Daria Skrevet 4. januar 2022 Forfatter #31241 Skrevet 4. januar 2022 Og der var hopprennet tatt av vinden, da blir det å skifte kanal og fokusere på de andre gale mennene - de som snart skal gå opp en slalåmbakke på langrennsski...
Daria Skrevet 4. januar 2022 Forfatter #31242 Skrevet 4. januar 2022 Da var jula ryddet bort for denne gang - alt som gjenstår er dukene, samt å bære julepynten ned i kjelleren. En annen dag... Dessuten er bind tre av Haakon & Maud påbegynt (hva er første prioritet for dansker som har inntatt den norske tronen og nasjonen vinterstid? Å lære seg å gå på ski, selvfølgelig...). og nok en teboks tømt (det har blitt tatt grep...). Dessuten jobber jeg med å tømme pepperkakeboksen, men det vil nok (bør nok) ta en uke til...
Daria Skrevet 4. januar 2022 Forfatter #31243 Skrevet 4. januar 2022 Det som fascinerer meg hver gang jeg ramler over gamle NKOTB-sanger (i tillegg til dansinga, men det var jo et boyband-krav ), er den vanvittige kastratsynginga til Jordan. Både at han fikk det til (og fortsatt gjorde det i alder av 40+), men at det slo sånn an. Jeg mobber ingens preferanser her - jeg fylte tross alt både vegger og kassettspiller med dette og kan fortsatt hvert ord...
Daria Skrevet 5. januar 2022 Forfatter #31244 Skrevet 5. januar 2022 Daria skrev (19 timer siden): Jeg tror jeg kan slå fast allerede nå at jeg kommer til å være støl i morgen... Hardt og brutalt tilbake i hverdagen hos fysio - selv om det forsåvidt er godt å være i gang igjen, har jeg jo ikke savnet utfall, for å si det sånn. Jeg hadde rett - og jeg er ganske sikker på at utfallene skal ha skylda... *au*
Sauen Shaun Skrevet 5. januar 2022 #31245 Skrevet 5. januar 2022 Greit å bli minnet på at man har trent…
Daria Skrevet 5. januar 2022 Forfatter #31246 Skrevet 5. januar 2022 Jeg har hukommelse, kalender og timekort - jeg pleier ikke være i tvil... Holder det ikke at det gjør vondt mens det står på...? Men sadist-fysio blir sikkert fornøyd
Daria Skrevet 6. januar 2022 Forfatter #31247 Skrevet 6. januar 2022 Jeg sier ikke at jeg er lett å påvirke, men jeg har nettopp sett Gregg Wallace lage kjeks på Inside the factory og aner at det kan få følger når jeg skal i butikken senere i dag... Av annet nytt for dagen melder posten at de har levert en ladning te i postkassen, og Hafslund melder sjokkerende nok at morgendagens varslede prishopp på 90 øre er avlyst pga "nye prognoser" - man klager jo ikke.
Daria Skrevet 6. januar 2022 Forfatter #31248 Skrevet 6. januar 2022 Daria skrev (På 3.1.2022 den 22.01): 03.01: Tre lest, ingen kjøpt. 05.01: Fire let, ingen kjøpt. Dordi Strøms Flog er en fortelling om dyster familiehistorie i tre generasjoner. Dagne er resultatet av voldtekt i to ledd, det er ikke det beste utgangspunktet. Mye går i arv av stort og smått, bevisst og ubevisst, men kanskje ikke alt? Historien fortelles i svært ukronologiske fragmenter - de fleste har tidsangivelse, men det er likevel krevende å holde oversikt over rekkefølger og tidslinjer. Komposisjonen er imponerende, det er en bok hvor formen engasjerer meg mer enn innholdet. Pussig nok er ikke bare begge romanene jeg har lest i år fragmentromaner med ganske intrikat komposisjon, men begge er opptatt av fugler og tar på et tidspunkt for seg ringmerking av trekkfugler...
Daria Skrevet 6. januar 2022 Forfatter #31249 Skrevet 6. januar 2022 (endret) Kjeksskuffen har fått tilskudd av bixit med sjokolade, jeg legger all skyld på Gregg. Riktignok laget han digestive med sjokolade, men den skal jo ha brunost, ikke sjokoladetrekk. Men det fantes en gang i tiden en digestive-variant med karamell (og sjokoladetrekk), den var ikke så dum... Teen er også hentet inn, og prøvesmaking pågår... 🍵 Endret 6. januar 2022 av Daria
Daria Skrevet 6. januar 2022 Forfatter #31250 Skrevet 6. januar 2022 Min nye te smaker sitronkake Det er jo trist for @Skravla at det er rooibos...
Skravla Skrevet 6. januar 2022 #31251 Skrevet 6. januar 2022 Daria skrev (6 minutter siden): Min nye te smaker sitronkake Det er jo trist for @Skravla at det er rooibos...
Daria Skrevet 6. januar 2022 Forfatter #31252 Skrevet 6. januar 2022 Det er grønn rooibos, om det gjør ting noe bedre... (men det er lov å smake og forkaste).
Skravla Skrevet 6. januar 2022 #31253 Skrevet 6. januar 2022 Daria skrev (8 minutter siden): Det er grønn rooibos, om det gjør ting noe bedre... (men det er lov å smake og forkaste). Den må jo prøves. Jeg lot meg inspirere av deg så det er snart pakke på vei til meg også. Hjemmekontor medfører noe økt te-forbruk
Daria Skrevet 6. januar 2022 Forfatter #31255 Skrevet 6. januar 2022 Hopperne er åpenbart lei av meter'n - nå klemmes det friskt (og med munnbind) på tvers av alle lag og nasjoner igjen... Både Marius Lindvik og Halvor Egner Granerud på pallen i hoppuka sammenlagt At Ryoyu Kobayashi skulle ta seieren lå jo i kortene, selv om han faktisk var menneskelig i dag.
Daria Skrevet 6. januar 2022 Forfatter #31256 Skrevet 6. januar 2022 Granerud snakker om OL (etter å fornøyd ha slått fast at det ikke ble noen tyskere på pallen), og legger til -Hvis jeg blir tatt ut, da. Jeg håper jo det... Med tredjeplass sammenlagt i hoppuka blir han vel vanskelig å unngå
Skravla Skrevet 6. januar 2022 #31257 Skrevet 6. januar 2022 I år har det blitt lite hoppuke og tour the ski.... Jeg er allergisk mot reklamekanaler med dårlige kommentatorer. Men det har blitt litt nrk sport om jeg har husket det.
Daria Skrevet 6. januar 2022 Forfatter #31258 Skrevet 6. januar 2022 Jeg har kombinert en del - tv-bilder og radiolyd... Som den veloppdragne japaneren har er, bukket Kobayashi så entusiastisk for Granerud at hatten falt av
Daria Skrevet 7. januar 2022 Forfatter #31259 Skrevet 7. januar 2022 (endret) Daria skrev (På 5.1.2022 den 10.25): Jeg har hukommelse, kalender og timekort - jeg pleier ikke være i tvil... Holder det ikke at det gjør vondt mens det står på...? Men sadist-fysio blir sikkert fornøyd Det ble hun Det er tungt å komme i gang igjen, kombinasjonen to ukers pause og synkende form er jo ikke det beste utgangspunktet. Men om det blir litt færre sett og repetisjoner enn før jul (men jeg satte ny utfall-rekord i dag, med å klare 10 også på det dårlige beinet), er jeg minst like silten etterpå - det er ikke innsatsen det står på. Med tidlig fredagstime gjeninnførte jeg post-fysio kafélesing før bibliotekstur, satser på at det kan bli en fast rutine framover. Så tidlig er det knapt et menneske på kaféen, jeg fikk sitte helt uforstyrret i favoritthjørnet med mange meter til nærmeste besatte bord. Endret 7. januar 2022 av Daria
Daria Skrevet 8. januar 2022 Forfatter #31260 Skrevet 8. januar 2022 Jeg hadde en plan om å gå en litt lang tur til en butikk litt lenger unna, både for turen og butikken (og fordi det er så pent ute med all nysnøen, jeg vil se litt mer fotogene områdene av nærmiljøet...). Jeg kom omtrent et halvt kvartal før kroppen nedla veto og under tvil kunne gå med på en liten omvei til den nærmeste butikken. Det er forsåvidt greit at den gir beskjed med det samme, mens det fortsett er tid til å legge om ruten.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå