Gå til innhold

The Daria diaries

Fremhevede innlegg

Skrevet

...og jeg var ikke alene om å lure på det, ser jeg på twitter...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En snev av forkjølelsessymptomer har sneket seg tilbake. Jeg veksler mellom full hypokondermodus med planlegging av isolasjon og å minne meg selv om a)negativt test tidligere i dag, b)at å være litt forkjølet på denne tiden av året er helt normalt, særlig når temperaturen veksler som den har gjort de siste dagene, c)i et hvilket som helst annet år ville jeg ikke engang lagt merke til dette og d)hadde det vært noe sykdom å snakke om ville jeg merket det da jeg trente, og formen var helt fin gjennom hele økta og etterpå. Om jeg likevel gjør en fortløpende vurdering på å teste igjen...? *se an til i morgen*

Skrevet

Og der var gullfesten i gang :duskedame:Danskene spår norsk dominans framover, de er vel ikke de eneste...

Jeg startet dagen med å stappe en pinne opp i nesa, så at øynene renner handler mer om det enn at jeg er rørt over Johaug. Hun er generelt ikke den utøveren med mest effekt på følelsene mine, den dopingsaken ødela mye. Ikke fordi jeg tror at hun dopet seg, men hun håndterte det så dårlig. Dessuten har hun oversolgt seg selv litt med å sette navnet sitt på så mye og til tider virket litt lite gjennomtenkt. Det er så nærliggende å tenke på Marit Bjørgen for noen år siden, som ble spurt hvorfor hun i så mye mindre grad gjorde sånne ting og hun svarte noe i retning av at hun ikke trengte så mye penger, andre ting var viktigere...

Skrevet
Daria skrev (5 minutter siden):

Jeg startet dagen med å stappe en pinne opp i nesa, så at øynene renner handler mer om det enn at jeg er rørt over Johaug.

Må vel en pinne opp i nesa her også (dag 5 etter nærkontakt) men jeg tenkte ikke på det før jeg spiste frokost så må nok vente litt. Post-Nespresso pinne...

For øvrig er pinne i hals sikrere :opplyser:  . Venninne som testet positivt tok begge deler og du verden for en forskjell. 

Skrevet

Skal jeg ha pinne i halsen må noen andre stå for det...

Dagens ord er irisblender - den delen på våpenet som lagde drama og problemer for Marte Olsbu Røiseland ved første skyting...

Skrevet

-Tiril, det ble et par runder...
-Det ble tre! Det er ikke et par...

Rett skal være rett, her skal ingenting unnskyldes :fnise: 

Skrevet

-Da fikk vi den årlige hjertesjekken vår, Lunde...

NRKs kommentator syntes også den innspurten ble i overkant spennende... :ler: Nesten litt vondt å se på at de ikke kunne klemme hverandre, inntil til tydeligvis fant ut at det var verdt risikoen.

Skrevet

Klar med svt og nrk og forsøker å skrive på nettbrett.....

Skrevet
Daria skrev (På 3.2.2022 den 13.12):

03.02: En lest, en kjøpt

Jeg sa jo noe om en tur innom Ark - jeg måtte jo sjekke om tilbudshyllen med engelsk pocket fortsatt var der. Det var den... Yours Cheerfully av A. J. Pearce er lakserosa med innslag av turkis og er potensielt ganske fluffy, men jeg mistenker at til tross for at handlingen er forlagt til redaksjonen i et dameblad, vil det faktum at den foregår i London under annen verdenskrig gi den litt mer tyngde likevel.

05.02: To lest, ingen kjøpt.

Shusaku Endos Taushet er utgitt på 1960-tallet, men foregår på 1660-tallet. I Japan er kristendommen strengt forbudt og kristne forfølges, tortureres og henrettes. Den portugisiske presten Rodrigues ankommer landet i skjul for å drive misjonering og finne ut hva som har skjedd med en av hans forgjengere, og opplever både ytre og indre utfordringer når det meste settes på prøve. Det ligger jo i kortene at dette ikke akkurat er lystlesing - en god bok, men en ubehagelig bok, løst (så vidt jeg kan forstå) basert på en sann historie. Jeg irriterer meg litt (som jeg ofte gjør) over bruken av dialekt i replikkene. I et langt og informativt etterord sier oversetteren at målet hans har vært å gjengi Nagasaki-dialektens særtrekk - smaken av jord og saltvann, iblandet bløte konsonanter - i en norsk form. Resultatet sender meg hver gang til sørvestlandet, noe som unektelig er mer distraherende enn stemningsskapende...

Skrevet
Skravla skrev (1 minutt siden):

Klar med svt og nrk og forsøker å skrive på nettbrett.....

Fordelen med at nrk bruker så mye tid på så få sanger - det blir mer tid til å zappe...

Skrevet

Og der jinxet Mikkel Niva seg selv og sikret at han er ute med korona neste uke :ler: 

Skrevet

-Pokker, det er jo kaldt ute, og jeg som har satset på ermeløst antrekk, tenkte Tusse og grep besluttsomt etter den glitrende badematta...

Skrevet

Det aller høyeste ønsket til svenskenes programleder er å bli medlem av Village people...

Skrevet

Hun begynte å snakke om barna sine og jeg zappet fort tilbake til svt...

Skrevet

Irland vant med denne i 1996, med en bedre sangerinne i en adskillig mer classy kjole...

Skrevet

Hun er i gang med sangen..... Men hva er det egentlig? Wanna be indinaner?

Skrevet

Ga opp å ha det på pc. Ble for mye å få med seg med 3 enheter en lørdagkveld. Særlig ettersom alle bruker så jækla mye tid på å prate. 

Skrevet

Jeg skifter kanal hver gang noen snakker...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...