Daria Skrevet 9. juni 2021 Forfatter #29181 Skrevet 9. juni 2021 Godt med alt som er unnagjort. Fpr håpe bivirkningene ikke blir så plagsomme, mine var ganske ubetydelige.
Daria Skrevet 9. juni 2021 Forfatter #29182 Skrevet 9. juni 2021 Jeg har etter nøye overveielser byttet profilbilde på facebook - sjokkerende nok etter bare ett år, det forrige hadde jeg i drøyt fem og byttet på oppfordring Målet er som alltid at gamle kjente som ikke har sett IRL-versjonen på en stund ikke skal se på det og spontant tenke Oi, hun har blitt gammel - som jeg har en tendens til å gjøre med en del av deres...
Sauen Shaun Skrevet 9. juni 2021 #29184 Skrevet 9. juni 2021 Du ser ikke en dag eldre ut enn sist jeg så deg. Du er så ung og fin så.
Daria Skrevet 9. juni 2021 Forfatter #29185 Skrevet 9. juni 2021 Du er eldre enn meg og så meg dessuten for bare et par år siden, så du teller ikke i denne sammenhengen (men takk ) - det er jevnaldrende klassekamerater og den slags, som ikke har sett meg på 15 år, jeg er redd for
Skravla Skrevet 9. juni 2021 #29186 Skrevet 9. juni 2021 Du ser faktisk 4 dager eldre ut en sist jeg så deg...... Men altså... vårt vennskap blir tenåring til høsten.....
Skravla Skrevet 9. juni 2021 #29187 Skrevet 9. juni 2021 Faktisk verre.... jeg kan ikke telle - det har vært tenåring et år allerede.....
Daria Skrevet 9. juni 2021 Forfatter #29188 Skrevet 9. juni 2021 Nå vil jeg gjerne påpeke at det bildet ble tatt sist vi så hverandre...
Skravla Skrevet 9. juni 2021 #29189 Skrevet 9. juni 2021 Daria skrev (5 minutter siden): Nå vil jeg gjerne påpeke at det bildet ble tatt sist vi så hverandre... Å pokker.....
Daria Skrevet 9. juni 2021 Forfatter #29190 Skrevet 9. juni 2021 Jeg synes jo at når jeg drar meg ut på kveldstur til butikken for å kjøpe blomsterjord for å kunne potte om og sette ut pasjonsblomsten som er i ferd med å vokse ut av vinduet, er det veldig unødvendig av Kiwi å være tom for akkurat det De hadde is og jordbær og andre nødvendigheter, så jeg gikk jo ikke tomhendt, men likevel...
Cata Skrevet 9. juni 2021 #29191 Skrevet 9. juni 2021 (endret) Daria skrev (5 timer siden): For anledningen pyntet med flagg og vimpler og for full musikk - nærmere bestemt Queens I want to break free Kaptein med humor Endret 9. juni 2021 av Cata Mistet visst en i
Daria Skrevet 9. juni 2021 Forfatter #29192 Skrevet 9. juni 2021 Det var jo et godt valg - og da den var over ble det Simply the best
Daria Skrevet 9. juni 2021 Forfatter #29193 Skrevet 9. juni 2021 -Jeg følte det var en ulveflokk som kom jaktene bak og jeg var en sau som skulle spises... 🐑 Helene Marie Fossesholm har innsett betydningen av ordet jaktstart... Direktesendt ski på tv - helt naturlig en kveld i juni. NRKs kommentatorer har som alltid kontroll uansett årstid, og kan opplyse om hvem som har brukt våren til å pusse opp...
Daria Skrevet 9. juni 2021 Forfatter #29194 Skrevet 9. juni 2021 Ulempen med rulleskirenn er at i utgangspunktet udramatiske fall fort blir ganske blodige... *au* 🩹
Daria Skrevet 9. juni 2021 Forfatter #29195 Skrevet 9. juni 2021 De fleste skiskyttergutta stiller uten t-skjorte under startnummeret - som stopper omtrent i navnehøyde og gir visse tenåringsjente-i-magetopp-assosiasjoner
Daria Skrevet 9. juni 2021 Forfatter #29196 Skrevet 9. juni 2021 Og vi gikk fra ulvejakt til haien kommer i billedbruk 🦈 Jeg skal ikke spekulere i gjennomsnittsintelligens og effekten av hyppige slag mot hodet, men vintersportsutøvere er jo jevnt over noen hakk mer rappkjefta enn fotballspillere... Da Tarjei Bø begynte å snakke om all treningen han hadde lagt ned for å få større rumpe, fant Ida Rasch det tryggest å gå videre til neste utøver
Daria Skrevet 10. juni 2021 Forfatter #29197 Skrevet 10. juni 2021 Siden jeg uansett har vært hjemme og ventet på en telefon, har jeg endelig fått vasket balkongen så plantene som har vært i ferd med å ta over kjøkkenet kan flytte ut (det er så krøkkete å vaske rekkverket etter at jeg har viklet blomsterranker rundt det...). Tomatkrattet er båret ut og tjoret fast, pasjonsblomsten (som er i ferd med å vokse seg ut av vinduet, helt bokstavelig) venter fortsatt på mer jord, som jeg satser på å få tak i på en ettermiddagstur...
Daria Skrevet 10. juni 2021 Forfatter #29198 Skrevet 10. juni 2021 Jeg har jord (men ompotting og utflytting får vente til i morgen). Jeg har også trent og lest to bøker fra perm til perm - en effektiv og produktiv dag...
Skravla Skrevet 10. juni 2021 #29199 Skrevet 10. juni 2021 Jeg har strikket og skravlet etter jobb..... Og skravlet på jobb....
Daria Skrevet 10. juni 2021 Forfatter #29200 Skrevet 10. juni 2021 Daria skrev (På 9.6.2021 den 13.12): 09.06: Fire lest, tre kjøpt. Pakke fra bokklubben, inneholdende en oppvekstskildring fra en engelsk landsby tidlig på 1900-tallet, Madeleine Albrights bok om sin barndom på 30- og 40-tallet (hun var av jødisk familie, diplomatbarn og født i Praha. så det var en over middels turbulent affære...) og en bok om de tre fettere kong George, kaiser Wilhelm og tsar Alexander og deres innflytelse på første verdenskrig. 10.06: Seks lest, tre kjøpt. Jeg har vært på bygdetur i dag, til de nordlige delene av vestlandet. Familieforhold, bygdesnakk, fugler og natur, samt et og annen dødsfall... Randhav av Lina-Marie U. Halås foregår på en liten øy utenfor Molde. Evy vender som voksen tilbake til barndomshjemmet og moren og minnet om en avdød bror. Boka veksler stadig og sømløst mellom nåtid og Evys minner (og en og annen dystopisk fantasi)- gjerne i samme setning og uten skifte av verbtid eller andre markører. Det er elegant gjort, og krever konsentrasjon av leseren. Ikkje ein sporv til jorda av Arne Ruset er nesten en slags krim, men likevel mest bygderoman. Vi har to mystiske dødsfall med 60 års mellomrom og påfallende fellestrekk, en hardt prøvet familie, religion, sykdom og bygdesnakk, og et par politifolk som prøve å løse flokene mens de også sjonglerer fyllekjøring, innbrudd i båthavna og begrensede ressurser. Sånn sett er nok dette mer virkelighetsnært enn mye av den nye politikrimmen... Jeg henger meg litt opp i navnebruken - det er mange tradisjonelle, litt gammelmodige navn som kler en bygdefortelling på et ganske konservativt nynorsk.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå