Gå til innhold

The Daria diaries

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det er jo nesten juks når Marius synger You raise me up (med norsk tekst, men det er en ubetydelig detalj). Jeg like Maria Menas spontane Hva trenger du fra meg? under øvelsen :fnise: 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Der var koret på sin plass...

Skrevet

Fredrik ser litt ut som en parodi på en myk mann-hipster - men han kan synge Hellbillis. Han klarer til og med å balansere synge hallingdøl med bergenstakter på en ikke-irriterende måte, dette var overraskende bra.

Skrevet

Religiøs folketone med indisk instrument - Bjørn velger jo originalt, det skal han ha...

Skrevet

I kveld har jeg tatt i bruk mine gratisstemmer - to til Marius og en til Fredrik. Aller mest fordi de ikke ble så klamt private og gråtkvalte...

Skrevet

Carina Dahl har i utgangspunktet en fin campingknekk i stemmen

Kveldens nyord fra VGs anmelder. Jeg antar at det er ment som en kompliment... :fnise: 

Skrevet

Takk og farvel til Fredrik - jeg synes det er ufortjent, men samtidig forståelig. Litt for ukjent og ikke karismatisk nok, selv om stemmen er god.

Skrevet

Takk, da vet jeg sånn tålig hva jeg har i vente når jeg får sett Stjernekamp. :jepp:

Har vært kinoreprise og besøk hos foreldre i dag, og nå trygt landet i egen seng. 

:natti:

Skrevet (endret)

Gretne gamle gubber 2? :fnise: 

Endret av Daria
Skrevet
Daria skrev (4 minutter siden):

Gretne gamle gubber 2? :fnise: 

:strix:

De er nå flotte, tross litt gretne...

:fnise:

Skrevet

Vi har alle våre preferanser... :fnise: 

Skrevet
Daria skrev (På 1.9.2021 den 21.44):

01.09: En lest, ingen kjøpt.

Jesmynd Ward skildringer av afroamerikanske liv i sørstatene er brutale - så brutale at du tror hvert ord. Selv i Sing, unburied, sing, hvor det tidvis bikker over i det overnaturlige - 13 år game JoJo kan høre dyrs tanker, og han både ser og hører den for lengst avdøde gutten som setter seg i bilen sammen med dem etter å ha hentet faren hans i fengselet. Sett fra en privilegert hvit middelklasseboble i Skandinavia er ikke et gjenferd det mest sjokkerende i en verden hvor politiet uprovosert legger en guttunge i håndjern og besteforeldre nekter å anerkjenne sine barnebarn fordi de er blandingsrase...

12.09: En lest, to kjøpt.

Ikke den mest imponerende lesemåneden så langt, av flere grunner (men overlegen kommenterte mitt avanserte valg av lesestoff (Madeleine Albright om Tsjekkoslovakia, krigen og egen oppvekst og familie), så jeg føler jeg har mitt intellektuelle image intakt :fnise: ), men det lå to tynne og relativt lette bøker i postkassa da jeg kom hjem. En fiktiv kunstnerbiografi knyttet til en roman jeg nettopp har lest, og en roman middelaldrende kvinner, Jane Austen og Shelley. Ut fra beskrivelsen kan den gå veldig begge veier - potensielt helt i min gate og potensielt langt utenfor - men det hørtes ut til å vøre verdt et forsøk. Sandi Toksvig gir sitt bifall på omslaget, det er jo et godt tegn.

Skrevet

Symesterskapet er feelgood-tv på sitt beste - alle samarbeider og hjelper hverandre og kommer med tips og råd underveis. Ingen krangling, ingen intriger, bare god stemning og masse inspirasjon. 

Skrevet
Daria skrev (2 minutter siden):

Symesterskapet er feelgood-tv på sitt beste - alle samarbeider og hjelper hverandre og kommer med tips og råd underveis. Ingen krangling, ingen intriger, bare god stemning og masse inspirasjon. 

Enig! Inspirerende og fin underholdning (selv om jeg synes de lager mye som er litt sært/spesielt..

Skrevet

Det er jo litt av moroa (og inspirasjonen, for enkelte av oss :fnise: ). Jeg likte at de faktisk legger ut mønsteroppgavene i år, selv om jeg neppe skal sy meg jumpsuit med det første...

Skrevet

Valgdag! *krysser alt som krysses kan for regjeringsskifte* Dette er første gang siden 1999, som var mitt første stemmeberettigede år, at jeg ikke skal til valglokalet for å stemme på dagen. Den gangen forhåndsstemte jeg på mitt lokale postkontor (og kunne stemme på meg selv, jeg sto på andre plass på partiets liste til bydelen) fordi jeg skulle på folkehøgskole. Jeg synes det er litt høytid over å stemme på selve dagen og føler meg nesten litt snytt, men når jeg først hadde stemmeurnen på sengekanten var det jo greit å få det gjort. Godt valg!

Skrevet

Forhåndsstemt her også, det var så beleilig da jeg allikevel skulle et ærend vegg i vegg med stemmelokalet. 

Skrevet

Forhåndsstemte på ferie, siden jeg var usikker på om jeg kom hjem i dag. 

Skrevet (endret)

Det er jo (nesten) alltid hyggelig å føle seg spesiell, men jeg tror jeg skal lete etter bedre måter å gjøre det på enn å forårsake kommentaren Oi, det er jo litt uvanlig fra helsepersonell (det er jo ikke første gang)... Setningen Det er jo litt ventetid her, men vi skal prøve å få prioritert deg vekker også litt ambivalente følelser.

Jeg har luftet meg en tur i sola, til en lesebenk på overkommelig avstand (med en strategisk plassert pausebenk omtrent halvveis). Å gå har igjen blitt en aktivitet som krever såpass konsentrasjon at det å klø seg på nesa samtidig kan være litt krevende (og nei, jeg har ikke prøvd med tyggegummi... :fnise: ). Men det er merkbart mindre sparkesykler i omløp, og det er ganske deilig. :danser: 

For øvrig går dagens pris til ungen som tydeligvis var på vei for å spise og fikk beskjed om at hun bare kunne velge én dessert. - Hvorfor det? :5: :ler: 

Endret av Daria

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...