Gå til innhold

The Daria diaries

Fremhevede innlegg

Skrevet

Lunde melder at det var svenskens feil - Femling har noe å dölje...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

-Riktigt värdlöst, var Peppe Femlings for så vidt nokså presise oppsummering. Han mente at sist han hadde gjort en sånn feil var da han var 8-9 år. Funksjonærene har tilsynelatende også vært ganske ubrukelige, og løpet er jo uansett ødelagt, selv om de får fratrekk i tid. Men det er jo alltid interessant med arrangører som er skråsikre på at de ikke kunne gjort noe annerledes omtrent før situasjonen er avklart. Ydmykhet og selvkritikk har vi ikke hørt om...

Skrevet

Ur fra den økte aktiviteten utenfor vinduet i natt, skulle man tro sjenkestoppen var fullstendig opphevet, ikke bare til kl 23. Jeg mistenker at det har vært en del nachspiel rundt omkring...

Skrevet

Alpinisten på startstreken bøyde seg ned, plukket opp litt snø og gned den godt inn i nakken (sin egen...). *brrr*

Skrevet

Lucas Braaten :hjerte: Kjører seg opp fra 29. plass etter 1. omgang, fleiper breialt med nrk halvveis i omgangen om at det er digg å sitte i lederstoler - varmt og deilig i sola og mulighet til å bli brun, men pallen tenkte han ikke på. Da han innså at pallen var et faktum, satt han og tørket tårer. Nå er det bare Henrik Kristoffersen som kan slå ham - jeg håper på Braaten...

Og han kjørte ut! Jeg burde ikke glede meg over det, men...

Skrevet

Jeg var på leting etter noe helt annet da youtube syntes jeg trengte en gjensyn med Wenche Myhres MGP-låt fra 1992. Jeg husker for så hvidt låta, men det som fanget min oppmerksomhet var de kjekke, unge danserne og deres omgang med både blåseinstrumenter og indianerhodepryd (fordi...? :klo: ). Nysgjerrig nerd som jeg er, begynte jeg å lure på om ikke lovende unge korister/dansere kunne være kjente navn 30 år senere, og fant en MGP-nerdeblogg som hadde alle navnene og bekreftet min teori. Et par av dem er kjente navn i dag - og en tredje var faktisk danselæreren min omtrent på den tida, han underviste i jazzballett på Jorunn Kirkenær (jeg gikk der et års tid og var ikke noe naturtalent...) :fnise: 

Skrevet

Dette var den jeg egentlig lette etter. Jeg husket ikke hvem som sang den, men Åge Steen Nilsen sto ikke på kortlista, for å si det sånn. Et stykke unna der han havnet senere...

Skrevet

David og Lukas 15 år senere... :fnise: Facebook melder at det er 6 år siden Tenk om-premieren i dag, det å jo markeres. jeg skulle så gjerne hatt den norske versjonen å legge ut - sparkesykkel og paraply, det blir jo ikke bedre :ler: 

Skrevet

Det vil koste meg 50 kroner i frakt å bestille to frimerkehefter på posten.no. Skulle jeg deretter putte disse heftene i en konvolutt og sende dem i posten til noen andre, vil det bare koste meg ett av disse frimerkene, dvs kroner 19. Det er jo noe som skurrer et sted her...?

Av andre spennende hendelser fra dette som visstnok er årets tristeste dag kan jeg melde at jeg har vandret i Slottsparken og sett et ekorn og en rekke gardister i vinterluer, innledet utelesingssesongen på en solfylt benk (med medbragt sitteunderlag og varm te) og vekket psykofysios begeistring ved å tilfeldigvis sette meg i en stilling som visstnok er litt krevende. Det skjer av og til og vi blir begge like overrasket - hun over at jeg får det til så uanstrengt, jeg over at det er noe å bli overrasket over fordi det for meg er en så naturlig stilling å innta :fnise: 

Skrevet

:kaffekopp:

Hjemmekontor i dag, ergo kunne jeg sove en time lengre. Gjorde godt! 

Fikk du tatt bilde av ekorn i vinterlue? #nysgjerrig

Skrevet

Jeg har derimot hatt en ukristelig tidlig morgen og var på plass i treningssalen på fysikalske før klokka 8 :Gjesp: Nå er jeg tilbake i sofaen med te og kjeks og slitne bein og ligger langt foran vanlig skjema. Morgenlyset over Bogstadveien var ganske fint, da.

Roadrunner skrev (1 time siden):

Fikk du tatt bilde av ekorn i vinterlue? #nysgjerrig

:fnise: Sånn går det når man omformulerer setningen uten å lese gjennom en gang til... Godt det ikke var gardister i ekornpelslue. 

Skrevet

Nydelig morgenlys/soloppgang her også i dag, med en pastellfarget himmel og fullmåne. 

Nå er det fyr på peisen og snart må mer ved hentes... 

Skrevet

Jeg har vært ute to ganger i dag - hos fysio og i butikken. Men fordi begge disse turene skjedde før jeg vanligvis kommer meg ut, synes kroppen egentlig at den har vært inne i hele dag og at en tur nå er på sin plass. Hodet er ikke like overbevist om dette. Interne forhandlinger pågår.

(Jeg har i høst hørt legene snakke om kommunikasjonsproblemer mellom nervesystem og muskler, og feilkoblinger mellom hode og kropp. jeg tror egentlig ikke det var dette de tenkte på, men...).  

Skrevet

Det er jo ikke det at jeg har anlegg for skadefryd og den slags (hva tror dere om meg?), jeg setter bare pris på å kunne kombinere læring og underholdning. Vi har en bom i nabolaget, som skal hindre gjennomkjøring. Bussen kjører gjennom, samt utrykningsbiler og kommunale tjenestebiler. Jeg har hørt at kjører man raskt og bestemt rett på, vil den åpne seg. Det hadde tydeligvis flere hørt - og jeg kan nå melde at det ikke stemmer... :rulle: 

Skrevet

:hoho:

Kan også melde at det ikke fungerer å kjøre som f... for å rekke før bussen når den er nær nok til å få åpnet. Da møtes man bare under bommen...... 

Skrevet

Og da vinner bussen - den sterkest rett :fnise: Det som funker er om man skal samme vei som bussen og legger seg tett bak, det ser jeg noen gjøre av og til.

Skrevet

Johann André Forfang reddet spesialhoppernes ære og sørget for at det ikke ble en kombinertløper på toppen av pallen i NM i hopp. Noe sier meg at de hadde fått høre det en stund om Riber hadde tatt det :ler: 

Skrevet
Daria skrev (6 minutter siden):

Og da vinner bussen - den sterkest rett :fnise: Det som funker er om man skal samme vei som bussen og legger seg tett bak, det ser jeg noen gjøre av og til.

Ja, den kan funke. Var oppe ved Galgeberg jeg så forsøket på å rekke før bussen. Og sjåføren var skikkelig sinna..... 

Skrevet

Det er en del der ute med mer temperament enn de har godt av...

Skrevet
Daria skrev (4 minutter siden):

Det er en del der ute med mer temperament enn de har godt av...

Ja, og jeg blir alltid fasinert av at folk blir sinna når de forsøker seg på noe litt ulovlig, blir tatt på det og så blir sinna over at det ikke gikk. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...