Gå til innhold

The Daria diaries

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har hengt opp adventspynt på døra, adventsstjernen i vinduet, tent det første adventslyset og drukket adventste, og funnet fram julecdene - Peter Jöback fikk åpne sesongen. Kveldens lesestoff har derimot ikke vært spesielt årstidsrelevant - jeg holder på med selvbiografien til Laura Bush og er litt overrasket over at jeg synes den er mer interessant enn Michelle Obamas...

Yr varsler snø :hoppe: :sno: Det slo med forresten da jeg fant denne videoen at jeg tror jeg har hele den julekonserten på en vhs et sted (nærmere bestemt innerst i skapet...), og at jeg da som nå synes det er litt pussig å stille i t-skjorte når man synger om jul og vinter og snø (men han var kjekk på den tiden - det håret...).

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Daria skrev (20 timer siden):

Det som skulle limes, var den ene gåstaven, som begynner å gi etter i teleskopfestet. Det er litt risikabelt å være avhengig av støtte fra noe som plutselig gir etter når man leggervekt på det...

Det holdt i omtrent to kvartal.. Jeg hadde en såpass sterk mistanke om akkurat det at jeg bestilte et par nye også i går, og satser på at de kommer snart. Men med unntak av en flekk jeg hadde oversett på en negl, er alt limet borte...

Skrevet

En sjelden dag i heimen: Skittentøyskurven er helt tom :opplyser: *nyter det mens det varer* :fnise: 

Kjøleskapet er også ganske tomt, en kveldstur til butikken står etter hvert på planen... Formiddagen (den delen som ikke ble tilbragt i vaskekjelleren) ble brukt til ukas besøk hos psykofysio, hvor fokuset er flyttet fra føtter og tær til ankler og knær. Vi beveger oss langsomt oppover...

Skrevet

I følge værvarslet i windows er det en plussgrad ute. AccuWeather-appen på telefonen påstås at det er minus 8, mens yr.no holder på -5. Termometeret sier -3, men det er så tett på vinduet og så skjermet at det gjerne er litt optimistisk. Jeg har vært ute og konstaterer bare at det er kaldt... :fryser:  

Skrevet

Her er det - 5 og mitt termometer pleier å være e ic med Blindern.... Det er kaldt. Jeg dro frem pledd. Det er jo egentlig ikke så kaldt inne men litt småkjølig. 

Skrevet

Jeg skrudde på oven i stua i helgen - da holdt det ikke lenger med pledd...

Skrevet

Den lovede vinteren har kommet :hoppe: Verden er hvit, og yr lover minusgrader i overskuelig framtid, så da burde den forbli det heller enn å bli grå og slapsete...

Jeg har startet dagen med å ta min første hurtigtest og skuler stadig ned på testbrettet som etter 10 minutter lyser klart og tydelig med én teststrek, men skal stå noen minutter til. Ikke at jeg føler meg eller tror jeg er syk, men med antydning til sår hals et par dager (det ville knapt registrert som en mild ubehagelighet i et normalt år) og hyppige en-til-en-behandlinger er det greit å være sikker.

Ettermiddagstime hos fysio i dag, og i kveld venter årets første julekonsert - tre skjønnsyngende tenorer som var dypt savnet i fjor :strix: 

Skrevet

Ååå, kos deg masse på konsert i kveld! Litt misunnelig kjenner jeg... :sjenert:

Men jeg får vel gjøre litt rent i ettermiddag, og starte med litt pynting (i det minste finne frem adventsstaken? :klo:)?

Skrevet

Jeg har stake og stjerne på plass (og to kalendere klare til i morgen), resten av adventspynten venter fortsatt.... Dessuten har jeg en hjemmetest som nå har stått tiden ut og fortsatt ikke har antydning til positivt utslag, så da er jeg vel trygg til å ferdes både på konsert og andre steder.

Skrevet

Om dagens konsert:

Nordic Tenors består av tenorene Roald Haarr, Nils Georg Nilsen og Jan-Tore Saltnes. Gruppen har tidligere vunnet Komiprisen, vært kongelige toastmastere, åpnet den nye operaen i Oslo og har vunnet publikums hjerter over hele landet.

2/3 av nåværende besetning har ikke vært med på noe av dette, men det er kanskje ikke så viktig...? :fnise: Jeg er litt spent på hvordan de fungerer uten Sveinung Hølmebakk - jeg vet jo at nye synger bra, men ellers...? 

Skrevet

Folkehelseinstituttet anbefaler at Oslo og andre kommuner med høyt smittetrykk igjen vurderer å begrense antall personer på arrangementer. Jeg må jo si at entusiasmen min rundt desembers planlagte julekonserter og annen moro er synkende - eventuelle avlysninger vil bli møtt med en blanding av skuffelse og lettelse...

Skrevet

Med lang erfaring som tilskuer i Kollen er jeg ikke ukjent med å se idrett i tåke. Fotballkamp i så tett tåke at kampen må ta pause og det ene laget spille i refleksvester for å synes er derimot ganske sjeldent, men det skjer i Armenia og på nrk1 nå. Norge ledet 9-0 da jeg skrudde på etter 70 minutter, omtrent i det kampen ble stoppet, så de burde vel klare å ro dette i land selv med lav sikt, men det er ganske absurde scener.

Skrevet

Nysnø ute, julemusikk i salen på fysikalske og det var juletrikken som kjørte meg hjem - det begynner jo å likne noe... :tree: Fysio er som alltid godt fornøyd når jeg synes det er tungt og kommer med par formaninger om å lytte til kroppen og gi seg i tide når jeg skal ta en siste runde på egen hånd, før hun legger til med din historikk... Én litt uheldig episode og man har dårlig rykte i månedsvis... :fnise: 

Fikk hamstret flere hjemmetester og paracet på vei hjem, i morgen skal jeg nok en tur i butikken og få fylt opp fryseren litt også. Det er jo greit å være forberedt når de innfører karantene for vaksinerte igjen, sånn i tilfelle. Et brød og noen ekstra middager i fryseren er jo uansett greit å ha.

Skrevet
Daria skrev (10 timer siden):

Jeg er litt spent på hvordan de fungerer uten Sveinung Hølmebakk - jeg vet jo at nye synger bra, men ellers...? 

Jeg kan egenhendig forgylle unge Nils Georg Nilsen for det han gjorde med O Helga natt, her var gåsehuden heldekkende og tårene satt løst... Så fantastisk deilig med en skikkelig julekonsert igjen :strix: 

Skrevet

Laila Bertheussen trekker anken - og informerer verden om det på facebook før hun har snakket med sin egen advokat, som trodde han skulle i retten om to dager...

Bertheussens forsvarer, advokat John Christian Elden, sier følgende til Aftenposten:

– Jeg leser det på Facebook, og tar hennes beslutning til orientering.

Skrevet
Daria skrev (8 timer siden):

Laila Bertheussen trekker anken - og informerer verden om det på facebook før hun har snakket med sin egen advokat, som trodde han skulle i retten om to dager...

Bertheussens forsvarer, advokat John Christian Elden, sier følgende til Aftenposten:

– Jeg leser det på Facebook, og tar hennes beslutning til orientering.

Blir bare mer og mer sær den saken der…

Skrevet
Daria skrev (På 26.11.2021 den 12.26):

I dag har jeg for en gangs skyld satt opp en timeavtale som ikke er helserelatert - til uka skal jeg ta mål for bestilling av Akerdrakten :hoppe: 

Da var det i boks - alle farge- og stoffvalg er tatt, vitale mål er avlagt og første avdrag betalt. Mørkeblå stakk, grønnmønstret liv og forkle og rød jakke. Heimen har visst akkurat tatt over produksjonen fra Folkemuséet, de har bare hatt et par bestillinger av den tidligere, og noen av farge- og stoffvalgene jeg har sett på bilder har de ikke, men jeg tror det blir bra :jepp: Ikke minst blir den sydd på stedet av Heimens egen systue, det liker jeg. Jeg leste et sted at produksjonen har vært i Estland de siste årene, det er jo mye mer passende at min Oslo-drakt basert  på Oslo-stoffer og Oslo-mote faktisk blir sydd i Oslo.

Skrevet
Sauen Shaun skrev (7 timer siden):

Blir bare mer og mer sær den saken der…

For ikke å si den dama der...

Skrevet

Jeg har åpnet mine julekalendre som i dag bød på Royal blend og hvit sjokolade med lakris og sett første episode av Skomakergata - og siden jeg er så godt i gang og timingen tilfeldigvis var upåklagelig, kan jeg jo få med meg The julekalender også...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...