Gå til innhold

The Daria diaries

Fremhevede innlegg

Skrevet
Daria skrev (Akkurat nå):

Da blir det straks litt vanskeligere...

Småbylivets gleder...

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg kan bokføre årets første kulturopplevelse - søndagsturen gikk innom et galleri. Jeg har kikket på utstillingen gjennom vinduet hver gang jeg går forbi, så når det faktisk var åpent benyttet jeg anledningen. Et par av maleriene var så fine (og i en størrelse jeg kunne ryddet plass til på veggen) at jeg kastet et blikk på prislisten, men der sto det en null for mye...

Frisk luft og mosjon (jeg er begeistret for snøen, men den gjør det ganske mye tyngre å gå...), kunst og trening - da kan jeg innta sofaen med god samvittighet. Det er jo litt vintersport å få med seg for tiden...

Endret av Daria
Skrevet

I løpet av den siste uka har det blitt tomt for både sylte, julepølse og romkuler, og jeg har tømt tre av boksene med julete (to av årets nyinnkjøpte fire, samt en rest fra i fjor). Nå er det bare en åpnet boks rødbetsalat, et par dagsrasjoner pepperkaker og en pakke marsipanpølser igjen av julen. Jeg har vært sterk i år og holdt meg unna stativene med julegodt til halv pris...

Skrevet

-Han treffer bra på timinga der... Han timer det bra... *to sekunders pause* Man gjør jo gjerne det når man treffer på timinga...

Pluss til Eurosports hoppkommentator som faktisk hørte hva han selv sa og tok seg i det - neste før jeg hadde rukket å fullføre tanken :fnise: 

Etter et par måneder med vintersport på diverse andre kanaler enn nrk, er min generelle innvending mot kommentatorene at de har så lite peiling. På regler, på tidligere resultater (og da tenker jeg de siste årene, ikke Scheies selvfølgelige 100-årsperspektiver...) og ikke minst på hva som skjer her og nå. -Det der må da være Janne Ahonen, eller hvertfall en som likner veldig, sa kommentator i dag - mens vi hørte speakeren presentere Ahonen i bakgrunnen. -Slovenerne har utviklet en ny binding, som visstnok har blitt forbudt av en eller annen grunn, ble det sagt forleden. Nrks utskremte ville ikke bare slått fast med største overbevisning at det var Ahonen, de ville også visst hva han gjorde der og hva han har gjort det siste året, og de ville visst i detalj hva som var greia med de slovenske bindingene, hvorfor de ikke lenger er tillatt og hatt et par utsagn fra de slovenske hopperne om fordeler og ulemper. Jeg forventer at kommentatorene vet mer enn meg, det er tross alt jobben deres...

Skrevet
Cata skrev (8 timer siden):

Latmark :ler:  - selv jeg som er pasjonert kaffedrikker har en sånn metallgreie for å ha te i og som man dumper oppi koppen. 

Har både egg og sil jeg. Men holder meg til teposer likevel. :fnise: Går jo mest i kaffe her. Men godt med en tekopp innimellom. 😊

Cata skrev (8 timer siden):

Jeg kan jo ikke det når jeg ikke har en tebutikk i mils omkrets... Alt som ikke er Coop eller Kiwi må nettbestilles. Sånn er det bare. 

Du får komme til storbyen. Vi har tebutikk :nigo:

Skrevet
Sauen Shaun skrev (1 time siden):

Du får komme til storbyen. Vi har tebutikk :nigo:

Det blir nok en tur for å lufte bilen når vaksine nr. 3 er innabords. Inntil da er jeg grei samfunnsborger og sitter i ro. Men te er bestilt så jeg har sikkert en 10-15 år når den ankommer :fnise: . 

Skrevet

Retur til psykofysio i dag - godt å få knadd både skuldre og hjerne litt på plass (samt lilletær og ører - her skal alt og alle med...). Dessuten mente hun jeg begynner å bli mykere    - jeg kan ikke si at jeg har merket så mye forskjell, men jeg har jo lært det siste året at det ikke er noen selvfølge at det er jeg som sitter på fasiten, bare fordi det er min kropp (eller hode) det er snakk om...

Skrevet

Jeg har vært sosial i dag :hoppe: To timer kaféskravling etter dagens økt hos fysio :hoppe: 

Skrevet

Sulten. Det har sin naturlige forklaring (jeg har bare spist en scone siden frokost) og en veldig opplagt løsning, men da må jeg jo reise meg fra sofaen og gjøre noe, og ikke minst ta avgjørelser...

Skrevet
Daria skrev (På 8.1.2022 den 21.12):

08.01: Fem lest, ingen kjøpt.

Vintertronen er tredje bind om Haakon og Maud, som nå er behørig kronet i Nidarosdomen og må lære å håndtere både kongegjerning, folk og ikke minst ski. Bomann-Larsen fortsetter med sitt brede lerret, her er både historie og politikk fra inn- og utland og jeg lærer mye (og humrer en del, han fortsetter også med sin lett ironiske tilnærming). Boka går fram til abdikasjonskrisen i 1913, som jeg knapt har hørt om. Det er så man får litt gåsehud av de historiske perspektivene innimellom, som når kronprins Olav, som jeg jo husker som konge, sitter på fanget til grandtante Minny - også kjent som enkekeiserinne Maria Fjodorovna, mor til Russlands siste tsar...

11.01: Seks lest, ingen kjøpt.

Blue nights av Joan Didion er en slags oppfølger til The year of magical thinking. Da skrev hun om ektemannens død og datterens sykdom, nå om datterens død og egen aldring. Hun skriver godt og gripende, men der den forrige var personlig, men allmenngyldig og utadrettet, føles denne mer privat og innadvendt. Dessuten er ikke nødvendigvis fortellinger om uavklarte nevrologiske problemer med et hint av MS det jeg setter mest pris på å lese om... I et kapittel dukker teksten til Audens Funeral blues opp, og jeg kan konstatere at mer enn 25 år etter Fire bryllup og en gravferd kan jeg fortsatt ikke lese det uten å høre Matthews skotske uttale i hodet... 

Skrevet

Jula er over - det er ikke mer pepperkake igjen (marsipanpølsene holder stand - så lenge pakken forblir uåpnet kan de vare lenge...). jeg har skrevet kort til en venninne son alltid sender julekort - jeg kjøpte nytt brevpapir i romjula, og det fulgte noen fine kort med også. Kjekt når man ikke er i det mest meddelsomme hjørnet...

Skrevet

Dagens underholdning: Stokkand på glattisen på brygga :fnise: 

Skrevet
Daria skrev (21 timer siden):

Sulten. Det har sin naturlige forklaring (jeg har bare spist en scone siden frokost) og en veldig opplagt løsning, men da må jeg jo reise meg fra sofaen og gjøre noe, og ikke minst ta avgjørelser...

😂

Fordelen med at jeg stod sånn foran kjøleskapet i noen minutter i går var at jeg i ren kjedsomhet og beslutningsvegring knasket i meg 2 sånne fancygulrøtter før jeg fikk dratt meg til å smøre leverposteien på noen knekkebrød. 

Ble 1/2 av dagens 5 bare av det 🤷‍♀️

Skrevet

Kjedsomhet kan lede til så mangt :ler: 

Skrevet (endret)

Vi vant kveldens quiz :nigo:  Det har vel aldri vært med færre lag, men det har da ingenting med saken å gjøre - seier er seier...

Jeg har gravd fram noen gamle opptakskassetter igjen - noe 90-tallsmimring må påregnes... Denne for eksempel, som er av de jeg for så hvid husker når jeg hører den, men ikke har noen anelse om hverken artist eller tittel. Da er eneste løsning å google et utdrag av teksten - og jeg fant, jeg fant...

Endret av Daria
Skrevet

Den tror jeg aldri jeg har hørt...??

Skrevet

Den var neppe noen stor hit... Det hende jeg tok opp sanger litt på lykke og fromme og artistnavn, det dukker opp noen nokså obskure sanger innimellom.

Skrevet (endret)

Jeg skulle finne Everybody says og Niki's Theme, to av Espen Linds fineste ballader. Så fant jeg dette... :fnise: 

Det var i de dager han knapt hadde fylt 20, kalte seg Sway, hadde tofarget rastahår og traff pop-Norge med et brak og en selvtillit ingen hadde sett maken til :fnise: (Noen som husker NRK-programmet Sveip? Det gjør ikke jeg...). Sist jeg så ham på konsert hadde han lett grående kortklipt hår os sto i dress og spilte munnbind på salmekonsert (med hans egne melodier) i kirken - vi blir alle eldre :ler: 

Endret av Daria
Skrevet

Et album som gikk på særdeles høy rotasjon i min grønne cd-spiller på pikerommet en periode (When Susannah cries kom herfra) - i to versjoner, intet mindre. Det var da det skulle lanseres internasjonal at han ikke lenger kunne kalle seg Sway (noen hadde vært der før ham..) og gikk tilbake til sitt egentlige navn. Det var akkurat nok nye sanger (hvorav et par strengt tatt var nye versjoner fra debutalbumet, som jeg også hadde) til at jeg måtte ha begge.

Skrevet

En rørende framstilling av en manns kjærlighet til en gardintrapp... :fnise: 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...