Daria Skrevet 13. desember 2021 Forfatter #31061 Skrevet 13. desember 2021 Det ville selvfølgelig aldri falle meg inn å bevisst feiltolke noe for komisk effekt, jeg konstaterer bare at psykofysio vil at jeg skal blir bedre på å spre beina. Dessuten kommenterte hun at jeg er god på avslapning - vi har alle våre styrker De bestilte hjemmetestene er endelig i hus, etter at jeg i stedet for en hentemelding fikk en litt uklar telefon før helga, som jeg tolket dithen at de hadde andre tester enn de jeg hadde bestilt og om jeg likevel ville ha dem. Kombinasjonen språkproblemer, manglende forklaring og teknisk krøll gjorde at jeg ikke var sikker på hva vi egentlig hadde blitt enige om, men da jeg stakk innom apoteket lå det fem tester og ventet. I stedet for fem-pakningen jeg egentlig hadde bestilt var det fem enkelttester, noe som pussig nok ble 50 kroner billigere, men likevel 100 kroner dyrere enn de samme testene ville kostet på Boots, hvor jeg har handlet før Jeg vil neppe handle der igjen hvis jeg har alternativer, men akkurat nå var det viktigste å faktisk få noen tester i hus.
Daria Skrevet 13. desember 2021 Forfatter #31062 Skrevet 13. desember 2021 Og så var det bare å stålsette seg for nye restriksjoner og se hvor Grinch Støre skal være... Vi skal uansett ikke være så mange på julaften - med fem voksne hvorav tre eller fire er trippel-vaksinert og de øvrige dobbelt-vaksinert, samt en enkeltvaksinert og jevnlig testet fjortis, er det en relativt lavrisiko-forsamling. De gjenstående kulturelle planene har jeg uansett avskrevet, og selv om jeg gjerne vil få med meg årets siste behandlingstimer både her og der er det ingen krise om de ryker. Det var viktigere med de avtalene jeg hadde forrige uke, som jeg hadde ventet på i flere måneder. Jeg har mat og dopapir, te og sjokolade, bøker og nettilgang, pledd og ved (samt treningsmattem strikker og balansepute) - jeg kan tåle et par uker i relativ isolasjon.
Daria Skrevet 13. desember 2021 Forfatter #31063 Skrevet 13. desember 2021 Episoden hvor Jon Blund ankommer Den røde plass i rakett og lander foran Vasilijkatedralen er jo av de mer imponerende. Av de detaljene jeg ført la merke til som voksen
Skravla Skrevet 13. desember 2021 #31064 Skrevet 13. desember 2021 Jeg håper Støre har baller nok til å være skikkelig Grinch. Stenge ned for kulturarrangement og heller dekke tapte billettinntekter, samt stenge skolen/gi tidlig juleferie. Vi er heller ikke mange på juleaften men det skaper litt ekstra spenning når der er skolebarn der. Jeg har uansett flyttet hjem og avbestilt en avtale denne uken. Får se an hva Grinchen sier i kveld på hva jeg gjør med osteopat og frisør.
Skravla Skrevet 13. desember 2021 #31065 Skrevet 13. desember 2021 Daria skrev (39 minutter siden): Episoden hvor Jon Blund ankommer Den røde plass i rakett og lander foran Vasilijkatedralen er jo av de mer imponerende. Av de detaljene jeg ført la merke til som voksen Det er en del fine detaljer der. Og Fru Franzen er moren til en tidligere sjef av meg, så henne er det alltid gøy å se.
Daria Skrevet 13. desember 2021 Forfatter #31066 Skrevet 13. desember 2021 I år har jeg endelig fått tak i noe jeg har lurt på med fru Fransen - hun har jo sitt lille sammenbrudd og gråter over at ingen i hele verden bryr seg om henne, og jeg har undret meg på hvor herr Fransen passer inn i dette. I en av de første episodene omtalen hun som enkefru Fransen, så da er han vel unnskyldt...
Daria Skrevet 13. desember 2021 Forfatter #31067 Skrevet 13. desember 2021 Skravla skrev (1 time siden): Jeg håper Støre har baller nok til å være skikkelig Grinch. Stenge ned for kulturarrangement og heller dekke tapte billettinntekter, samt stenge skolen/gi tidlig juleferie. Vi er heller ikke mange på juleaften men det skaper litt ekstra spenning når der er skolebarn der. Jeg har uansett flyttet hjem og avbestilt en avtale denne uken. Får se an hva Grinchen sier i kveld på hva jeg gjør med osteopat og frisør. Jeg er litt fornøyd med å skulle feire med hun på 14 og ikke de to på 8 og10 (hvor det i tillegg har vært smitte i hus nå sist uke). Hva det blir resten av jula gjenstår å se, den blir vel nokså redusert, men et par middager blir det vel (med andre, altså, Jeg planlegger å unne meg middag på daglig basis og ikke bare leve på marsipan og klementiner). Egentlig har jeg en tannlegetime til uka - ved jobben. Om ikke Støre avlyser den i kveld er det mulig jeg gjør det selv - det er bare årskontroll som fint kan vente litt til. Resten avlyser jeg ikke frivillig, der føler jeg at risiko vs nytte-vurderingen går i pluss.
Daria Skrevet 13. desember 2021 Forfatter #31068 Skrevet 13. desember 2021 Daria skrev (På 11.12.2021 den 20.04): 11.12: Fem lest, ingen kjøpt. Nøkkerosene av Anne Helene Guddal er en typisk kulturfondbok - knapt 100 sider og fragmentariske kapitler på stort sett under én side, med en hovedperson som sliter med psyken, har flyttet hjem til foreldrene, går i naturen og spiser kake og mimrer om barndommen. Jeg leste den på en time, trakk på skuldrene og kommer neppe til å minnes den i særlig grad. Jeg lånte den på grunn av baksideteksten som påsto at det handlet om skamfølelsen knyttet å være avhengig av hjelp i voksen alder etter et sykehusopphold, og jeg tenkte at her kunne det være noe å kjenne seg litt igjen i, men jeg så hverken noe særlig til skamfølelsen eller kjærligheten som det også ble påstått at var en del av det. Det hender jo man lurer på hvor nøye de som lager omslaget egentlig har lest boka... 13.12: Seks lest, ingen kjøpt. Jeg kjøpte Darragh Martins The future popes of Ireland mye på grunn av tittelen (dessuten var den på salg...), den lovet så mangt... Det er en roman om en familie, primært trillingene Rosie, Damien og John Paul (gjett hvem av dem tittelen primært henspiller på...) som blir født etter at den faktiske paven besøker Irland i 1979. Som voksne er de og storesøster Peg spredt for alle vinder, og boka vandrer framover og bakover i tid for å nøste opp i hvorfor og hvordan. På kjøpet for man en innføring i deler av Irlands nyere historie, og som jevngammel med trillingene er det mange referanser å kjenne seg igjen i. Tidvis veldig morsom, tidvis rørende og ganske uforutsigbar - og et heldig kjøp... Jeg mangler syv leste bøker på å nå fjorårets rekordtall - nå som det oppfordres til mest mulig hjemmeliv er det jo ikke helt uoppnåelig...
Daria Skrevet 14. desember 2021 Forfatter #31069 Skrevet 14. desember 2021 Påminnelse til hypokonderiske symptomjegere: Rennende nese ti minutter etter hjemmetest er ikke et tegn på annet enn at du nettopp har kjørt en pinne opp i begge neseborene...
Daria Skrevet 14. desember 2021 Forfatter #31070 Skrevet 14. desember 2021 Det kom en gjeng marinegaster vandrende forbi meg. I uniform, sånn noenlunde to og to på geledd, men i utakt og avslappet skravlende. Frivakt med lett miljøskade?
Roadrunner Skrevet 14. desember 2021 #31071 Skrevet 14. desember 2021 Daria skrev (4 timer siden): Påminnelse til hypokonderiske symptomjegere: Rennende nese ti minutter etter hjemmetest er ikke et tegn på annet enn at du nettopp har kjørt en pinne opp i begge neseborene...
Daria Skrevet 14. desember 2021 Forfatter #31072 Skrevet 14. desember 2021 (endret) Jeg tok meg inn fort, da... Det står et skjelett i treningssalen på fysikalske - nå hadde det fått glitterglorie i anledning Lucia og jul Selv har jeg fått kjørt meg med både kondisjon, styrke og balanse og blitt både sliten, svett og andpusten, og ikke minst holdt på å gå på snørra ned fra balanseballen i et (vellykket) forsøk på å redde en ball på ville veier. Fysio var imponert Dessuten har jeg fått årets første julekort Jeg får ikke så mange (og sender enda færre, så jeg klager på ingen måte, jeg bare konstaterer fakta), så da blir det ekstra stas med de som kommer. Endret 14. desember 2021 av Daria
Daria Skrevet 14. desember 2021 Forfatter #31073 Skrevet 14. desember 2021 Jeg har ikke spist siden frokost, innså jeg plutselig. Der kan jo forklare hvorfor jeg er så sulten...
Daria Skrevet 14. desember 2021 Forfatter #31074 Skrevet 14. desember 2021 Ny nedstenging = nye runder med digitale quiz. Noen gamle vaner kom tilbake veldig fort...
Roadrunner Skrevet 14. desember 2021 #31075 Skrevet 14. desember 2021 Daria skrev (43 minutter siden): Ny nedstenging = nye runder med digitale quiz. Noen gamle vaner kom tilbake veldig fort... Her også?
Daria Skrevet 14. desember 2021 Forfatter #31076 Skrevet 14. desember 2021 Det spørs vel - de quizene laget jeg tross alt primært for elevene...
Daria Skrevet 15. desember 2021 Forfatter #31077 Skrevet 15. desember 2021 Kjetil Rekdal kan bli ny Rosenborg-trener. Nei. Neineineineinei. Jeg kan leve med mye og jeg har spist min andel av kameler på så mange områder. Men dette?
Daria Skrevet 15. desember 2021 Forfatter #31078 Skrevet 15. desember 2021 Sol ute er ganske avslørende for støv inne... *søker i sjuskas innerste avkroker og lokaliserer husmoren*
Daria Skrevet 15. desember 2021 Forfatter #31079 Skrevet 15. desember 2021 Når du er fritatt fra å bruke munnbind og likevel velger å avstå fra å ta vaksine, er du - delvis av eget valg - en dobbel trussel for alle andre, ikke minst på et venterom hvor mange er ekstra sårbare. Du er også en ekstra belastning for et allerede overarbeidet akutthelsevesen. Det minste du kan gjøre er vel å vise ørlite storsinn og forståelse for det som potensielt har vært en uheldig formulering og ikke optimal avgjørelse, alternativ en misforståelse, som tross alt ikke hadde de store konsekvensene, særlig når du har fått en beklagelse og et løfte om gjennomgang av rutinene. Det er ikke alle prinsippsaker man må ta til topps bare fordi man kan. Jeg lurer sånn på hvordan sånne mennesker er å forholde seg til ellers...
Daria Skrevet 15. desember 2021 Forfatter #31080 Skrevet 15. desember 2021 Sjuska lokaliserte husmoren, som lokaliserte støvsugeren og deretter lokaliserte både sofa og stuegulv. Hybelkaninbestanden melder om store tapstall, men de pleier å være så gode på formering at det neppe er fare for artens utbredelse over tid... Jeg har et kjøkkengulv og en haug klær til stryking som kunne trengt litt husmoroppmerksomhet, men jeg har også et par bein som prikker mer enn på lenge (nevrologen sist uke kalte det mauring - et ord jeg aldri har hørt før, men umiddelbart skjønte...) - det er ikke bare latskap som gjør at husmorens opptreden er enda sjeldnere enn vanlig for tiden. Men det kommer en dag i morgen - og den dagen er faktisk helt uten avtaler, så der er det masse potensiale, som psykofysio liker å si...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå