Gå til innhold

The Daria diaries

Fremhevede innlegg

Skrevet

En annen ting man kan gjøre, hvis man anerkjenner at det finnes andre mennesker i verden, er, hvis man absolutt skal mate fuglene inne i sirkelen av benker heller enn på plenen rett ved siden av, å kaste brødsmulene i retning de benkene hvor det ikke sitter folk. En dueflokk så tett på at både skjørt og boksider blafret var ikke det jeg ønsket meg... Jeg nøyde meg med oppgitte blikk, hun på nabobenken flyttet seg demonstrativt.

Dessuten fant jeg krokus på min søndagstur - et nokså uvanlig syn i september...

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Dagens litterære konklusjon (og surmagede utblåsning): Hilde Louise Asbjørnsen bør konsentrere seg om scenen, hvor hun er et multitalent, og la bokhylla være... Jeg prøvde meg på Stardust, en slags samlebiografi over kvinnelige artister fra 1900-tallet hun har gitt ut i forbindelse med at hun har et show med samme navn og tema, og forkastet den etter noen sider. Fordi den er en irriterende blanding av fiksjon og veldig personlig vinklet sakprosa, fordi den var full av krøkkete formuleringer og fordi grunntonen var litt for nedlatende og belærende og tar for gitt at leseren ikke vet noe som helst. Jeg innser at jeg som har lest Bokken Lassons selvbiografi i to bind, en annen biografi om henne, sett minst en dokumentar og lest flere av Ketil Bjørnstads bøker om Kristiania-bohemen er over middels både informert og interessert, men setninger som Bokken Lasson er kanskje et ukjent navn for deg irriterer meg jo selv når de stemmer. Lite irriterer meg mer enn når noen antar at jeg er uvitende... De aller fleste som plukker opp en sakprosabok har som regel litt interesse for og dermed kjennskap til temaet fra før av.

Endret av Daria
Skrevet

Jeg er kravstor og fordringsfull, det vet vi. Men når Ingrid Bjørnov sier at neste artist veksler mellom å være heltetenor, soulsanger og musikalartist er det mulig jeg hadde høyere forventninger enn Knut Marius Djubvik...

Skrevet

Jeg er ikke overbevist om at Kjæm du i kveld så står nykjeln i døra trengte en ny, mollstemt melodi...

Skrevet

Humorinnslag - som alltid pinlig og malplassert. Kan vi ikke få litt mer musikk i stedet - eller intervjue noen av de ekte musikerne? Jeg synes jo det er litt trist at når KORK faktisk har en musiker som kan traktere noe så sjelden som en cimbasso benytter de ikke anledningen til å vise den fram...

Skrevet (endret)

Det er fart i strømprisene for tiden. Fikk nettopp tredje varsel om endrede priser på like mange uker og på de ukene har det steget med nesten 50%. Nå har jeg lavt forbruk og ditto regninger i utgangspunktet (selv om jeg ikke har den billigste avtalen, jeg betaler ekstra for å få strøm fra fornybare energikilder), men for de som har høyere forbruk og litt trang økonomi må det jo merkes ganske kraftig.

Endret av Daria
Skrevet

Strømprisene er et eget kapittel! :sjokkert: 

Har heldigvis relativt lavt forbruk jeg også, og en økonomi som tåler både dyr strøm og renteoppgang, men ser jo at strømregningene er høyere enn tidligere år på denne tid. Forbruket er omtrent som tidligere, mens beløpet som betales er noe helt annet… 

Godt jeg har over 20 vedsekker klare i boden! 

Skrevet

Jeg har ved (og fri tilgang på mer), jeg må bare lære meg å bruke den... :ler: Nå bruker jeg lite på oppvarming uansett, med naboer på alle kanter og bare en (godt isolert) yttervegg må ikke panelovnen på før det kryper ned på minus og blir der.

Men nå er det pluss og :sol: - man burde ta seg en tur på utsiden av nevnte yttervegg. En treningsøkt var visst mer enn hodet klarte å motivere seg for - det har tross alt vært gjennom en solid mental økt i dag - men litt rusling langs sjøen med tekopp (jeg har ikke drukket te i dag! :daane: ) skulle jo være overkommelig...

Skrevet

Ganske fornøyd med at jeg har ny varmepumpe nå ja og ganske glad for at jeg byttet til Coop strømavtale som visstnok skal være bra. Dog, på ferie er det ikke MIN strøm jeg bruker og i dag har værgudene sett i nåde til vannmagasinene (og jeg fikk bruk for goretex). 

Skrevet

Værgudene kan godt se litt i nåde til både vannmagasin og tørste planter og trær på disse kanter også...

En times frisk luft, inkludert en termokopp med solbær- og eplete, to benker med sjøutsikt, himmel og hav og et par måker - samt en unge som syntes pappas mobil trengte en vask i fontenen... :fnise: 

Skrevet

Når TNS Gallup ringer kl 20.55, er det fristende å ta telefonen bare for å si hva jeg synes om å ringe så sent...

Skrevet
Daria skrev (1 time siden):

Når TNS Gallup ringer kl 20.55, er det fristende å ta telefonen bare for å si hva jeg synes om å ringe så sent...

At du ikke gjorde det (og kanskje tok en for laget...) 

Skrevet

En annen gang, når jeg har litt mer gruff som må ut (selv om det er litt slemt å ta det ut på stakkaren som ringer, det er ikke hen som bestemmer arbeidstidene)...

Skrevet
Daria skrev (1 minutt siden):

En annen gang, når jeg har litt mer gruff som må ut (selv om det er litt slemt å ta det ut på stakkaren som ringer, det er ikke hen som bestemmer arbeidstidene)...

Hen... :(  . Neida, men kanskje vedkommende kan bringe det videre i systemet om det blir mange nok sånne tilbakemeldinger

Skrevet

Gårsdagen kort oppsummert: Fysio - ambulanse - legevakt  - pasienttaxi - Ullevål, hvor det ble lang kvelds ferd gjennom akuttmottaket, toppet med CT ved midnatt, mot natt på nevrologisk... Så langt ser alt fint ut, bortsett fra gangen min, som igjen er av det ustabile slaget. Klok av gammel skade (stortåneglen min er fortsatt preget av at jeg falt på badet her i januar) tar jeg nå imot støtte og hjelpemidler og ringer etter følge når jeg skal på do, til pleiernes store (og uironiske) glede.

Skrevet

:hakeslepp: Det var litt av en gårsdag. God bedring :klem:

Skrevet

Det var ikke fysios feil, altså (sånn bortsett fra at det var hun som ringte etter den...) :fnise: Men det var jo et trygt sted å bli dårlig, heller enn alene hjemme - jeg slapp å ta vurderingen selv. 

Overlegen presenterte seg ikke - hun spurte om jeg kjente henne igjen.  Etter et øyeblikk gjorde jeg det - vi har gått på skole sammen :ler:

Skrevet

Helst vil jeg ha med meg begge - det gjør ting så meget enklere... Men jeg har fått med meg begge såpass at jeg har vært på do helt alene *triumf* Legen sa jeg kunne, eller hvertfall at jeg bare kunne prøve å gå litt mer, så da tok jeg henne på ordet. Gå alene inkluderer fortsatt prekestol og lavt tempo (og et par nesten-ulykker), men man skal ikke henge seg opp i detaljer... Dessuten har jeg fått nødlevering fra Skravla og har nå både rent undertøy, sokker som matcher sykehusskjorten og mobillader. Lykken er...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...