Daria Skrevet 30. august 2021 Forfatter #29821 Skrevet 30. august 2021 Ikke til forkleinelse for gårsdagens rosa hest, men originalen er jo som oftest å foretrekke...
Daria Skrevet 31. august 2021 Forfatter #29822 Skrevet 31. august 2021 Dagens påminnelse om at det kan være lurt å følge med en smule - Aftenposten hadde ved en feil sendt meg to like fakturaer, som begge lå til autotrekk i nettbanken...
Daria Skrevet 31. august 2021 Forfatter #29823 Skrevet 31. august 2021 Fysio er på kurs i dag, ergo ingen time denne uka - og jeg har allerede begynt å miste oversikten over hvilken dag det er i dag...
Daria Skrevet 31. august 2021 Forfatter #29824 Skrevet 31. august 2021 En ettermiddagstur burde man... Med eller uten bok og/eller te (og kanskje kjeks?) er det store spørsmålet, tett fulgt av det nesten like store spørsmålet om rute og eventuell destinasjon. Samt om oppvasken skal tas før eller etterpå - plutselig ble det mange avgjørelser å ta...
Daria Skrevet 31. august 2021 Forfatter #29825 Skrevet 31. august 2021 Tur gått - med bok og te; oppvask tatt.
Daria Skrevet 31. august 2021 Forfatter #29826 Skrevet 31. august 2021 Daria skrev (På 30.8.2021 den 19.41): 30.08: 13 lest, ingen kjøpt. William Boyds Any human heart er en roman om et liv, i dagboksform. Logan Montstuart blir født i 1906 og dør i 1991, og skriver dagbok i perioder gjennom hele livet. Et liv hvor han blant annet er kostskoleelev, forfatter og journalist, etterretningsoffiser og kunsthandler, bebor tre kontinenter og ferdes i flere kriger. Han omgås Hemmingway og Picasso, havner på kant med hertugen av Windsor og fornærmer Virginia Woolf, opplever suksess og fiasko - kort sagt et innholdsrikt liv spredt over nesten 500 sider med underholdning og fortellerglede. Jeg googlet en av bokens mange bipersoner for å se om han var en ekte kunstner eller ikke og fant dette - forfatterens lille aprilspøk. En bok jeg nå selvfølgelig har bestilt... 31.08: 14 lest, ingen kjøpt. Janet Malcolms Two lives : Gertrude and Alice er ikke så mye en biografi som en bok om å skrive biografisk. Hun skriver om livet til sine objekter - Gertrude Stein og Alice B. Toklas - men hun intervjuer også Stein-eksperter (jeg føler vi mangler et godt norsk ord for scholar) og utforsker, sammenlikner og drøfter andre biografer og kilder, vurderer sannhetsgehalt og motiver. Ikke helt det jeg trodde den var, men som følge av det også mer interessant enn jeg egentlig forventet.
Daria Skrevet 31. august 2021 Forfatter #29827 Skrevet 31. august 2021 Siden jeg litt tilfeldig plukket denne cden ut av hylla før i dag og det er en tråd om nakenbading i bryllupsforumet... Jeg mener å huske at det var en musikkvideo også, men den kom visst aldri til youtube.
Daria Skrevet 1. september 2021 Forfatter #29828 Skrevet 1. september 2021 Hva det faktisk sto i overskriften: Elegant laget skrekkfilm. Hva jeg oppfattet: Elefant laget skrekkfilm. Sjimpanser kan jo male, så... 🐘
Daria Skrevet 1. september 2021 Forfatter #29829 Skrevet 1. september 2021 01.09: En lest, ingen kjøpt. Jesmynd Ward skildringer av afroamerikanske liv i sørstatene er brutale - så brutale at du tror hvert ord. Selv i Sing, unburied, sing, hvor det tidvis bikker over i det overnaturlige - 13 år game JoJo kan høre dyrs tanker, og han både ser og hører den for lengst avdøde gutten som setter seg i bilen sammen med dem etter å ha hentet faren hans i fengselet. Sett fra en privilegert hvit middelklasseboble i Skandinavia er ikke et gjenferd det mest sjokkerende i en verden hvor politiet uprovosert legger en guttunge i håndjern og besteforeldre nekter å anerkjenne sine barnebarn fordi de er blandingsrase...
Daria Skrevet 2. september 2021 Forfatter #29830 Skrevet 2. september 2021 Det er høst, det er september, det er hverdag - så hvorfor krydde det av lettkledde mennesker rundt lesebenken min på Tjuvholmen midt i arbeidstida...? Og for øvrig blåser jeg i at du vil benytte lunsjpausen din til å slikke mest mulig sol - jeg ser med et halvt øye på flere meters avstand (og jeg er ikke veldig skarpsynt) at det du har på deg er en BH, ikke en bikinitopp...
Daria Skrevet 2. september 2021 Forfatter #29831 Skrevet 2. september 2021 Jeg mistenker at dette var sommerens siste sitte-tynnkledd-på-balkongen-til-klokka-nærmer-seg-21-kveld. Jeg mistenker også at det at jeg tidligere i kveld hadde akutt lyst på en te jeg er tom for kan få nokså umiddelbare følger...
Skravla Skrevet 2. september 2021 #29833 Skrevet 2. september 2021 Daria skrev (37 minutter siden): 🍵 Men det er viktig å fylle tomme bokser så de ikke bråker så fælt.
Daria Skrevet 2. september 2021 Forfatter #29834 Skrevet 2. september 2021 Og en tom boks tar opp like mye plass som en full, så da kan de jo like gjerne gjøre nytte for seg. Dessuten er det ufint å le...
Skravla Skrevet 2. september 2021 #29835 Skrevet 2. september 2021 Daria skrev (10 minutter siden): Og en tom boks tar opp like mye plass som en full, så da kan de jo like gjerne gjøre nytte for seg. Dessuten er det ufint å le... Jeg ler ikke av deg, men med deg..... Kjenner jo til dette på så mange områder.
Daria Skrevet 2. september 2021 Forfatter #29836 Skrevet 2. september 2021 Ja visst - lite sier "ler med, ikke av", som den smileyen der... Jeg regner med at hvis jeg sier at jeg bestilte tre pakker når jeg først var i gang - portoen er jo den samme - vil du fortsatt bare le gjenkjennende og forståelsesfullt...
Skravla Skrevet 2. september 2021 #29837 Skrevet 2. september 2021 Daria skrev (8 minutter siden): Ja visst - lite sier "ler med, ikke av", som den smileyen der... Jeg regner med at hvis jeg sier at jeg bestilte tre pakker når jeg først var i gang - portoen er jo den samme - vil du fortsatt bare le gjenkjennende og forståelsesfullt... Bytt te med garn og jeg nikker veldig beskjemmet og gjenkjennende.....
Daria Skrevet 2. september 2021 Forfatter #29838 Skrevet 2. september 2021 Teen tar i den minste mindre plass (Bøker kan vi snakke om en annen gang...).
Skravla Skrevet 2. september 2021 #29839 Skrevet 2. september 2021 Daria skrev (1 minutt siden): Teen tar i den minste mindre plass (Bøker kan vi snakke om en annen gang...). Vi kan jo ikke ta med alt hver gang...... *kikker bort på boken på bordet mitt*
Skravla Skrevet 2. september 2021 #29840 Skrevet 2. september 2021 Lukta av klor av Kaja Kvernbakken - før du spør.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå