Cata Skrevet 4. juni 2021 #29141 Skrevet 4. juni 2021 Mitt hoppet også rett i julemodus etter å ha lest innlegget ditt.
Daria Skrevet 4. juni 2021 Forfatter #29142 Skrevet 4. juni 2021 Det var jo uunngåelig... -Nå skal vi skru opp tempoet. Vi skal løpe 200 meter - det er ikke jeg som skal løpe... Reporteren tok seg i det nesten før jeg rakk å fullføre tanken
Daria Skrevet 4. juni 2021 Forfatter #29143 Skrevet 4. juni 2021 Allsang fra uteserveringen. Det er jo ikke alt jeg har savnet det siste året...
Skravla Skrevet 4. juni 2021 #29144 Skrevet 4. juni 2021 Daria skrev (7 minutter siden): Allsang fra uteserveringen. Det er jo ikke alt jeg har savnet det siste året... O lykke!!!! Eller ikke....
Daria Skrevet 4. juni 2021 Forfatter #29145 Skrevet 4. juni 2021 -Det er vanskelig å gi et kort svar på det - ikke minst fordi jeg er veldig glad i å snakke... Karsten Warholm med et blaff av selvinnsikt
Daria Skrevet 4. juni 2021 Forfatter #29146 Skrevet 4. juni 2021 Skravla skrev (2 minutter siden): O lykke!!!! Eller ikke.... Jeg stemmer for ikke... Men det ble med den ene sangen, så da kan jeg leve med det.
Skravla Skrevet 4. juni 2021 #29147 Skrevet 4. juni 2021 Daria skrev (1 minutt siden): Jeg stemmer for ikke... Men det ble med den ene sangen, så da kan jeg leve med det. Allsang er sjelden et godt valg.... utenom selskaper hvor man får utdelt fargeglade ark i bunke evt. egen allsangperm fra onkel Ragnar.
Daria Skrevet 4. juni 2021 Forfatter #29148 Skrevet 4. juni 2021 Allsang er et godt valg når alle tilstedeværende (dvs innen hørevidde) er involvert (mvh lang erfaring med allsanghefter). Det er det å være ufrivillig tilhører til andres allsang (særlig når den er promilledrevet) man helst vil unngå... ...og nå slo det meg at det er vel allsång-sesong på Skansen snart? Her må undersøkes *återkommer*
Daria Skrevet 4. juni 2021 Forfatter #29149 Skrevet 4. juni 2021 Sesongstart 22- juni - med en programleder med voksende mage Noen artistoversikt har visst ikke kommet ennå.
Daria Skrevet 5. juni 2021 Forfatter #29150 Skrevet 5. juni 2021 Etter at Cicero var svaret på et quiz-spørsmål tidliger i uka, har hjernen slitt med et vagt minne om en sangsnutt som begynner med Plato, Cicero, muligens også inneholder Aristoteles og sannsynligvis synges i kanon. Google har som vanlig svaret og litt til - tekst og noter, samt oversettelse og bevegelser jeg ikke kan huske å ha vært borti (men jeg husker jo heller ikke hvor jeg har vært borti sangen, så jeg skal jo ikke banne på det...).
Daria Skrevet 5. juni 2021 Forfatter #29151 Skrevet 5. juni 2021 Symesterskapet UK går i reprise på nrk for tiden - jeg kjenner sylyst og inspirasjon blomstre...
Daria Skrevet 5. juni 2021 Forfatter #29152 Skrevet 5. juni 2021 (endret) Jeg har spilt meg gjennom en av mine gamle håndskrevne sangbøker (fra den tiden man ikke kunne google seg til sangtekster og måtte skrive dem ned når man kom over den, evnt hadde lånt noter på biblioteket. Dagens unge vil ikke forstå - men jeg har mammas som hun samlet da hun var ung...), den var den gangen jeg fortsatt kunne skrive noenlunde pent når jeg gikk inn for det, med besifring i kontrastfarge. Det er en nokså eklektisk samling, deriblant denne, som vel var noe av det første Morten Harket gjorde på norsk. Jeg har pussig nok - til tross for at jeg var i rett alder - ikke noe forhold til filmen, og måtte søke hjelp hos Imdb for å gjenkjenne Dennis Storhøi... Endret 5. juni 2021 av Daria
Daria Skrevet 5. juni 2021 Forfatter #29153 Skrevet 5. juni 2021 Jeg skule mimre videre med Cherioo bye-bye (før den ble mishandlet av Ravi. Jeg husker ikke hvem det ar som kalte ham en hagegnom, men det er jo så passende at jeg ikke har klart å glemme det), men så foreslo youtube Cheri chei lady og jeg sporet av et øyeblikk. Brunkremen! Antrekkene! Den brennende kontrabassen og at han sitter ved et flygel til tross for at alt i sangen åpenbart er synth (Og anse dere herved som advart - kvelden er ikke over...).
Daria Skrevet 5. juni 2021 Forfatter #29154 Skrevet 5. juni 2021 Veien fra Cheri lady til Shady lady var jo forsvinnende kort... Dette er jeg jo strengt tatt litt for ung for å huske, men jeg vant en best of-kassett på 17. mai i 10-årsalderen, og da boyband-entusiasmen for alvor våknet noen år senere gjorde jeg selvfølgelig min research på både Drama og Creation... Some kind of wonderful inspirerte en tåredryppende skolestil (jeg hadde noen av dem i den alderen ) en gang på ungdomsskolen - til toppkarakter og høytlesning, intet mindre. Nesten juks - hele historien er jo i teksten, det var bare å vri litt på den - og flette inn et par referanser til og linjer fra sangen...
Daria Skrevet 5. juni 2021 Forfatter #29155 Skrevet 5. juni 2021 Sjelden har dansere sett mer malplassert ut...
Cata Skrevet 5. juni 2021 #29156 Skrevet 5. juni 2021 Først så jeg et par øyenbryn, så fulgte mannen etter...
Roadrunner Skrevet 5. juni 2021 #29158 Skrevet 5. juni 2021 Daria skrev (40 minutter siden): Jeg skule mimre videre med Cherioo bye-bye (før den ble mishandlet av Ravi. Jeg husker ikke hvem det ar som kalte ham en hagegnom, men det er jo så passende at jeg ikke har klart å glemme det), men så foreslo youtube Cheri chei lady og jeg sporet av et øyeblikk. Brunkremen! Antrekkene! Den brennende kontrabassen og at han sitter ved et flygel til tross for at alt i sangen åpenbart er synth (Og anse dere herved som advart - kvelden er ikke over...). En ting er det malplasserte flygelet, men bevegelsene, blikket og smilet til "Jarl Goli" på gitar i starten er bare creepy!
Daria Skrevet 5. juni 2021 Forfatter #29159 Skrevet 5. juni 2021 Lar du seg ikke sjarmere og forføre, altså?
Daria Skrevet 5. juni 2021 Forfatter #29160 Skrevet 5. juni 2021 Jeg blir like overrasket hver gang jeg kikker opp på taklampa og ser at en av pærene har gått (den har fem). Det er vel noen uker siden jeg la merke til det første gang - ting tyder på at vi befinner oss i årets lyseste periode...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå