Daria Skrevet 19. september 2021 Forfatter #30141 Skrevet 19. september 2021 Daria skrev (På 27.8.2021 den 14.27): Kundeservice kan etter fire dager melde at de har sendt henvendelsen videre oppover (antar jeg...) i systemet. Om dette på noe tidspunkt vil føre til noe annet enn et svada-svar? Neppe, men man må jo prøve... Etter tre uker er stillheten fra Coop øredøvende og jeg vurderer hvorvidt jeg skal purre og mase, bare av prinsipp. Jeg skjønner at et spørsmål om tilgjengeligheten av handlevogner i en enkeltbutikk er en fillesak, men det er noe med å ha såpass respekt for kundene sine at man faktisk svarer på henvendelser. Den mailen jeg sendte direkte til butikken kom det aldri noe svar på overhodet.
Daria Skrevet 19. september 2021 Forfatter #30142 Skrevet 19. september 2021 Roadrunner skrev (6 minutter siden): Jeg kan melde at alle utemøbler er vasket og trygt plassert i boden, grillen er pakket inn og høstens første vedfyring er i gang. Jeg tolker deg dithen at du samtykker i at utesesongen er over
Daria Skrevet 19. september 2021 Forfatter #30143 Skrevet 19. september 2021 Håndsømoppgave på Symesterskapet - jeg tror jeg synes det var en morsommere oppgave enn deltakerne
Daria Skrevet 19. september 2021 Forfatter #30144 Skrevet 19. september 2021 Jeg mistenker at det ikke er tilfeldig at de eldste var best på håndsøm...
Roadrunner Skrevet 19. september 2021 #30145 Skrevet 19. september 2021 Daria skrev (1 time siden): Jeg tolker deg dithen at du samtykker i at utesesongen er over Værvarselet for kommende uke tyder på det ja... Godt for alt som er gjort!
Daria Skrevet 20. september 2021 Forfatter #30146 Skrevet 20. september 2021 I går var jeg så sliten og trøtt at jeg tok med meg nettbrettet og fant senga allerede før klokka 22 - og følte meg likevel ikke klar for å møte verden (les: forflytte meg til sofaen) før klokka hadde passert 10 i dag. Ikke at jeg har sovet i 12 timer, men det ble nok hvertfall ni... Ingen planer for dagen, men en liten tur ut i gråværet blir det vel. Jeg håper stadig på en mail fra hittegodskontoret om min savnede sekk og ditto treningssko - jeg skulle jo helst hatt dem til morgendagens fysioøkt...
Daria Skrevet 20. september 2021 Forfatter #30147 Skrevet 20. september 2021 Dagens overhørte. To velkledde menn treffes tilfeldig på brygga, det er tydeligvis en stund siden sist, -Og du har det bra? -Jeg har det veldig bra! Har blitt skilt og sånn... Jeg fikk dessverre ikke med meg motpartens reaksjon, utover det umiddelbare og spontane Oi!, ei heller vet jeg hva han la i og sånn. Lysten til å stoppe og lytte var overveldende, men det var ingen diskret måte å gjøre det på... 1
Daria Skrevet 20. september 2021 Forfatter #30148 Skrevet 20. september 2021 Darias royale opplysningstjeneste kan melde om nok et oldebarn for dronning Elizabeth - prinsesse Beatrice har fått en datter
Daria Skrevet 20. september 2021 Forfatter #30149 Skrevet 20. september 2021 Når guttegjengen jeg synes har vært unødvendig høyrøstet i flere timer utenfor har fått selskap av både vekter og politi, kan man vel anta at det har handlet om mer enn bare høyrøstethet... Politiets ankomst hadde en ganske umiddelbar virkning på lydnivået, det var visst lettere å være tøffe i trynet ovenfor vekteren.
Daria Skrevet 20. september 2021 Forfatter #30150 Skrevet 20. september 2021 Daria skrev (På 12.9.2021 den 18.37): 12.09: En lest, to kjøpt. Ikke den mest imponerende lesemåneden så langt, av flere grunner (men overlegen kommenterte mitt avanserte valg av lesestoff (Madeleine Albright om Tsjekkoslovakia, krigen og egen oppvekst og familie), så jeg føler jeg har mitt intellektuelle image intakt ), men det lå to tynne og relativt lette bøker i postkassa da jeg kom hjem. En fiktiv kunstnerbiografi knyttet til en roman jeg nettopp har lest, og en roman middelaldrende kvinner, Jane Austen og Shelley. Ut fra beskrivelsen kan den gå veldig begge veier - potensielt helt i min gate og potensielt langt utenfor - men det hørtes ut til å vøre verdt et forsøk. Sandi Toksvig gir sitt bifall på omslaget, det er jo et godt tegn. 20.09: To lest, to kjøpt. Jeg har lest en bok - det er jo faktisk en nyhet i september, det er nesten tre uker siden forrige fullførte. Line Blikstads Etter det kom sommeren handler om sommeren da Tove var 14, da hun traff Mia og Glenn og mamma oppførte seg merkelig. Det endrer med at Mia dør og mamma tar med seg Tove tilbake til Norge og forlater både Sverige og Toves pappa. Alt dette får vi vite på de første sidene, før historien folder seg ut relativt kronologisk gjennom øynene til den voksne Tove, på hyttetur med mann og barn og med et ønske om å forstå hva som egentlig skjedde. Min gamle norsklærer ville helt sikkert hatt sterke meninger om at synsvinkelen ligger hos Tove og vi likevel får gjenfortalt hendelser hvor Tove ikke er tilstede og dermed ikke kan vite hva som skjer, men jeg synes det fungerer. Dessuten fungerer bokas mange korte kapitler godt for mitt litt ukonsentrerte hode som har slitt med å samle seg om en bok i det siste. Noen har slurvet med korrekturlesingen, flere steder i teksten har enkeltord falt ut.
Daria Skrevet 21. september 2021 Forfatter #30151 Skrevet 21. september 2021 Det blir en litt brutal start på dagen når jeg har fysiotime på et tidspunkt hvor jeg vanligvis knapt er våken... Men for første gang på tre uker har jeg gjennomført en treningstime, selv om den ligger på et litt annen nivå nå. jeg er tilbake der hvor hodet blir vel så slitent som kroppen og jeg trenger flere pauser i løpet av (halv)timen, til tross for mye lavere intensitet. Det er litt merkelig at formen kan endre seg så mye på et øyeblikk, uten at det gir utslag på prøver eller kan forklares med en konkret medisinsk grunn. Tenk om den kunne endre seg tilbake like raskt og uventet... Krystallegen fortalte en gang at hun har sett tilfeller hvor pasienter har slått av seg krystallsyke (man kan få det av slag i hodet, og tydeligvis miste det på samme måte), men det var ikke noe hun anbefalte å prøve... Ringt legekontoret har jeg også gjort, siden de aldri svare på henvendelsen jeg sendte. Legen, Coop, hittegodskontoret - alle ignorerer henvendelsene mine for tiden. Jeg vurderer snart å ta det personlig...
Daria Skrevet 21. september 2021 Forfatter #30153 Skrevet 21. september 2021 Godt (selv om jeg et øyeblikk nå lurte om jeg hadde sendt deg en henvendelse jeg hadde glemt... )
Daria Skrevet 21. september 2021 Forfatter #30155 Skrevet 21. september 2021 En av hoppsportens største legger skiene på hylla - Gregor Schlierenzauer gir seg. Det jeg lurer på er om han skal gjøre alvor av pensjonsplanen han en gang lanserte om å kjøpe seg hus i Holmenkollen - og hvorfor så mange av konkurrentene hans nå hyller ham med en geite-emoji på insta... 🐐
Daria Skrevet 21. september 2021 Forfatter #30156 Skrevet 21. september 2021 Siden jeg var ute så tidlig at jeg kom hjem før jeg vanligvis har kommet meg ut av morgenkåpen, var tydeligvis ikke alle deler av kroppen helt med. Rastløsheten og tid for dagens tur-instinktene er på høygir, mens kroppen prøver å innvende at den har allerede vært ute og brukt en hel del krefter. Sol er det også, så en bitteliten tur burde man jo...
Daria Skrevet 21. september 2021 Forfatter #30157 Skrevet 21. september 2021 Daria skrev (På 19.9.2021 den 18.32): Etter tre uker er stillheten fra Coop øredøvende og jeg vurderer hvorvidt jeg skal purre og mase, bare av prinsipp. Jeg skjønner at et spørsmål om tilgjengeligheten av handlevogner i en enkeltbutikk er en fillesak, men det er noe med å ha såpass respekt for kundene sine at man faktisk svarer på henvendelser. Den mailen jeg sendte direkte til butikken kom det aldri noe svar på overhodet. Jeg skal ikke banne på at det er min fortjeneste, men jeg var en tur på Coop for å ha fersk erfaring til en purring, og der sto handlevognene på rekke og rad. Jeg synes fortsatt et svar ikke er for mye forlangt, men resultat er tross alt bedre...
Roadrunner Skrevet 22. september 2021 #30158 Skrevet 22. september 2021 Daria skrev (15 timer siden): fersk erfaring til en purring Du skulle ha hva???
Daria Skrevet 22. september 2021 Forfatter #30159 Skrevet 22. september 2021 Jeg skulle sjekke hvordan utvalget av handlevogner var i butikken nå før jeg etterlyste manglende svar (mao sendte en purring), for å være sikker på at det fortsatt var grunn til å klage...
Roadrunner Skrevet 22. september 2021 #30160 Skrevet 22. september 2021 Daria skrev (51 minutter siden): Jeg skulle sjekke hvordan utvalget av handlevogner var i butikken nå før jeg etterlyste manglende svar (mao sendte en purring), for å være sikker på at det fortsatt var grunn til å klage... Og jeg som var HELT sikker på at det var autokorrekt som hadde lekt seg, og jeg forsøkte å oversette "fersk erfaring" til alt fra reddik til ingefær, og "purring" kunne vært både pizza og suppe...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå