Gå til innhold

The Daria diaries

Fremhevede innlegg

Skrevet

Colin Firth må jo være skuespilleren med flest ikoniske frieri-scener...

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

(Og selvfølgelig benyttet jeg anledningen til å se slutten to ganger... :plystre: )

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror jeg klarte 1,5 minutter i år...

Men julestemning var uansett laber i huset etter pynteseansen. *flokesen i ledningen til juletrelys :kjefte:

Skrevet (endret)

Jeg leste flokse og fikk noen interessante bilder i hodet av alternativ juletrepynting... :fnise: 

Endret av Daria
Skrevet
Daria skrev (8 minutter siden):

Jeg leste flokse og fikk noen interessante bilder i hodet av alternativ juletrepynting... :fnise: 

:fy_fy:

:rulle:

Skrevet

Dagens overskrift, sånn apropos bilder i hodet:

Mann i slåbrok pågrepet for underslag av Porsche

Hederlig omtale for journalisten for innsatsen nedlagt for å sikre alle viktige detaljer i saken: Hekkelstrand har ikke detaljer om mannen fikk lov til å ha på seg andre klær, eller ble kjørt inn kun iført badekåpen. (selv om jeg vil kverulere på at en slåbrok og en badekåpe er to forskjellige plagg...).

Skrevet

- Jeg sier aldri «ha et godt nytt år», men «lag et godt nytt år». Vi må ta eierskap til forandringene, og jeg håper folk vi ta i bruk metodene i boka for å kunne lage seg en «konge» dag, hver dag. Det er jo noe av grunnen til at vi gir ut boka på nyåret, så folk skal lese den når vi starter med blanke ark i 2022. Og si gjerne fra om dere ikke enig i det jeg skriver, for det lærer jeg av, sier han.

Jeg er så uenig allerede i dette avsnittet at jeg ikke kommer til å lese det han skriver uansett... Det er noe med "lag deg en fin dag/år/liv"-konseptet som provoserer meg noe så vanvittig. Joda, man kan til en viss grad ta grep og gjøre ting både praktisk og mentalt for å få det litt bedre i de fleste sammenhenger, men det henger også sammen med mange ytre faktorer man ikke har kontroll på uansett hva man gjør. Det man i praksis sier er at det er din egen skyld hvis du ikke har det bra. 2021 har vært et kjipt år på så mange måter, og det henger pokker meg ikke sammen med hva jeg har gjort for å styre og endre det. 

Skrevet

Det der fjaseriet går inn under toxic positivity for min del.

Unngår sånne folk som pesten, for er det noen som bedriver OL i å velte seg i bitterhet og needyness når livet går i dass innimellom så er det sånne folk.

Inspirational quotes my aaaaaaass 🍑

Igår kveld ble jeg lillejulaftentrist (eller skal vi kalle det eggløsning når man både er mer svimmel og alt er vondt&vankskeligtrist - jeg vil iallefall si det har en månedlig signifikant sammenheng 🛸). Men så åpnet Skincity alle lukene sine i julekalenderen, og da fikk jeg trøsteshoppet meg glad 😎🤶🏻 Min indre julenisse kan nemlig være rimelig raus! 

Skrevet

Om man ikke kan kjøpe seg lykke, kan man fint shoppe seg litt glede og tilfredsstillelse :ler: 

Det er jo nesten litt festlig med folk som poster sånne livsvisdomssitater på facebook og samtidig overhodet ikke følger dem selv - man lurer jo litt på om det er selvinnsikten eller leseforståelsen det står på... 

• Liker 1
Skrevet

Enig, jeg er med på at det er lurt å gjøre det beste ut av ting i den grad man har mulighet, men enkelte ting har man svært liten påvirkning på og da blir jeg bare sur av det der "livet blir hva du gjør det til" tjatret. En del ting er bare kjipt og man kan ikke endre det uansett hvor mye man vil. 

Skrevet

Nemlig - og det er lov å bare være lei seg over det, man må ikke gjøre sitt ytterste for å lage limonade av alle sitroner man får slengt etter seg, selv om det lar seg gjøre i noen sammenhenger (hvis man finner nok sukker andre steder). Hvis man aldri har dårlige dager og vonde følelser, har man jo aldri helt gode dager heller - det henger jo sammen. Alle dager kan ikke være kongedager uansett hva man gjør og hvordan man har det, og jeg tror ikke nødvendigvis det er så sunt å strebe etter det heller.

• Liker 1
Skrevet

Jakke med paljetter møtte lav vintersol, og plutselig var det diskukule-effekt i stua... :danse: :fnise: 

Skrevet

Askepott og julestjernen klarer jeg meg uten, men Disney er hellig :hoppe: 

Skrevet

Jeg elsker sitron, men får faktisk gastritt av limonade. Jeg vil faktisk ikke ha limonade av de sureste sitronene, jeg vil ha iscortado og 700 mill på kontoen. Takk.

Kjører røde julekuleøredobber og rød leppestift her - ligger i senga med krøllet hår, sminke, pyntekjole. BH orket jeg ikke.

Er det sånn lemonade de mener eller? Isåfall er jeg en racer!

Skrevet

Hjemme i sofaen med sjokoladen innen rekkevidde og Sound of music på tv. Snart middagstid, det begynner å bli litt lenge siden frokost (som var sen og innholdsrik...). Den ikke-så-hellige treenighet under treet var mangelfull i år - én boks te (men også kanne og kopp), én tynn bok (Hoems dikt) og ikke en antydning til sjokolade. Faktisk ikke noe spiselig i det hele tatt - men niese som fikk godteri i mengder, donerte alt lakrisholdig, det liker hun nemlig ikke :fnise: For øvrig skal jeg vel ta det som en kompliment når fjortisen ikke helt regner meg til de voksne :ler: 

Skrevet

På plass i godstolen med varmepute og pledd. Jeg fikk ikke bok men både te og sjokolade. Og diverse oste-tilbehør. 

Her var det massiv lunsj før jeg dro hjem så å behovet for mat er ikke til stede. Men litt salt snacks er godt. 

Skrevet

Her ble det ikke frokost/brunch før 11.30-tiden (det var en sen morgen), så lunsj ble aldri noe tema...

Skrevet

Vel hjemme etter et par veldig koselige døgn i hjemtraktene med god mat, koselige samtaler og fine gaver. :strix: Opprinnelig plan var retur til heimen i morgen, men kjente det fristet med en fridag i finværet før det er jobb igjen på mandag. Så da ble det Flåklypa Grand Prix og så starte hjemreisen (i omtrent samme doning... :fnise: ).

Skrevet

Med omtrent samme entusiasme og innsats også? :fnise: 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...