Gå til innhold

The Daria diaries

Fremhevede innlegg

Skrevet

Han sa vel noe i ettertid om at dei invaderte heimen vår... :fnise: Kanskje ikke helt det resultatet Sylvi hadde sett for seg i sitt første valg som partileder... *fryder meg overhodet ikke* *har skrudd av lyden*

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Daria skrev (4 minutter siden):

Han sa vel noe i ettertid om at dei invaderte heimen vår... :fnise: Kanskje ikke helt det resultatet Sylvi hadde sett for seg i sitt første valg som partileder... *fryder meg overhodet ikke* *har skrudd av lyden*

Lyd og FrP hører ikke sammen. Jeg orker ikke henne og ikke stemmen hennes eller noe annet med henne. 

Skrevet

Jeg får fortsatt litt nostalgi-anfall innimellom av å se Audun, om sommerleire og landsmøter for rundt 25 år siden. Han var jo en av de i SU med størst dametekke, selv om han aldri hadde den helt store effekten på meg :ler: 

Skrevet

Og der tror jeg valgvaken avsluttes for i kveld :Gjesp: Litt usikker på hva jeg er så trøtt for - jeg sto jo ikke akkurat opp tidlig - men ingen grunn til å sitte oppe på trass... 

Skrevet

Erfaringsmessig så kobler hjernen bare helt ut av og til.... helt uten å si fra eller å grunngi valget sitt. 

God natt. 

Skrevet

Hjernen synes vel at den har såpass mye å jobbe med for tiden at en (relativt) tidlig kveld kan være på sin plass. Til gjengjeld ble morgenen også usedvanlig tidlig, noe som strengt tatt er litt bortkastet når jeg uansett ikke skal gjøre så mye før jeg skal til fysio om noen timer. Satser på en litt mindre dramatisk time i dag...

Oi sann, MDG sprakk visst på oppløpet, det må jo være litt surt. Jeg ville heller hatt dem over sperregrensa enn Venstre... Men det blir regjeringsskifte :danser: 

Skrevet

Lykke til hos fysio i dag! Krysser fingrene for en mindre dramatisk time, og at det blir en bra økt! 

Skrevet

Mål for økta: Unngå ambulanse. Burde være oppnåelig... :fnise: (*bank i bordet*)

Skrevet
Skravla skrev (11 timer siden):

Er noen år siden vi så en molefonken Frank Kjosås på FrP valgvake på det norske teater......:ler: 

Dagens fb-minner viser at det er 12 år siden - og ord som uanstendig og besudle ble tatt i bruk... :fnise: 

Skrevet

Dagens oppdagelse: Trikkelinjene 19 og 11 har byttet trasé mellom Majorstua og Jernbanetorget. Dette oppdaget jeg da trikken jeg satt på ikke svingte der jeg forventet... Tidligere i dag la jeg igjen sekken med treningsskoene mine på en annen trikk (men fortsatt nr 19 - åpenbart min nemesis for dagen), jeg er ikke lenger vant til å ha stavene å holde styr på, så det ble visst litt i overkant... Umiddelbart mest frustrert over sekken, det er den jeg bruker når jeg handler.

Men jeg kan melde om full måloppnåelse hos fysio - jeg forlot åstedet på egne ben... Hvilket vel bare skulle mangle etter en treningsfri økt, timen ble brukt til debriefing og planlegging. Noe lavere intensitet på trening både der og hjemme må nok påregnes en stund framover... 

Skrevet

37 - bussen stopper ikke lenger på Stortorvet og Jernbanetorget på vei mot byen. Jeg vurderer å ta en sightseeing-tur for å finne ut hvordan den egentlig går i begge retningene for tiden. 

Skrevet

Man blir litt desorientert - jeg tror jo at jeg stort sett har oversikt over hvor busser og trikker går. Særlig når endestoppene ikke er endret...

Skrevet

Det er jo mye rundt regjeringskvartalet så 37-bussen er nok av den grunn. Men ut fra meldingen fra Ruter så er endringen permanent. 

Skrevet

På avviksoversikten på nettsiden til Ruter står at det er ut uka :vetikke: 

Skrevet

Da har det kommet til senere. I forrige uke sto det at det var permanent. Vi diskuterte det på jobben faktisk. 

Skrevet

Avvik i avviket :klo:  Du får ta deg en sightseeingtur neste uke og se hva som skjer...

Skrevet

Jeg skrudde på tven og havet midt i en britisk krimserie, hvor etterforskeren ble spilt av han som spilte Colin, han som drar til USA på damejakt, i Love Actually. Det hjelper ikke at det er 20 år siden, jeg kan fortsatt ikke ta ham seriøst i en annen type rolle... :fnise: 

Skrevet
Daria skrev (11 minutter siden):

Jeg skrudde på tven og havet midt i en britisk krimserie, hvor etterforskeren ble spilt av han som spilte Colin, han som drar til USA på damejakt, i Love Actually. Det hjelper ikke at det er 20 år siden, jeg kan fortsatt ikke ta ham seriøst i en annen type rolle... :fnise: 

Det hadde jeg også slitt med! 
Var han enkel å kjenne igjen? Enkelte roller tror jeg "merker" skuespilleren for livet enten de vil eller ei...

Jeg har sett altfor mye Home and Away i mitt liv (guilty pleasure), og blir smått satt ut når jeg ser samme skuespillerne i andre australske serier (både i Et sted å høre til, og Love Child for eksempel).  Det stemmer jo ikke at disse personene er i den settingen og oppfører seg annerledes! 

Skrevet

Jeg har på anbefaling fra fysioterapeuten på sykehuset gått til innkjøp av små massasjeballer jeg kan sitte og rulle med føttene. Jeg dog litt usikker på om ikke en del av den avslappende mindfullness-effekten hun snakket om svekkes litt når jeg gjør det litt åndsfraværende mens jeg ser på tv...

De ble kjøpt på TGR i går, og de har tydeligvis en kampanje på gang - da jeg skulle betale ble jeg spurt om jeg ville donere et beløp til Barnekreftforeningen. Det er et godt formål, for all del, men jeg synes virkelig det er en uting å sette kunder til veggs på den måten. En bøsse i kassa er helt greit, direkte spørsmål er ikke det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...