Sauen Shaun Skrevet 2. desember 2021 #30981 Skrevet 2. desember 2021 Gårsdagens kalenderluke ga meg blåbærturte og fransk trøffel. I dag fikk jeg ingefærte og gull lakriskule Også så jeg første episode av Snøfall og The julekalender
Roadrunner Skrevet 2. desember 2021 #30982 Skrevet 2. desember 2021 Jeg fikk lakrisbombe i går - ikke åpnet dagens luke ennå. Og det ble litt dårlig med tv-titting siden jeg i stedet lekte med støvsuger og diverse, men fikk sett Nissene i bingen
Daria Skrevet 2. desember 2021 Forfatter #30983 Skrevet 2. desember 2021 (endret) Medlidenhet sendes til nrks utskremte som kommenterer skiskyting fra hotellrommet med positiv koronatest... Jeg hadde en plan om en kort liten omvei over Aker Brygge på vei hjem fra bussen, mer fordi jeg syntes jeg måtte enn fordi det fristet så veldig. Psykologen har sikkert rett når han sier at det er ikke farlig, det er bare følelser, med de kan være ganske utmattende å forholde seg til likevel - det er ikke bare fysiotimene som er slitsomme... Så kom jeg ned til sjøen og så det fine vinterlyset, og dermed ble det 45 minutters vandring helt ut til Tjuvholmens ytterste punkt og hjemkomst med røde kinn og god samvittighet. Endret 2. desember 2021 av Daria
Daria Skrevet 2. desember 2021 Forfatter #30984 Skrevet 2. desember 2021 Da blir det tredje vaksinedose før jul - det kom plutselig melding om at jeg kunne bestille time og jeg så ingen grunn til å vente. Dvs, jeg venter med å ta den til neste ukes sykehusavtaler er overstått, i tilfelle bivirkninger. Ikke at jeg fikk noen sist, men jeg tar ingen sjanser...
Skravla Skrevet 2. desember 2021 #30985 Skrevet 2. desember 2021 Er det lov å være litt misunnelig..... Men godt at de er kommet i gang med flere risikogrupper.
Daria Skrevet 2. desember 2021 Forfatter #30986 Skrevet 2. desember 2021 Jeg trodde ikke de var kommet så langt, men jeg klager ikke...
Cata Skrevet 2. desember 2021 #30987 Skrevet 2. desember 2021 Daria skrev (23 timer siden): og siden jeg er så godt i gang og timingen tilfeldigvis var upåklagelig, kan jeg jo få med meg The julekalender også... Hvor går den? *nynner : We can hop, we can dance, we can klapp the støvel *
Cata Skrevet 2. desember 2021 #30988 Skrevet 2. desember 2021 Cata skrev (3 minutter siden): Hvor går den? *nynner : We can hop, we can dance, we can klapp the støvel * Og det var visst ikke sånn i det hele tatt
Daria Skrevet 2. desember 2021 Forfatter #30989 Skrevet 2. desember 2021 Den går på TV2 Zebra i 20-tiden
Daria Skrevet 2. desember 2021 Forfatter #30990 Skrevet 2. desember 2021 (endret) I anledning frysertemperaturer på balkongen lempet jeg alt innholdet i den faktiske fryseren ut dit og foretok en sårt tiltrengt avising. Jeg har nå igjen en fullt fungerende fryser heller enn et vinterlandskap i skapet... ❄️ Endret 2. desember 2021 av Daria
Daria Skrevet 3. desember 2021 Forfatter #30991 Skrevet 3. desember 2021 Da jeg bestilte nye staver i helgen, var noe av det avgjørende for at jeg bestilte på nett heller enn å dra i butikken at det var kort leveringstid (1-3 dager) og at jeg kunne hente i pakkeboks et par hundre meter hjemmefra. Nå (5 dager...) melder Posten at pakken ikke får plass i pakkeboksen og i stedet sendes "hentested nær deg", dvs postkontoret en kilometer unna, med anslått ankomst tirsdag (7 virkedager). Godt det ikke var noe jeg faktisk trengte litt akutt... eller, forresten...
Daria Skrevet 3. desember 2021 Forfatter #30992 Skrevet 3. desember 2021 -Jeg begynner jo å bli gammal også...., sier Tiril Udnæs Weng. -Om 25 er gammelt er jo en annen diskusjon, kommenterer programleder Emil Gukild (29) tørt i studio
Daria Skrevet 3. desember 2021 Forfatter #30993 Skrevet 3. desember 2021 03.12: En lest, ingen kjøpt. Jeg følte litt at jeg skyldte Laura Bush å lese selvbiografien hennes etter at jeg leste en roman løst (og spekulativt) bygget på livet hennes i fjor. Før hun giftet seg var hun skolebibliotekar, så jeg føler jo et visst samhold (selv om jeg er skeptisk til hennes smak i menn...), og jeg blir egentlig positivt overrasket, ikke minst over humoren hennes (det er jo litt for fristende å si at det treng vel for å holde ut med mannen, men han har sikkert også sine gode sider). Hun ble gjerne framstilt som the good little housewife (ikke minst i britisk presse - hun kommenterer tørt at fordelen med dem er at man aldri trenger å spørre hva de egentlig tenker...) og til å begynne med får jeg litt inntrykk av at hun er den tradisjonelle førstedamen som står upolitisk bak sin mann, men etter hvert kommer hennes eget engasjement til syne. Hun er ikke et utpreget politisk dyr som Hillary Clinton, men heller ikke så demonstrativ ikke-politisk interessert som Michelle Obama. Det morsomste med sånne bøker er jo alltid historiene fra bak kulissene, som den om Dalai Lama som på besøk i Det Hvite Hus kilte en alvorlig marinesoldat under haken og sa Smil! Soldaten smilte...
Daria Skrevet 4. desember 2021 Forfatter #30994 Skrevet 4. desember 2021 Et hypokonderanfall og en defekt test reduserte lageret mitt fra tre til en, så jeg tenkte jeg skulle stikke bort på apoteket og kjøpe noen flere før de stengte. Der var det helt utsolgt - etterspørselen hadde tatt seg opp, som han sa. Skjønner ikke det... Men jeg fikk meg i det minste en liten tur.
Daria Skrevet 4. desember 2021 Forfatter #30995 Skrevet 4. desember 2021 Jeg vil ha skihopp tilbake på nrk! *savner Johan Remen Evensen og Christian Nilssen*
Daria Skrevet 4. desember 2021 Forfatter #30996 Skrevet 4. desember 2021 Daria skrev (På 3.12.2021 den 21.46): 03.12: En lest, ingen kjøpt. 04.12: To lest, ingen kjøpt. Londonflickan av Susanna Alakoski er oppfølgeren til Bomullsängeln, om Hilda som fikk arbeids på bomullsfabrikken i Vasa på 1920-tallet. Nå har det blitt etterkrigstid og Hilda holder stand på Bomullen, mens hennes barn Jonni og Greta drar begge til Sverige, og Greta senere videre til London, på jakt etter jobb og et bedre liv. Men det bedre livet er som så ofte før ikke så enkelt å finne, det er ikke engang åpenbart hvor man skal lete.
Daria Skrevet 5. desember 2021 Forfatter #30997 Skrevet 5. desember 2021 Yr påstår at det er en solfylt søndag. Utsikten fra vinduet går mer i retning av gråvær og snø. Inne er det varm te (ingefær/sitron, gårsdagens kalenderte), sjokolade, tente adventslys og sport på tv kontinuerlig fram til leggetid. Jeg kjenner jo at det ikke haster med å komme seg ut...
AprilLudgate Skrevet 5. desember 2021 #30998 Skrevet 5. desember 2021 (endret) Daria skrev (På 1.12.2021 den 0.12): Laila Bertheussen trekker anken - og informerer verden om det på facebook før hun har snakket med sin egen advokat, som trodde han skulle i retten om to dager... Bertheussens forsvarer, advokat John Christian Elden, sier følgende til Aftenposten: – Jeg leser det på Facebook, og tar hennes beslutning til orientering. 😂😂😂 Jeg skal ut, uansett vær! 😅 Har de siste dagene klart å gå uten sykkel som støtte 🙌🙌🙌🎄 Blir julegavekjøp til min bestemor på Kaffebrenneriet. Skal IKKE, jeg gjentar ikke inn på Plantasjen. Nei. Neeeeeei. Ellers kan jeg melde om at ingen trenger kjøpte lakriskalender. Helledjisses så mye tull i den. Endret 5. desember 2021 av Fløff
Daria Skrevet 5. desember 2021 Forfatter #30999 Skrevet 5. desember 2021 Å kunne gå uten støtte er en glede man ikke verdsetter nok før man har prøvd det motsatte... Jeg (og stavene, jeg har ambosjoner om å gå lenger enn 500 meter) skal nok ut etter hvert, man har fått slike gode vaner (-Gå tur. Hver dag. Mvh 15+ leger og fysioterapeuter de siste årene). Kos deg på Plantasjen Jeg sendte lange blikk på et par lakriskalendre, men sjokolade er jo bedre til te...
Daria Skrevet 5. desember 2021 Forfatter #31000 Skrevet 5. desember 2021 Det kom et hint av sol og et snev av innsatsvilje, så da ble det en tur ut. Halvannen kilometer på en halvtime (inkludert pause) - det er jo en grunn til at fysio har lagt inn litt kondisjonstrening i sykkeløkta, med en kommentar om at jeg kommer vel ikke opp i så høy fart og intensitet når jeg går... Men det ser ut til at mitt siste forsøk på å lime staven har vært mer vellykket (Karlsons lim er tingen), nå holdt den seg stabil hele turen. En fordel når underlaget har blitt noen hakk mer utfordrende.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå