Gå til innhold

The Daria diaries

Fremhevede innlegg

Skrevet

Og at Jorunn er med videre etter i dag har nok med den såkalte sjarmen - og en større fanskare enn mange andre, å gjøre. 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå blir det vel diskusjon på twitter igjen om hvor påfallende det er at de mørkhudede ofte ryker tidlig, men jeg tror det handler vel så mye om at de ofte er ganske ukjente. Så lenge man stemmer på noen og ikke mot tror jeg det er begrenset hvor mye det har å si - det sitter ikke så store mengder av folk og lar være å stemme på de de egentlig synes er de beste på grunn av hudfarge (eller bevisst stemmer på andre for å få dem ut) at det blir utslagsgivende.

Skrevet

Diskusjonen var jo igang på dette helt fra starten av Idol. Jo mer venner og familie du hadde, eller fans fordi du hadde vært på tv før - hadde mer å si enn prestasjonene dine egentlig. Så sant du ikke gjorde deg helt bort slik Maria Haukaas Mittet gjorde - og forsvant ut. 

Skrevet

Man kan jo til en viss grad forutse hvem som ligger dårligst an nesten før de har sunget. Og det er stadig like morsomt med de som fortsatt, etter mer enn 20 år av denne typen program med publikumsstemming, faktisk tror at det handler primært om prestasjoner og at det skal være noen form for rettferdighet i dette...

Skrevet

Rettferdigheten forsvinner jo i det man begynner å stemme ut. Uavhengig av hvem som får mye eller lite stemmer.... hvor er rettferdigheten i at man ikke får forsøkt seg i alle genre.... 

Men konseptet burde jo være kjent etter alle disse årene med idol, voice, skal vi danse, farmen, og hva pokker mer som er av slike program. 

Skrevet

I wikipedias artikkel om prins Charles hevdes det at den korrekte norske oversettelsen av tittelen hans er fyste av Wales, noe jeg aldri har hært brukt. Til grunn for denne påstanden henvises det til oppslagsverk fra 1920 og 1972, samt en Aftenposten-artikkel fra 1933... 

Skrevet
Daria skrev (10 timer siden):

I wikipedias artikkel om prins Charles hevdes det at den korrekte norske oversettelsen av tittelen hans er fyste av Wales, noe jeg aldri har hært brukt.

Google translate er helt enig med Aftenposten og aldrende oppslagsverk. 

Skrevet

Google translate er ingen fasit på noe som helst, som så mange skoleelever har brent seg på (en særlig tanke sendes til de som har brukt feil språk uten å reagerer på det i tide...) :fnise: En ting er hva som rent teoretisk er det mest korrekte (se for eksempel den QI-episoden hvor den forklares at paven ikke er katolikk), en annen er hva som er vanlig bruk og sedvane. Samme wikipediaside omtaler for øvrig prins Edwards barn som prins og prinsesse, de bruker andre titler...

• Liker 1
Skrevet
Daria skrev (13 timer siden):

Godt. Her begynner livet å ta seg opp utenfor - med første gjenåpningslørdag kan det vel bli litt av det...

Det var et og annet menneske ute i natt, ja... Alkohol inn, vett ut - og volum opp :rolleyes: Særlig de som på vei hem i 2-3-tiden finner det helt naturlig å vandre gjennom boligstrøk mens de hyler, skriker og plystrer skulle jeg gjerne stappen en sokk i halsen på... For ikke å forglemme han som sto bredbeint på fortauet utenfor og snakket høyd både med kompisen og med telefonen mens han kvittet seg med overflødig væske i 6.30-tiden. Ikke et helt uvanlig syn, men de fleste har vett og/eller bluferdighet nok til å trekke litt inn bak busker og trær---

Skrevet
Daria skrev (56 minutter siden):

Google translate er ingen fasit på noe som helst, som så mange skoleelever har brent seg på (en særlig tanke sendes til de som har brukt feil språk uten å reagerer på det i tide...) :fnise: 

Nei, det vet jeg. Senest i vår så brukte jeg ganske mange timer på å "vaske" en google translate oversettelse i forbindelse med et nytt dataprogram på jobb. Men i dette tilfellet så kom jeg ikke på noe godt engelsk ord for "fyrste" så jeg måtte sjekke litt og da er google translate et greit utgangspunkt før man kryssjekker med Oxford Advanced Learners Dictionary.

Skrevet

Kjersti Holmen er død.

August Stridbergs Frøken Julie i 2012 ble Holmens siste store rolle før hun avsluttet teaterkarrieren på grunn av sykdom. Hun har hatt alzheimer.

Jeg så henne i det stykket, og husker vi reagerte på at hun trengte så mye suffli - og hørte rykter i etterkant om hun hadde alzheimer, men har aldri fått det bekreftet. Det er jo nesten 10 år siden, og hun var 65 nå, Så grusomt å bli rammet av noe sånt så tidlig.

Skrevet

Dagens urbane naturopplevelse: Se på måken som stadig kom med nye skjell den slapp fra lufta for å knuse mot brygga. Ferskere skalldyrlunsj får man ikke...

Jeg har tatt inn over meg at høsten står for døra og sørger for å hamstre nødvendigheter i den forbindelse. Te og bøker er som nevnt på vei, i dag har jeg også fylt på med tykke knestrømper og strømpebukser i varierende farger og mønstre.

Skrevet

Det durer i en naboleilighet, nokså jevnt og regelmessig. Enten sover noen veldig godt (mann? hund? Det har vært uvanlig mye bjeffing de siste dagene, så jeg tror noen har fått seg en ny (hund, altså...), eller så bedriver noen imponerende rytmisk oppussingarbeid...

Skrevet
Daria skrev (1 time siden):

Enten sover noen veldig godt (mann? hund? Det har vært uvanlig mye bjeffing de siste dagene

Jeg HÅPER det ikke er en mann som bjeffer i det minste. 

Skrevet

:Gjesp: Fysio klokka ni betyr vekking klokka sju - kroppen er ikke vant til sånt lenger. Men nå er jeg tilbake på sofaen med varm te og sliten kropp som har hatt omgang med både stepbrett og balanseball. Hjemturen gikk i svært langsomt tempo...

Munnbind-avvenningen fortsetter - jeg gikk på trikken uten og tok det på underveis da deg begynte å bli litt mange folk, hvorav flere hostet. På hjemturen var morgenrushet over, så da føltes det ikke så vågalt.

Skrevet

Tror det blir lenge til jeg tar bussen uten munnbind… Jeg er slett ikke klar for det enda… 

Skrevet

Jeg sliter litt med å skjønne alle som nå umiddelbart var klare til å kaste alle forholdsregler og begrensninger - det er så innarbeidet i meg at selv om hodet sier at det er greit, føles det veldig feil. Nå skal man jo sitte ved siden av hverandre i teatersalen igjen også - vil jeg ha fremmede så tett på meg...?

Skrevet

Det er jo direkte ubehagelig når det dumper ned noen på setet ved siden av meg på bussen… 

Skrevet

Samtidig sier de jo at det er bedre og tryggere å sitte skulder ved skulder enn at folk står i midtgangen - men de kan jo sette seg ved siden av noen andre...

Skrevet

Nemlig… De trenger ikke sitte ved siden av meg… :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...