Daria Skrevet 10. juni 2021 Forfatter #29201 Skrevet 10. juni 2021 Skravla skrev (19 minutter siden): Jeg har strikket og skravlet etter jobb..... Og skravlet på jobb.... Du har vært effektiv og trent tungemusklene?
Skravla Skrevet 10. juni 2021 #29202 Skrevet 10. juni 2021 Daria skrev (8 minutter siden): Du har vært effektiv og trent tungemusklene? Tungemusklen er godt trent.... Men strikkemusklene har fått sitt de og. *veltrent*
Skravla Skrevet 10. juni 2021 #29203 Skrevet 10. juni 2021 Hvordan var forresten boken du fikk av meg. Jeg så ikke i den - jeg liker å være først på bøker og blader jeg kjøper - og regner derfor med at andre er på samme måte, så jeg åpner ikke bøker og blader jeg kjøper for andre heller.
Daria Skrevet 10. juni 2021 Forfatter #29204 Skrevet 10. juni 2021 Så langt har jeg mest bladd litt på måfå, ikke lest så systematisk, men det er mange kjente steder og ikke fullt så kjente fakta - lokalhistorie er jo spennende.
Daria Skrevet 11. juni 2021 Forfatter #29205 Skrevet 11. juni 2021 (endret) Dagens utflukt gikk til biblioteket (tre bøker inn, tre bøker ut) og til Meny (siden jeg var i nærheten), hvor jeg traff en gammel venn jeg ikke har sett på årevis og fikk skravlet litt i brødavdelingen, samt kjøpt stikkelsbærsyltetøy og rød stratos. Fredagsplanene videre inkluderer den nevnte pasjonsblomsten og en oppvask som burde tas, dessuten vises det til forrige setnings bøker og sjokolade. Og ikke minst (se dette som et varsel for den kommende måneden) - fotball-EM begynner i dag! Endret 11. juni 2021 av Daria
Daria Skrevet 11. juni 2021 Forfatter #29206 Skrevet 11. juni 2021 Da var Nessun dorma avsunget og fotball-EM kan begynne (ja, det er pussig nok en kobling der...).
Daria Skrevet 11. juni 2021 Forfatter #29207 Skrevet 11. juni 2021 Daria skrev (22 timer siden): 10.06: Seks lest, tre kjøpt. Jeg har vært på bygdetur i dag, til de nordlige delene av vestlandet. Familieforhold, bygdesnakk, fugler og natur, samt et og annen dødsfall... Randhav av Lina-Marie U. Halås foregår på en liten øy utenfor Molde. Evy vender som voksen tilbake til barndomshjemmet og moren og minnet om en avdød bror. Boka veksler stadig og sømløst mellom nåtid og Evys minner (og en og annen dystopisk fantasi)- gjerne i samme setning og uten skifte av verbtid eller andre markører. Det er elegant gjort, og krever konsentrasjon av leseren. Ikkje ein sporv til jorda av Arne Ruset er nesten en slags krim, men likevel mest bygderoman. Vi har to mystiske dødsfall med 60 års mellomrom og påfallende fellestrekk, en hardt prøvet familie, religion, sykdom og bygdesnakk, og et par politifolk som prøve å løse flokene mens de også sjonglerer fyllekjøring, innbrudd i båthavna og begrensede ressurser. Sånn sett er nok dette mer virkelighetsnært enn mye av den nye politikrimmen... Jeg henger meg litt opp i navnebruken - det er mange tradisjonelle, litt gammelmodige navn som kler en bygdefortelling på et ganske konservativt nynorsk. 11.06: Syv lest, tre kjøpt. I avdelingen for bøker alle andre tilsynelatende elsker, men jeg ikke skjønner greia med kan jeg i dag presentere Normal people av Sally Rooney - prisbelønnet og elsket av både kritikere og lesere for et par år siden. På videregående er Connell populær idrettsstjerne og Marianne nerden ingen snakker med, men på universitetet snur rollene veldig raskt og voldsomt (fra Proust-lesende einstøing til festens kokainsniffende midtpunkt på noen måneder - her snakker vi metamorfose). Jeg synes både karakterer og plott skurrer litt, og irriterer meg dessuten over språket som jeg synes blir veldig skolestil-forklarende og refererende.
Daria Skrevet 12. juni 2021 Forfatter #29208 Skrevet 12. juni 2021 I dag har jeg avlagt min lokale skomaker et besøk - en av mine eldste vesker hadde et påtrengende behov for en ny skulderrem og han kan fikse slikt. Jeg fikk den til konfirmasjonen og har brukt den flittig siden, og bortsett fra remmen som tydeligvis har vært borti noe den ikke hadde godt av er den like fin. Dvs, den har et par merker etter at jeg jeg gikk på trynet i Kirkeveien på vei hjem fra skolen, småløpende i litt for langt skjørt fordi en venninne var litt seint ute til t-banen. Jeg hadde et blåmerke som vakte oppsikt i gymgarderoben i flere uker etterpå
Daria Skrevet 12. juni 2021 Forfatter #29209 Skrevet 12. juni 2021 Hissig oter okkuperte bokhylle på biblioteket i Måløy Historien forteller ikke noe om hva slags bøker det var i hylla oteren oppsøkte...
Cata Skrevet 12. juni 2021 #29210 Skrevet 12. juni 2021 Daria skrev (37 minutter siden): Hissig oter okkuperte bokhylle på biblioteket i Måløy Historien forteller ikke noe om hva slags bøker det var i hylla oteren oppsøkte... Hm, var han i hyller for "fishy" litteratur, mon tro?
Daria Skrevet 12. juni 2021 Forfatter #29211 Skrevet 12. juni 2021 Fangst eller tilberedning? Nordisk em-oppgjør pågår - Danmark mot Finland. Finlands keeper heter Radetsky - man får jo lyst til å klappe i takt På det finske laget finner vi også O'Shaugnessy - jeg skal ikke spekulere i hans opphav, men jeg mistenker en og annen forfader fra den grønne øya i vest...
Daria Skrevet 12. juni 2021 Forfatter #29212 Skrevet 12. juni 2021 (endret) Festen er over. Det der er noe av det verste jeg har sett fra en fotballbane noensinne. Vi har sett en spiller falle om med hjertetans og få hjertekompresjon på banen mens gråtende spillere stilte seg rundt ham for å skjerme. Kudos til NRK som snart valgte å holde seg til oversiktsbilder og heller ikke viste noe av det i reprise. Jeg synes også NRKs kommentatorer får ufortjent kritikk på twitter nå, de er ikke mindre i sjokk enn oss andre og skal samtidig formidle hva som skjer uten å si for mye. Det er ikke en enkel oppgave. Endret 12. juni 2021 av Daria 1
Daria Skrevet 12. juni 2021 Forfatter #29213 Skrevet 12. juni 2021 Det danske fotballforbundet melder at Christian Eriksen er ved bevissthet, og alle puster litt lettere. Men jeg blir fortsatt overrasket om de ikke avlyser resten av kampen - strengt tatt synes jeg der er rart at de ikke har gjort det allerede.
Cata Skrevet 12. juni 2021 #29214 Skrevet 12. juni 2021 Det er jo ikke helt uvanlig at folk triller om med hjertestans i fotballkamper da. Hva er presedens i slike saker?
Daria Skrevet 12. juni 2021 Forfatter #29215 Skrevet 12. juni 2021 Jo, det er heldigvis svært uvanlig på dette nivået. Vi har et par kjente episoder som har skjedd i treningssammenheng, men jeg kan ikke huske at det har skjedd i kamp. Det meldes nå - til stor overraskelse både for meg g de danske kommentatorer - at kampen skal gjenopptas kl 20.30. Vi får vel anta at spillerne selv ønsker det.
Daria Skrevet 12. juni 2021 Forfatter #29216 Skrevet 12. juni 2021 En ekstra varm tanke sendes til han som nå settes inn for Christian Eriksen... Kampen er i gang igjen, aldri har vel resultatet betydd mindre. eller - vinner danskene, bli alle glade. Vinner Finland, blir det neppe den store feiringen og danskene vil være mer opptatt av andre ting uansett. Det er Finlands aller første mesterskapskamp, men det er ikke det den vil bli husket for, heller ikke i Finland...
Daria Skrevet 12. juni 2021 Forfatter #29217 Skrevet 12. juni 2021 -Dette ligger an til å bli en av de største kveldene resultatmessig for finsk fotball. ikke at de hadde så mye å skryte av fra før av, forsåhvidt... Finland ligger an til å ta en ganske sensasjonell seier - et resultat jeg på forhånd ville synes var gøy, men alt tatt i betraktning nå hadde jeg unnet Danmark og supporterne deres litt mer i kveld...
Daria Skrevet 12. juni 2021 Forfatter #29218 Skrevet 12. juni 2021 Dempet feiring - skjønt, de er jo finner, det er uansett ikke dem man forventer mest sprudlende entusiasme av... I følge kommentator har den finske treneren bakgrunn som barneskolelærer, der er det jo en lang rekke vitser som skriver seg selv...
Cata Skrevet 12. juni 2021 #29220 Skrevet 12. juni 2021 Multi skrev (10 minutter siden): Det er visst noe fotball på gang... Det er visst det.🤔 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå