Gå til innhold

The Daria diaries

Fremhevede innlegg

Skrevet

Nå lar jeg is og mammuter klare seg selv og sikter mot te, pledd og bøker i stedet. Skal jeg nå opp til fjorårets tall må jeg gjøre en innsats, særlig med de tykke bøkene jeg holder på med nå... Jeg begynte på første bind av Tor Bomann Larsens seksbindsverk om Haakon og Maud i går, så langt (fem kapitler) har jeg kommet dit at Haakons foreldre nettopp har giftet seg, så det er jo ikke rart det er flere bind :fnise: 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kikket ut av vinduet, og det var hvitt ute! :hoppe: Helt uvarslet og uventet, og med bare blå tall framover kan det faktisk bli hvit jul! :sno: 

• Liker 1
Skrevet

Greit med hvit jul, men jeg vil ha bare og tørre veier når vi skal kjøre langt… 

Skrevet
Daria skrev (8 timer siden):

En gammel krokrygget dame med velurbukse og rullator forsvant inn på den lokale vippesalongen. Jeg føler at det ligger en novelle og vaker her...

Tilbake på sofaen før 11 etter årets siste treningstime. I det minste årets siste time under oppsyn, det forventes jo at jeg gjør en innsats på egen hånd de neste to ukene...

Hun dama er meg som 80åring. 

Jeg skal bli en krysning av hun frekke i Søstrene(Søstre?) og hun derre i Åndenes Makt. 

Skrevet

Dialekten til den første solisten er så fantastisk - hever enhver sang...

Skrevet

Jeg griner ikke av denne. altså... :grine: 

Skrevet

Det hadde gjort meg mye mindre at tannlegen var 15 min etter skjema hvis jeg ikke hadde mistet toget med 5 mim etterpå. Det hadde gjort meg mye mindre å miste toget om ikke begge bruktbutikkene i sentrum var stengt. Shit happens... Men tennene er godkjent (perfekt, som vanlig) og julepusset, og en vennlig sjel har sørget for at det er varmt på venterommet på stasjonen. Dessuten fikk jeg en sjelden skravlestund med en venninne før tannlegetimen, bare det var jo verdt turen.

Skrevet

Sulten, tenkte jeg. Stikke innom Narvesen og kjøpe med noe mat rett før toget kommer, tenkte jeg.

Munnbind, tenkte jeg da det nærmet seg... :murvegg:

Skrevet

To voksne, to store bager, to store kofferter og to små barn i en gedigen dobbel barnevogn. Jeg ønsket god togtur hjem til jul og er greit fornøyd med at det ikke er meg, på så mange områder (inkludert at jeg er på et annet tog)... :tog:

Skrevet
Daria skrev (29 minutter siden):

To voksne, to store bager, to store kofferter og to små barn i en gedigen dobbel barnevogn. 

Det må ha vært en enorm barnevogn? :daane:

:fnise:

Skrevet

:tunge1: Nei, de voksne og bagasjen var ikke i barnevogna *finner fram teskjeen*

Skrevet

Denne oppdaget jeg i fjor - ekstra fin og meningsfull når det er mørketid på så mange måter... :hjerte: 

• Liker 1
Skrevet

Denne savnet jeg på årets konsert... Jeg liker at de slipper fram dialektene sine.

Skrevet (endret)

Gravlaks og sosisser, kaker , marsipan og nøtter (med skall) er i hus - jeg kan jo ikke risikere å sulte de få timene jeg skal være hjemme mens butikkene er stengt - og julepynt hentet opp fra kjelleren. Mål for dag er er å få på plass tre og krybbe, det burde være overkommelig. Det blir lavinnsatsjul i år, hverken energien eller entusiasmen er så stor, og da er det den ensliges privilegium å bare gjøre det jeg selv har glede av hjemme. 

Endret av Daria
Skrevet

Treet står (etter litt panisk leting etter deler av foten, som hadde falt ut av posen), krybben er satt opp og det er ryddet plass til nissene på peishyllen. Nå gjenstår bare å åpne den store kassen og faktisk få på plass tredekorasjoner, nisser og Jesusbarn... :tree:

Skrevet

Da likner det nesten på jul her i år også...

Skrevet

Love actually i to kanaler - jeg valgte dem som har kommet kortest og likevel er ferdig først. Lykken ved reklamefrie kanaler... Fram til nå har det gått i Kvelden for kvelden, fullt av puteflaue innslag og "kjendiser" jeg aldri har hørt om, ledsaget av spydige og sarkastiske kommentarer fra sofaene. Nå har Skravla forlatt åstedet og det er ikke like gøy å være sarkastisk på egen hånd...

Skrevet

Og der hadde filmen på den reklamefrikanalen tatt igjen versjonen med reklame, som startet 25 minutter før...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...