Gå til innhold

The Daria diaries

Fremhevede innlegg

Skrevet

Min umiddelbare reaksjon når Raymond melder at munnbind ikke lenger er påbudt i butikker i Oslo er ikke Hurra, endelig!, men Er du sikker? Jeg tror ikke jeg er klar for dette... Tror jeg går for avvenning i mitt eget tempo... 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Daria skrev (3 minutter siden):

Min umiddelbare reaksjon når Raymond melder at munnbind ikke lenger er påbudt i butikker i Oslo er ikke Hurra, endelig!, men Er du sikker? Jeg tror ikke jeg er klar for dette... Tror jeg går for avvenning i mitt eget tempo... 

Her i min lille (av)krok av verden så klasker jeg munnbind på i butikken og kommer vel til å fortsette med det så lenge vi har smitte i kommunen (inntil jeg får vaksinedose nr. 2 iallfall).

Skrevet
Daria skrev (På 13.6.2021 den 20.16):

12.06: Åtte lest, tre kjøpt.

Marjorie Hillis var de single kvinner selvhjelpsguru på 30-tallet, og flere av bøkene hennes har blitt gjenutgitt de siste årene - til glede for sånne som meg, som har stor glede av å lese hvor mange neglisjéer en live-aloner burde ha eller hvilke dyder hun burde dyrke. I The extra woman vever Joanna Scutts Hillis' livshistorie sammen med livsvilkårene for den single (amerikanske) kvinnen mellom 1920 og 1970. Fordi jeg åpenbart aldri får nok av kvinnehistorie...

15.06: Åtte lest, fire kjøpt.

På dørstokken i dag tidlig lå det en bok med det lovende navnet The imperial tea party 🍵 Den handler om forholdet mellom den britiske kongefamilien og den russiske tsarfamilien, og vil nok overlappe og utdype boka jeg allerede holder på med om kong George, kaiser Wilhelm og tsar Nikolai. Det jeg ikke vet om opptakten til første verdenskrig - og ikke minst de kongeliges roller i det hele - etter dette, er ikke verdt å vite...

Skrevet
Cata skrev (4 minutter siden):

Her i min lille (av)krok av verden så klasker jeg munnbind på i butikken og kommer vel til å fortsette med det så lenge vi har smitte i kommunen (inntil jeg får vaksinedose nr. 2 iallfall).

Jeg har jo vært fullvaksinert lenger, men ser ingen grunn til å ta noen sjanser før en større andel av befolkningen også er det - så plagsomt er det ikke med munnbindet den korte tiden. Derimot ser jeg fram til den dagen jeg ikke trenger å bruke det hos fysio (selv om det har fordelen at jeg kan skjære grimaser litt mer diskret :fnise: ).

Skrevet
Daria skrev (45 minutter siden):

Min umiddelbare tanke var: Går ikke dette litt fort nå.... babysteps please. 

Her er det også avvenning i mitt eget sakte tempo. Er hos behandling og butikk og på buss/trikk jeg bruker det. 

Skrevet

-Dommeren kan ikke få med seg all gnaging i absolutt alle situasjoner.

Dagens fotballkommentar :fnise: 

Skrevet
Daria skrev (15 timer siden):

Veske er hentet - remmen trengte ikke byttes, den kunne fikses. Nå er den forsterket, limt og sydd og god som ny, til den uhyrlige sum av 198 kr - miljøvennlig og bærekraftig og jeg har i tillegg støttet både det lokale næringslivet og et utrydningstruet håndverk. Vinn-vinn-vinn, minst.

:tommelopp:

Daria skrev (7 timer siden):

-Dommeren kan ikke få med seg all gnaging i absolutt alle situasjoner.

Dagens fotballkommentar :fnise: 

:ler:

Skrevet

Byrådet i Oslo går av etter mistillit. Alle jeg har sett uttale seg - fra Høyre til Rødt - ser for seg at det nye byrådet også vil være rødgrønt og påfallende likt det gamle. Men FrP fikk en mulighet til å demonstrere hvor mye de misliker Lan Marie Berg, og det var vel det viktigst... :rolleyes:

Skrevet

-Kampen starter om snaut, nei, drøyt 20 minutter, blir riktig. Dette med hoderegning er ikke så lett...

NRKs programleder gjør så godt han kan :fnise: 

Skrevet

Tyrkia-Wales - kampen som hadde det meste. Haugevis med sjanser, et brent straffespark, masseslagsmål med fire gule kort på et minutt og entusiastiske gledesscener, samt en scoring på overtid og en overraskende 2-0-seier til Wales. EMs morsomste kamp så langt. :ball: 

Skrevet

Etter 11 timer på bortekontor så føles det faktisk som om sengen hadde vært digg nå. 

Skrevet (endret)

Har du lyst, har du lov...

Jeg tok en kveldstur til butikken (det krever litt planlegging når det skal lirkes inn mellom dagens tre kamper...), og alle uteserveringene på Aker brygge var smekkfulle. Jeg vekslet mellom å glede meg over synes av normalitet og å kjenne på litt angst over å se så mange mennesker samlet...

Endret av Daria
Skrevet

I dag har jeg kastet bort både min egen og legens tid igjen, for å forlenge sykemeldingen jobben insisterer på at de må ha som dokumentasjon, til tross for aap-vedtak og at det ble avklart på på dialogmøte i mars med både arbeidsgiver, lege og nav at jeg ikke skal tilbake på jobb for arbeidsevnevurdering er gjennomført og avklart. Men da får jeg jo luftet litt plager og frustrasjoner og bli beroliget av at det bekymrer henne like lite som det bekymrer fysio... Dessuten fikk jeg lest i solen både her og der, spist is og kjøpt jordbær og kylling til middag og gått en lenger tur enn på lenge. med relativt kontroll på både stødighet og utholdenhet. Dessuten kom jeg hjem til brev i postkassa og abonnementsbestillingsmail fra filharmonien, samt sol på balkongen og fotball på tv, så man skal vel ikke klage så voldsomt (bortsett fra at yr har varsel om mye lyn i natt - det synes jeg er unødvendig...).

Skrevet

Aftenpostens anmelder kan si hva hun vil - bare tanken på å høre Lars Lillo-Stenberg synge Grieg får blodtrykket til å stige og elveblesten til å spre seg - å faktisk måtte høre det ville antagelig føre til innleggelse og potensielt varige mén. Våren er et av de vakreste stykkene jeg vet om, det burde finnes regler mot hva (og ikke minst hvem) det skal måtte utsettes for...

Skrevet

Lars Lillo Stenberg kan bare synge egne sanger...... 

Jeg har ikke fått filharmoni-mail. Kanskje de allikevel ikke tar hensyn til de som var abonnenter da korona satte inn. Jeg fikk mail om det den gang da, men vi får vel se. 

Skrevet

Her er jeg fattig fem minutter for sent ute til kampstart, og så har Danmark rukket å score allerede? :hoppe: men litt :jolie: også... :fnise: 

Skrevet
Skravla skrev (53 minutter siden):

Lars Lillo Stenberg kan bare synge egne sanger...... 

Jeg har ikke fått filharmoni-mail. Kanskje de allikevel ikke tar hensyn til de som var abonnenter da korona satte inn. Jeg fikk mail om det den gang da, men vi får vel se. 

Det kan jo være det kommer etter hvert, at de prioriterer de som hadde abonnement i fjor først :vetikke:

Jeg vi hevde at Lars Lillo Stenberg ikke kan synge, sånn generelt, men man kan jo ikke kritisere folk for hva de gjør med sine egne ting.

Skrevet

Mens jeg var på kjøkkenet og vasket opp, hadde en fugl, sannsynligvis på jakt etter ly for regnværet, tydeligvis satt seg på den åpne verandadøren - og lagt igjen visittkortet sitt. Jeg skal ikke påstå at vinduet var rent fra før av, men det er allikevel ufint...

Skrevet

Der var gullserien kjøpt og betalt. 

Så får jeg se etterhvert hva mer som dukker opp. 

Skrevet

Jeg har gull og bronse, det burde vel holde. Jeg sikler jo på en konsert eller tre med Pekka Kuusisto og Kammerorkesteret også...

Det bulder i det ikke-så-fjerne - NextGenTel sendte meling og oppfordret til å dra ut antenne- og nettkabler ettersom det var varslet "ruskevær" (et ordvalg som selvfølgelig har medført at jeg har nynnet på værvisen til Tobias i tårnet hele ettermiddagen). Men da får jeg jo hverken sett kampen eller blogget...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...