Gå til innhold

The Daria diaries

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hun kan godt gå langt - jeg vil ha henne med helt til siste program. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Flere rettelser:

Man kan vel dele folk inn i to kategorier her i verden: Dem som kler hatt, og dem som ikke gjør det. Kevin Mbugua er en vandrende reklame for den førstnevnte gruppa. 

Jeg hadde jo en anelse :fnise: 

• Liker 1
Skrevet
Daria skrev (Akkurat nå):

Flere rettelser:

Man kan vel dele folk inn i to kategorier her i verden: Dem som kler hatt, og dem som ikke gjør det. Kevin Mbugua er en vandrende reklame for den førstnevnte gruppa. 

Jeg hadde jo en anelse :fnise: 

Det går nok litt fort av og til. Ting skal jo fort ut og korrekturlesing er vel ikke prioritert øverst. :Knegg:

Skrevet

Med gratisstemmer på nrk så kan man jo slenge inn litt stemmer..... 

Skrevet

Jeg er litt skuffet over at MGP ikke er en genre i år - jeg bytter gjerne både latinopop og joik mot det.

Skrevet

Jeg skjønner godt at Journn er overrasket. Det var kanskje den av de tre som fortjente mange stemmer aller minst. 

Skrevet
Daria skrev (2 minutter siden):

Jeg er litt skuffet over at MGP ikke er en genre i år - jeg bytter gjerne både latinopop og joik mot det.

MGP gir jo anledning til show. 

Skrevet

Jeg fulgte ikke helt med og trodde han leste opp de tre med færrest stemmer - jeg var litt overrasket over Anna-Lisa, men ikke så mye over de andre to... Men i sånne programmer er det alltid mange grunner til at folk stemmer annet enn de rent musikalske kvalitetene (jeg vil alltid hevde at Ella Maries seier handle vel så mye om det hun representerte som det hun presterte) -  Jorunn fikk nok en solid dose sympatistemmer i kveld.

Skrevet

Unge på 5-6 går overende med sparkesykkel og stabler seg raskt på beina igjen. -Gikk det bra?, spør mor. -Jadda, jeg falt nesten ikke! :ler:

Har pause på brygga på vei hjem fra en vidunderlig aften på festningen - et svært etterlengtet gjensyn med fagottene :strix: Av og til er lykken 30 homser i gullhotpants, nettingstrømper og høye hæler, akkompagnert av et helt militærkorps... :danser:

Skrevet

Et av kveldens høydepunkt, i dag bare med den første vokalisten. Han hadde en monolog i forkant hvor han snakket om i hvor liten grad han tenkte på at var homofil i det daglige - men så henger jeg med heterofile kamerater, og så sier de noe som får meg til å tenke at de faktisk liker jenter. No offense, damer, men jeg har bare aldri tenkt på at det er et alternativ... :fnise: 

Skrevet

Jeg fant en bok i lesekiosken igjen (jeg svingte bare innom der for å unngå å komme til døra samtidig som en nabo, jeg var ikke i prate-humor...), det er definitivt på tide å avlevere en bunke snart...

Skrevet
Daria skrev (1 time siden):

Jeg fant en bok i lesekiosken igjen (jeg svingte bare innom der for å unngå å komme til døra samtidig som en nabo, jeg var ikke i prate-humor...), det er definitivt på tide å avlevere en bunke snart...

Er det en form for voksen-humor? 

:sjenert:

:fnise:

Skrevet
Roadrunner skrev (2 timer siden):

Er det en form for voksen-humor? 

:sjenert:

:fnise:

Stand up  comedian kalles det vel? :klo:

Skrevet

*kaster RR ut av kofferten hun fant helt på egen hånd og eget ansvar*

Apropos stand-up har jeg notert meg at dr Bergland har fått gode kritikker for sitt nye show og kjenner på litt lyster. Han beskrives som arrogant og ironisk - det er jo honnørord i min (humor)verden...

Skrevet
Daria skrev (5 minutter siden):

*kaster RR ut av kofferten hun fant helt på egen hånd og eget ansvar*

Apropos stand-up har jeg notert meg at dr Bergland har fått gode kritikker for sitt nye show og kjenner på litt lyster. Han beskrives som arrogant og ironisk - det er jo honnørord i min (humor)verden...

Koffert? :klo:

Skrevet
Daria skrev (På 26.8.2021 den 17.23):

26.08: 12 lest, ingen kjøpt.

Mitt kall er selvbiografien til Ingrid Bjerkås, Norges første kvinnelige prest. Den begynner med hennes religiøse oppvåkning under krigen og slutter med at hun drar fra menigheten på Senja hvor hun virket under sin nokså korte karriere på 60-tallet. Det slår meg når jeg leser at hun er typisk for kvinnene i sin generasjon - det er ikke nødvendig å lage så mye styr for hennes del, det er jo ikke så spesielt det hun har gjort. Om hun skriver om å tale Quisling midt i mot og havne på Grini under krigen, bli universitetsstudent som 50-åring eller å sørge for realskole i prestegjeldet sitt nesten umiddelbart etter ankomst (og så ta in fem av elevene i prestegården), så framstiller hun som den mest selvfølgelige ting i verden - som nærmest bare skjedde mer enn at hun fikk det til å skje. Det blir jo ikke mindre imponerende av den grunn, hun må ha vært et spesielt menneske. Det må for så hvidt mannen hennes ha vært også, som ikke bare syntes det var helt greit at hans kone gikk fra husmor til fulltidsstudent til prest, men som også slapp alt og flyttet med henne til Nord-Norge (som på den tiden virkelig var langt borte og eksotisk, skildringene av livet der er verdt boka i seg selv), hvor han gikk inn i rollen som prestemann, styrte hus og hjem og var æresmedlem i den lokale husmorforeningen...

30.08: 13 lest, ingen kjøpt.

William Boyds Any human heart er en roman om et liv, i dagboksform. Logan Montstuart blir født i 1906 og dør i 1991, og skriver dagbok i perioder gjennom hele livet. Et liv hvor han blant annet er kostskoleelev, forfatter og journalist, etterretningsoffiser og kunsthandler, bebor tre kontinenter og ferdes i flere kriger. Han omgås Hemmingway og Picasso, havner på kant med hertugen av Windsor og fornærmer Virginia Woolf, opplever suksess og fiasko - kort sagt et innholdsrikt liv spredt over nesten 500 sider med underholdning og fortellerglede.

Jeg googlet en av bokens mange bipersoner for å se om han var en ekte kunstner eller ikke og fant dette - forfatterens lille aprilspøk. En bok jeg nå selvfølgelig har bestilt...

Skrevet

Fra fagottkorets gåsehud-avdeling (ja, det er mulig at jeg er i ferd med å gå på en youtube-smell...). I min verden primært en TenSing-salme, med en solist som konsekvent sang aftenStid, inntil jeg ikke orket mer og forklarte ham forskjellen på aften og aftens...

Skrevet

One har jeg forsåhvidt også sunget i kor - et naturlig valg for et barnekor. Vi hadde dog en litt mindre avansert - og mindre glitterbefengt - koreografi...

Skrevet

Disney blir aldri det samme igjen... :fnise: Men bergensdialekten til Ariel kom litt brått på, jeg lurer litt på om den faktisk er hans eller en hommage til Sissel Kyrkebø (som alle selvfølgelig husker at hadde stemmen til Ariel i den norske versjonen...).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...