Daria Skrevet 17. mars 2022 Forfatter #31901 Skrevet 17. mars 2022 Så langt i dag har jeg frest til han bak meg i køen i butikken (en snev av sinne helt uten veiledning og trygge omgivelser...), sett årets første kirsebærblomster og oppdaget at jeg har tre tomme tebokser igjen. De gjør jo mer nytte for seg fulle på tehyllen enn tomme i skapet... Ukas avtalefrie dag. Jeg har droppet Filharmonien to uker på rad, så dagens hovedmål er å komme seg dit. I dag er det program som frister ut over den generelle "alltid fint å høre filharmonien"-innstillingen, det hjelper jo også på motivasjonen når dørstokken er høy, sofaen dyp og formen litt laber.
Daria Skrevet 17. mars 2022 Forfatter #31902 Skrevet 17. mars 2022 Det ble hvertfall en halv konsert... Jeg var helt innstilt på få med meg også annen halvdel, helt til vi var midtveis i siste sats før pause og kroppen meldte fra at den var av en annen innstilling. Men jeg fikk med meg Gershwins pianokonsert, som var kveldens store fristelse, og Petrenkos åpningsappell. Det er nok ikke så lett å være russer for tiden, selv om hsn var av dem som tidlig gikk ut offentlig og tok stilling.
Daria Skrevet 18. mars 2022 Forfatter #31903 Skrevet 18. mars 2022 Jeg har en plan om å komme meg en tur i parken etter hvert, men det avhenger litt av hvilke planer fysio har først og ikke minst hva kroppen synes om de planene...
Daria Skrevet 18. mars 2022 Forfatter #31904 Skrevet 18. mars 2022 Fysio hadde ambisiøse planer og kroppen var samarbeidsvillig - det blir rekorder av sånt. En økning på to repetisjoner i to øvelser høres nokså bagatellmessig ut, men med det utgangspunktet jeg har er det merkbart. Deilig å ha en skikkelig god dag etter en tung periode. Jeg kom meg til og med til Frognerparken etterpå (med en litt uplanlagt pause på en murkant underveis...), med te og kake og bok på kaféen, ender (stokkand, kvinand og toppand) og svaner i dammen og sol overalt (og ganske slitne og vonde bein nå, men nå skal jeg uansett ligge på sofaen resten av dagen...). Jeg har jo hatt fantastisk flaks med plasseringen av min bukett med behandlere, med gangavstand til hhv Frognerparken, Slottsparken og Festningen - terskelen for å få seg en liten tur etterpå blir mye lavere når det er så lett tilgjengelig.
Roadrunner Skrevet 18. mars 2022 #31905 Skrevet 18. mars 2022 Så bra med rekorder og samarbeidsvillig skrott! Gratulerer!
Daria Skrevet 18. mars 2022 Forfatter #31906 Skrevet 18. mars 2022 Den føles ikke like samarbeidsvillig nå (og jeg er litt avventende til morgendagen ), men det føles mye mer konstruktivt å være sliten når man har jobbet for det enn de dagene jeg er sliten allerede når jeg våkner, bare fordi.
Daria Skrevet 19. mars 2022 Forfatter #31907 Skrevet 19. mars 2022 Jeg har en våryr flue i vinduskarmen, tre pakke te i bestilling og bein som tross alt fungerer relativt greit - jeg har støvsugd og vært i butikken, så mye mer forventer jeg ikke...
Daria Skrevet 19. mars 2022 Forfatter #31908 Skrevet 19. mars 2022 Om lyden av skateboard mot de samme ti hellelagte metrene rett utenfor vinduet blir en smule enerverende etter over en time? Neeida... Hadde det i det minste hvert lekende barn, men det er teknisk sett voksne menn (bare så hvidt, men for store til å være søte...), som filmer noe, så det er ingen formildende omstendigheter...
Daria Skrevet 19. mars 2022 Forfatter #31909 Skrevet 19. mars 2022 -I'm going to spread my custard now. Jeg ser et bakeprogram, ikke et reiseprogram. Det er fort gjort å glemme når koffertene kommer tett... I denne sesongen er det en deltaker som virkelig irriterer meg, så jeg sitter og håper at hun skal tabbe seg ut. jeg føler meg slem...
Daria Skrevet 20. mars 2022 Forfatter #31910 Skrevet 20. mars 2022 Jeg forventer ikke at verden skal innrette seg etter mine behov, eller for den saks skyld at jeg skal få ha en solfylt benk for meg selv en søndag i et folksomt område. Men å sette seg tett på noen som sitter og leser og gi seg til å se video på mobilen - med lyd, ikke en ørepropp i sikte - litt tanke for omgivelsene kan man vel ha? Dessuten forventer jeg - alltid og overalt - at voksne mennesker kan drikke kaffen sin uten å slurpe høylydt...
Daria Skrevet 20. mars 2022 Forfatter #31911 Skrevet 20. mars 2022 Halvor Egner Granerud leverer dagens hjertesjekk til det norske folk... Her steg både puls og volum merkbart i sofaen, men han reddet seg heldigvis trygt ned.
Daria Skrevet 20. mars 2022 Forfatter #31912 Skrevet 20. mars 2022 -Killian Peier i sin røde dress - som Sportsklubben Brann. Og det blir jo litt deretter... Dagens assosiasjon fra Maren Lundby
Daria Skrevet 20. mars 2022 Forfatter #31913 Skrevet 20. mars 2022 Idrettsglede på sitt beste: Den finske hopperen lå sensasjonelt på annenplass etter første omgang, men lykkes ikke helt i finaleomgangen og faller ned på det som til slutt blir en 8. plass - og jubler entusiastisk på sletta. Det er jo hans beste plassering - han har aldri vært på topp 10 før... Det er så deilig å se idrettsutøvere som kan glede seg over det som går bra, også når ting kunne vært enda bedre.
Daria Skrevet 20. mars 2022 Forfatter #31914 Skrevet 20. mars 2022 Jeg fant scilla i den lokale parken da jeg var på tur (et par uker, og den vil være et blått blomsterhav ) før i dag og nå er det norsk fotball på tv. Vårtegnene står i kø... 1
Daria Skrevet 21. mars 2022 Forfatter #31915 Skrevet 21. mars 2022 Psykofysio går hardt til verks på nakke og skuldre (særlig skulderbladene får gjennomgå), vondt og godt på en gang, og sier etterpå at det kan være du blir litt trist og nedstemt etterpå - det er ikke så uvanlig når man får løsnet på litt spenninger. Jeg vet jo i og for seg at følelser kan sette seg i skuldrene på så mange slags vis, men har mest tenkt på at det henger sammen den motsatte veien - at det er følelsene som påvirker spenningene. At det faktisk også kan gå andre veien er jo litt interessant - nok en leksjon i kropp og sinns fascinerende sammenhengende verden. Psykologen kommenterte en gang at det å gå parallelt til fysio og psykolog var veldig lurt, nettopp fordi det er så mye som henger sammen. Så langt i dag er jeg dog mest litt øm og støl - og trøtt, det hører også med og er også helt normalt. I det hele tatt er visst det meste av reaksjoner etter behandlinger helt normalt, har jeg inntrykk av, og ikke minst helt ufarlig og ingenting å bekymre seg for, enten det er fysisk eller psykisk. Det er jo greit med en universalforklaring på dårlige dager...
Daria Skrevet 21. mars 2022 Forfatter #31916 Skrevet 21. mars 2022 Daria skrev (På 15.3.2022 den 21.18): 15.03: Fem lest, fem kjøpt. Kveldens mål er oppnådd - og tre av månedens fem leste bøker er afrikanske, det tror jeg er flere enn i hele fjor. Legg til at jeg også denne måneden har lest en tyrkisk forfatter og tidligere i år en japansk, og statistikken for ikke-vestlige bøker er langt over normalen. The book of Not av Tsitsi Dangaremba er oppfølgeren til Nervous conditions og følger Tambu videre gjennom utdanning og mot voksenlivet. Boka åpner med et bein som flyr gjennom luften, og jeg tror knapt jeg pustet de første par kapitlene. Etter det gikk det litt i rykk og napp med både engasjementet og historien - plutselig har det gått halvannet år i en bisetning og det er ikke alltid like lett å henge med. Det er 70-tall, frigjøringskrig og avkolonialisering, men å være svart kvinne i skjæringspunktet mellom tradisjon, utvikling og gamle og nye privilegier er hverken enkelt eller spesielt rettferdig, det være seg på kostskole eller i livet for øvrig. 21.03: Seks lest, fem kjøpt. Nerdelesingsrapport Den store psykologiboka er en svært grunnleggende innføring i psykologiens retninger og største navn, og sliter med det bøker av det slaget ofte gjør - skal man forenkle kompliserte temaer så mye at det blir forståelig for folk flest, blir det fort så enkelt at det blir uforståelig. Når et livsverk skal oppsummeres på to spalter blir det litt som når Oliver Twist skal kortes ned til en easy reader på 75 sider - det blir rett og slett så lite igjen at det meste av sammenhenger og poeng blir borte. I tillegg er det innimellom både dårlig skrevet og dårlig oversatt (det er ikke alltid så lett å vite hvem som har skylden for perler av typen øker gradvis så lenge vi lever, og holder seg relativt stabil til vi er rundt 65, da den begynner å minske; men at det vanlige på norsk er forkortelsen MR, ikke MRI, og at formuleringen den dag i dag ikke har noe i en sakprosatekst å gjøre, særlig ikke gjentatte ganger, er de norske utgivernes ansvar). Når det er sagt, er det ryddig og oversiktlig presentert med tidsoversikter og kryssreferanser, så jeg er absolutt mer opplyst enn jeg var - og rustet for nye utfordringer *kikker bort på læreboka som ligger på vent*
Daria Skrevet 22. mars 2022 Forfatter #31917 Skrevet 22. mars 2022 Dommeren kaller en kake claggy. Den eneste jeg har hørt bruke det ordet er Sarah Millican, som omtalte noe adskillig mer privat...
Daria Skrevet 22. mars 2022 Forfatter #31918 Skrevet 22. mars 2022 (endret) Jeg har vært spontant sosial og spist middag ute Det kom melding fra en venninne i det jeg var ferdig hos fysio - hun var i byen, om jeg hadde tid og overskudd? Så da bar det en rask tur hjem for å skifte og så ut igjen for pasta, tiramisu og skravling. Så deilig Sliten nå, men så verdt det. Fysio hadde en ny utfordring i ermet i dag. Man skulle tro at forskjellen på å bøye eller strekke det beinet man ikke står på var en ubetydelig endring, men det gjør så mye med balansepunktet at både kroppen og hodet jobbet hardt og intenst og bare klarte to runder det jeg vanligvis har tatt tre (mer eller mindre...). Endret 22. mars 2022 av Daria
Sauen Shaun Skrevet 22. mars 2022 #31919 Skrevet 22. mars 2022 Daria skrev (På 19.3.2022 den 20.02): -I'm going to spread my custard now. Jeg ser et bakeprogram, ikke et reiseprogram. Det er fort gjort å glemme når koffertene kommer tett... I denne sesongen er det en deltaker som virkelig irriterer meg, så jeg sitter og håper at hun skal tabbe seg ut. jeg føler meg slem... Nå ble jeg litt nysgjerrig på hvem som irriterer. *ser også på bakeprogram*
Daria Skrevet 22. mars 2022 Forfatter #31920 Skrevet 22. mars 2022 Manon. Jeg vet ikke helt hvorfor, det er bare noe ved henne...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå