Gå til innhold

The Daria diaries

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg stakk automatisk hånda inn under genseren for å klø meg og skjønte et øyeblikk ikke hva jeg traff... :fnise: 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mitt samlede innkjøp på Bunnpris var en boks pepperkaker (sesongens tredje) og en pose små lussekatter. Jeg vurderte å slenge med noe middagsmat for syns skyld, men droppet det - jeg står for mitt kakebehov :fnise: Tross alt har jeg stått i kassa på Meny med hevet hode (og en antydning til indre fnising) da jeg innså at alt jeg skulle ha var en pakke bind og en stor sjokoladeplate....

Skrevet

Minner meg om en mann som fortalte at han kom til kassa en fredag ettermiddag for å betale, og satte ett brød, en sixpack øl og to pakker bind på båndet. Da kom det tørt fra ekspeditøren: "Det ser ut til å bli en.... fin helg." 

:fnise:

Skrevet

Jauda... :fnise: Det er jo sånt man ikke skal kommentere når man er på jobb, men jeg har forståelse for at det kan glippe av og til :ler:

Skrevet
Daria skrev (På 5.12.2021 den 21.30):

05.12: Tre lest, ingen kjøpt.

Birgitte, fortelleren i Kjersti Anfinnsens De siste kjærtegn, er en pensjonert hjertekirurg bosatt i Paris. Hun krangler over videosamtaler med sin søster i Norge, chatter med en eldre mann som kanskje vil møte henne og mimrer over forgagne dager. Hun er særdeles usentimental og skarp, jeg ler til tider høyt, men det ligger en sårhet hun ikke vil vedkjenne seg ynder det hele.

09.12: Fire lest, ingen kjøpt.

Maleren handler om Anders Castus Svarstad - en anerkjent kunstner i mellomkrigstiden, i dag mest kjent for å ha vært gift med Sigrid Undset (som fikk ekteskapet annullert da hun konverterte til katolisismen). Ubetenksomme ord om Hitler og jøder på 30-tallet bidro nok til hans dalende anerkjennelse. I denne romanen gir Undset-biograf Sigrun Slapgard hans side av historien, både fra malerkarrieren og ekteskapet. Eller rettere sagt ekteskapene - han var jo alt gift og trebarnsfar da han møtte Undset. Det spørsmålet jeg sitter igjen med etter å ha lest en ellers god bok med noen veldig fine formuleringer er hvordan det egentlig gikk med den første konen... 

Skrevet

:Gjesp: Sist natts manglende søvn begynner å merkes - men man kan jo ikke være bekjent av å legge seg så tidlig. Særlig ikke når leggetidspunkt skal loggføres og rapporteres... :fnise: 

Skrevet

Under normale omstendigheter undrer jeg meg litt over de som i valget mellom en ledig benk og en benk hvor det alt sitter sitter noen velger den sistnevnte. Når omstendighetene er dagens smittesituasjon og to benker rett utenfor sykehusinngangen, lurer jeg oppriktig på hva som (ikke) foregikk i hodet på damen som uten munnbind skulle ta en telefonsamtale og satte seg rett ved siden av meg når det var en hel benk ledig en liten meter unna...

Dagens første helserelaterte oppdrag (av tre) er unnagjort - EKG-apparat er avlevert og bare noen røde merker (som fortsatt klør...) sitter igjen. Rapport kommer om 2-3 uker - med mindre vi finner noe alarmerende. Da hører du fra oss før... Ut på tur igjen om halvannen time, da venter fysio med ukas siste økt. I mellomtiden har jeg te, pepperkaker og langrenn på tv - det kunne jo vært verre...

Skrevet

Oi, tre helserelaterte avtale på en dag - dette begynner å bli intenst synes jeg! Håper EKG er frisk og vakker, og at fysio gir deg en solid økt! :lur:

Skrevet

Hun vil nok gjøre det hun kan :fnise:  Ni avtaler totalt denne uken - tror det er ny rekord (og dobbelt så mange som en normaluke). Det ligger an til fire eller fem neste uke, og så blir det vel litt roligere inn mot jul...

Skrevet

Jeg har åpenbart hatt en så slitsom uke at jeg ikke lenger er i stand til å telle - det har jo strengt tatt vært syv avtaler, ikke ni. Riktignok hadde en særdeles lag reisevei og en annen var et par hakk krevende enn normalt, men de teller fortsatt ikke som to... Nå gjenstår bare en denne uka, og neste uke ser ut til å lande på fem. Hvorav to på samme dag, så da har jeg faktisk en dag helt uten planer og plikter. Det er noen uker siden sist...

Skrevet

-Det blir inte lätt att formera et svensk stafettlag nu...

Mvh SVTs kommentator. Jeg tror vi skal anta at formere har en litt annet betydning på svensk enn på norsk, til tross for alt dramaet rundt par, brudd og partnerbytte som har vært i den svenske skiskyttertroppen det siste året...

Skrevet

Og der var alle ukas avtaler gjennomført - en halv dose Moderna er satt, og fokuset de neste par dagen vil handle om jakten på bivirkninger heller enn koronasymptomer. Forandring fryder :fnise: Igjen lurer jeg på om vaksinenålene har blitt tynnere og mindre merkbare eller om vi bare var pingler da vi fikk vaksiner som tenåringer, jeg merker jo knapt at det stikker. Det var jo mye vondere (og jeg bruker det ordet i en svært løs betydning...) da nevrologen testet hudsensitiviteten min med en binders gjennom tykk strømpebukse på mandag...

Skrevet

Ang gåing og buss uten støtte så er det å holde noe foran seg en god nummer 2 til staver.

Så - derfor må nok både du og jeg bare fortsette med å bestille pakker. 

Ignorerer skammen, angsten og frykten jeg fikk av å sjekke antallet Klarnaer på mailen 😨

Min balansefysio er så dedikert til smittevern at der tør jeg ikke gjøre annet enn å stille pent opp med munnbind. 

Når Raymond i tillegg settes på høyttaleren på t-banen og bare «nå MÅ jeg dessverre be dere bruke munnbind - vi gjør det sammen for Oslo» så kjenner man skammen bare bre seg om man har glemt det. Hvilket jeg gjorde første dagen med «kanskje hvis at» anbefalinger og ikke påbud. 

Skrevet
Fløff skrev (4 minutter siden):

Ang gåing og buss uten støtte så er det å holde noe foran seg en god nummer 2 til staver.

Og derfor har jeg, som pleide å fleipe med at jeg er så lite egnet for å kjøre at jeg er trafikkfarlig med handlevogn etter hvert blitt ganske dreven i akkurat det...

Det mest skremmende med mine Klarna-mail det siste året er hvor mange av dem som kommer fra XXL - jeg som ellers handler i sportsbutikker en gang hvert jubelår. Mengden bestillinger som har med te og bøker å gjøre er betraktelig større, men det er jo nødvendigheter i hverdagen...

Raymond har jo blitt smittet, så jeg... Jeg lever stort sett greit med munnbindbruk, det er absolutt mest plagsomt hos fysio. Psykologen har heldigvis så romslig kontor at vi sitter med et par meters avstand uansett, der ville det nok vært enda mer problematisk. Jeg holder meg til mine fargerike hjemmesydde, de vekker ofte munterhet og kommentarer - særlig nå som jeg har funnet fram de med julemønster :fnise: 

Skrevet

Den fløyelscapen til fru Hirse (med matchende muffe!) er jo ganske lekker, selv om hatten nok ville bli litt i overkant. Dessuten har hun spaserstokk med sølvhåndtak, det er jo unektelig noen hakk mer elegant enn stavene mine... *vurderer å gå for Skomakergata-stilen*

Skrevet (endret)

Julemønstermunnbind? 🥰🎄🎄🎄🎄 Hvor får man tak på det? 

Du hadde sklidd rett inn i muffekåpe+spaserstokkstilen! På sommeren kunne du hatt sånn hatt for å skjerme for sola 😎

Endret av Fløff
Skrevet

Man har en symaskin og et julestoff og et munnbind-mønster fra nettet...

jeg har jo strengt tatt både ullcape og hatter - begge deler i flere varianter, og jeg siklet hardt på en muffe på fretex en gang, men jeg slet litt med at det var ekte pels. Stokk har jeg seriøst vurdert, det ville jo kledd stilen min bedre enn gåstavene, men foreløbig stoler jeg ikke på at jeg klarer meg med en...

Skrevet (endret)

Jeg strakte litt på meg og oppdaget at noe hadde skjedd i armen... *au* Trøtt og sliten med et snev av hodepine var ståa også før påfyllet, men den armen skal definitivt den knapt merkbare nåla ha skylda for. Liten tue osv...

Endret av Daria
Skrevet

Litt usikker på hvor mye som skal skyldes på vaksinen og hva som kommer av en krevende uke hvor både kropp og hode har fått kjørt seg, toppet med flere netter med dårlig søvn, men jeg har jo hatt mer sprudlende dager... Å bli på sofaen eller dra seg ut en tur er det store spørsmålet - jeg tror jo egentlig at litt bevegelse og frisk luft kan være godt for både hodeverken og for de støle beina (som definitivt har mest å gjøre med fysios gjeninnføring av utfall...). Det var et spørsmål som gikk runden på twitter for en stund siden, om hva som ble regnet som universalmedisin i familien. I min familie er det definitivt frisk luft og en liten tur ut... *miljøskadd* :fnise: 

Skrevet

Årets siste strømregning har kommet - og er i og for seg ikke noe å hyle om i kroner og øre, jeg har så lave regninger uansett (og de var høyere i vinter - i mars hadde jeg for første gang i denne leiligheten en månedsregning på over 1000 kroner, inkludert nettleie). Når jeg begynner å regne på prosent blir det mer synlig - sammenlagt for hele 2021 er økningen på nesten 60% fra i fjor. Har man regninger på noen tusen i måneden vil jo det utgjøre en del (men hun som måtte selge hunden fordi strømregningene tredoblet seg må da ha en elendig avtale? :klo: ).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...