Gå til innhold

The Daria diaries

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
Roadrunner skrev (11 minutter siden):

Det hadde jeg også slitt med! 
Var han enkel å kjenne igjen? Enkelte roller tror jeg "merker" skuespilleren for livet enten de vil eller ei...

Jeg har sett altfor mye Home and Away i mitt liv (guilty pleasure), og blir smått satt ut når jeg ser samme skuespillerne i andre australske serier (både i Et sted å høre til, og Love Child for eksempel).  Det stemmer jo ikke at disse personene er i den settingen og oppfører seg annerledes! 

Jeg tenkte Men er ikke det... helt umiddelbart, ingen tvil om at det var ham. Han spilte jo flere sånne mindre intelligente roller på den tiden (også i en serie som gikk på nrk), så han er jo etablert i mitt hode som den typen. Det er nok verst for serie-skuespillere som spiller samme rolle i årevis. Jeg har sett Cynthia Nixon spille Nancy Reagan og Matthew Perry spille Ted Kennedy, og det ble bare helt feil...

Endret av Daria
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Symesterskapets drag queen viser fram garderoben sin - og refererer til den som paljettbod. Dagens ord :ler: 

Skrevet

Det begynner unektelig å minne om høst (selv om jeg syntes dagens mail-reklame om julekalender er et par måneder for tidlig ute...) 🍂 Ikke bare er det regn og kjølig og ligger an til å bli sesongens første strømpebuksedag når jeg etter hvert skal ut (jeg har en avtale med mannen som vil snakke om følelsene mine), men jeg sitter også og småhutrer litt i sofaen og lurer på om det ikke snart er på tide å finne fram fleecemorgenkåpen...

Skrevet

Det er litt typisk mellomvær - alltid vanskelig å kle seg riktig for... Regnkåpe eller ikke er dagens store spørsmål, men det kan jo være at svaret gir seg selv innen jeg skal ut.

Skrevet

Det ble regnkåpe, selv om det varslede regnet bare ble noen dråper. Dessuten klarte jeg, for første gang på over et år, å gå hjemmefra uten å ha med munnbind. Jeg kom på det i tide til å snu og hente, og det ville ikke vært krise - jeg sulle tre holdeplasser på en nokså tom buss - men det har vært så innarbeidet så lenge at jeg nesten ikke trodde det var mulig. Men hodet er vel fortsatt ikke helt i vater - jeg venter fortsatt på svar fra Ruter hittegodskontor om sekken og skoene mine har dukket opp, og la oss ikke snakke om de siste par ukers lesestatistikk...

Daria skrev (På 13.9.2021 den 16.55):

Det er jo (nesten) alltid hyggelig å føle seg spesiell, men jeg tror jeg skal lete etter bedre måter å gjøre det på enn å forårsake kommentaren Oi, det er jo litt uvanlig fra helsepersonell (det er jo ikke første gang)...

En liknende reaksjon kan også oppnås av å fortelle psykologen om legenes tro på en mulig sammenheng mellom sykehusinnleggelse og endringer i fysisk form og forrige time hos ham, uten at det heller nødvendigvis er en metode jeg vil anbefale, hverken på den ene eller andre måten. Mål for kommende uke: Være helt ubemerkelsesverdig og ikke vekke overraskelse hos noen...

Skrevet

Du går helhjertet inn for å ligge (svært) lavt i terrenget? :fnise:

Skrevet

Metaforisk, vel å merke - å rent faktisk legge seg lavt kan fort få motsatt effekt... :fnise: 

Skrevet

...så da er jo en god start å prøve å starte en liten brann på kjøkkenet... :rolleyes: Jeg satte pastavann på komfyren, skrudde platen på fullt og gikk på do. Da jeg kom tilbake noen minutter senere luktet det så veldig brent - jeg hadde skrudd på feil plate og i stedet skrudd på den hvor det lå noen plantestengler utover (lange stiklinger som står i vann - glassvasen de står i sto heldigvis rett utenfor varmesonen). De var nå ganske så svartsvidde og rykende...

Skrevet

Jammen, @Daria da! :sukk:

Nå må du være forsiktig, tenke deg godt om, og ikke gjøre altfor avanserte ting på egenhånd. Det går rett og slett ikke bra... 

Skrevet

Litt svinn må man regne med... Men jeg lover å holde meg unna åpen flamme og ikke begi meg ut på noe mer avansert enn vannkoking - sausen er rester fra i går...

Skrevet
Daria skrev (7 minutter siden):

Litt svinn må man regne med... Men jeg lover å holde meg unna åpen flamme og ikke begi meg ut på noe mer avansert enn vannkoking - sausen er rester fra i går...

Nå høres det jo ut som det er vannkoking som er skummelt da... Det er jo da det brenner, om enn ikke på dass. 

Skrevet

Jeg skal holde meg til vannkokeren resten av kvelden...

Skrevet
Daria skrev (2 timer siden):

Jeg skal holde meg til vannkokeren resten av kvelden...

:tommel:

Skrevet

Wææh, dette snakket om fysioer har fått meg til å lukte på gruppetimer hos det lokale treningssenteret. Liker egentlig apparattrening best men i starten må jeg ha noe som kan hale meg gjennom dørstokkmila. 

Skrevet

Så ikke nok med at jeg har pådratt meg nok nye treningsvaner til å initiere en mindre identitetskrise - nå skal jeg få skylda for andres trening også...?

Skrevet
Daria skrev (35 minutter siden):

Så ikke nok med at jeg har pådratt meg nok nye treningsvaner til å initiere en mindre identitetskrise - nå skal jeg få skylda for andres trening også...?

Et lite incitament bare... :fnise: . Men slapp av, jeg har tenkt å begynne forsiktig med noen timer som innebærer en del tøyning og ikke så mye styrketrening. Er stokk stiv så jeg må mykes opp litt. 

Skrevet

Jeg tar intet ansvar for eventuelle følger :opplyser: 

Skrevet

:frustrert: Jeg tenkte jeg skulle teste ut å få varer levert på døra, Sjekket Meny, og de kunne levere i kveld. Jeg fylte handlekurven og var kommet til siste del av registreringen da klokka passer 14 - og dermed bestillingsfrist for levering i dag, og på grunn av Oslo Maraton kan de ikke levere her i morgen. Jeg skal bake til familietreff på søndag :murvegg: Hadde det kommet opp et varsel om at det nærmest seg bestillingsfrist, hadde jeg jo vært litt mer effektiv og kommet i mål i tide...

Skrevet

Strømpebukse, yttertøy, og nå tøfler - høsten er definitivt her... Det er jo den beste årstiden rent klesmessig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...