, sterkt vil vurdere å få meg en med stillbar madrass - det er jo sykehussengens store fordel) og jeg liker soverommet mitt, hvor ingen snorker så jeg hører det og jeg har full kontroll på hvem som har tilgang... Jeg er våken og stelt og påkledd og frokost - og all den aktiviteten på en time tar jo på... Jeg føler meg noenlunde trygg og stabil (det hjelper å være i kjente og kontrollerte omgivelser), men merker jo at alt er i ulage og at jeg helt automatisk kompenserer for det. Alt skjer litt i sakte film og jeg støtter meg stadig mot møbler og vegger uten å tenke over at eller om det trengs. Om en times tid skal jeg teste formen ute i verden og lufte hodet hos psykologen - utfordringene står i kø...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå