Daria Skrevet 1. juni 2021 Forfatter #29121 Skrevet 1. juni 2021 Jeg prøver å praktisere litt måtehold - og har etter hvert innsett at ofte og lite funker bedre enn mye og ikke fullt så ofte. Heller litt søtt til teen (nesten) hver ettermiddag enn fråtsing hver helg. Som regel vil et par kjeks eller noen sjokoladebiter dekke behovet - setter jeg ikke fram mer, spiser jeg heller ikke mer (stort sett...). At jeg nå har klær som vokser i skapet, selv om det nok mest henger sammen med økt treningsmengde, er jo også litt inspirerende. 1
Daria Skrevet 1. juni 2021 Forfatter #29122 Skrevet 1. juni 2021 Skravla skrev (4 minutter siden): Si fra om du trenger hjelp Litt usikker på hvordan du ser for seg å bidra til at den varer lenger - skal du låse den inne i kjellerboden din? Uttrykket om bukken og havresekken rinner meg i hu...
Daria Skrevet 1. juni 2021 Forfatter #29123 Skrevet 1. juni 2021 (endret) 01.06: En lest, ingen kjøpt. Det vita huset i Simpang av Hanna Nordenhök veksler mellom Malaysia, da nederlandsk koloni, i mellomkrigstiden, hvor Zus/Kerstin vokser opp son barn av en nederlandsk sukkerprodusent og en svensk kvinne, og Sverige i nåtid, hvor Kerstins datter forsøker å finne ut av morens barndom. Det er en mye-mellom-linjene-historie, jeg kan ønske meg litt mer klartekst og litt mindre antydninger og symbolikk (og drømmer), det er enkelte ting jeg aldri helt skjønner. Endret 1. juni 2021 av Daria
Daria Skrevet 1. juni 2021 Forfatter #29124 Skrevet 1. juni 2021 Og prisen for dagens idiotnabo går til han som synes kl 22 var et ypperlig tidspunkt å finne fram hammeren og begynne å jobbe...
Daria Skrevet 2. juni 2021 Forfatter #29125 Skrevet 2. juni 2021 Sjokkerende hendelse i heimen i dag: En halvfull boks pistasjis havnet i søpla (og jeg var smart nok til å gå ut med posen med det samme, før den rakk å smelte...). Den hadde overvintret i fryseren og fått en såpass gummiaktig konsistens i kantene at det ikke fristet så veldig. Is skal ikke være elastisk... Av mindre sjokkerende nyheter kan meldes at jeg har bestilt bøker (jeg måtte jo bruke bursdagsgavekortet fra bokklubben, og et kapittel i boka jeg leser om kontrafaktisk historie minnet meg om en biografi som har ligget i ønskelisten en stund...) og te (jeg kan jo ikke være bekjent av å ha så mange tomme bokser...). Dagens utflukt gikk til krystallspesialisten, som kunne konstatere at ingenting skranglet - de siste ukers økning i svimmelheten skyldes "bare" økt slitenhet, som igjen skyldes økt aktivitet på flere områder (som igjen skyldes færre restriksjoner og flere muligheter, hvilket jo i utgangspunktet absolutt er en god ting. Det er bare dette å finne balanser og egne grenser og sånt...). Jeg hadde fryktet at det var omvendt - at jeg var sliten fordi jeg var svimmel på grunn av økt krystallaktivitet. Svimmelhet avler slitenhet og slitenhet avler svimmelhet - det er ikke så lett alltid å vite hva som kom først... Etterpå vandret jeg på gale trakter langs syrinomkransede villaveier, så på nybygget som reiser seg i vår gamle hage og fant en lesebenk med damutsikt. Det er litt pussig å gå steder hvor jeg en gang gikk daglig, men ikke har vært på over ti år. Et oar steder kunne jeg konstatere at det var bygget nytt, evnt bygget om - jeg kunne ikke for mitt bare liv huske hvordan det hadde sett ut før, jeg bare visste at det ikke var sånn...
Daria Skrevet 2. juni 2021 Forfatter #29126 Skrevet 2. juni 2021 (endret) Et øyeblikk trodde jeg det gikk i surr for tv2s kommentator og at han blandet samme far og sønn (fort gjort for alle oss som har det sterkeste forholdet til den eldre generasjonen) - men han sa visst ikke Gøran Sørloth, han sa ...gjør at Sørloth... *skuffa* Endret 2. juni 2021 av Daria
Daria Skrevet 2. juni 2021 Forfatter #29127 Skrevet 2. juni 2021 Jeg vet ikke hvorfor denne plutselig datt ned i hodet på meg, men det er jo en stund siden forrige boyband-dose...
Daria Skrevet 2. juni 2021 Forfatter #29128 Skrevet 2. juni 2021 Daniel André Tande gleder seg til å hoppe i Planica igjen. Utrolig deilig å se at det går så bra etter det stygge fallet, men de er jo ikke helt riktig skrudd sammen i hodet, den gjengen der...
Daria Skrevet 2. juni 2021 Forfatter #29129 Skrevet 2. juni 2021 Min første tanke var at hvis du stiller en prest store teologiske spørsmål på fest har du litt korte sosiale antenner (litt på linje med å be legen på samme fest ta en titt på den litt rare føflekken din), men det er mulig jeg har fokus på feil ting nå...
Sauen Shaun Skrevet 3. juni 2021 #29130 Skrevet 3. juni 2021 Daria skrev (12 timer siden): Daniel André Tande gleder seg til å hoppe i Planica igjen. Utrolig deilig å se at det går så bra etter det stygge fallet, men de er jo ikke helt riktig skrudd sammen i hodet, den gjengen der... Ja, så godt å se ham på TV i går.
Daria Skrevet 3. juni 2021 Forfatter #29131 Skrevet 3. juni 2021 Det sies at en svale gjør ingen sommer, men når årets to første seiler forbi balkongen hvor jeg spiser frokost i morgenkåpe begynner det jo å likne...
Daria Skrevet 3. juni 2021 Forfatter #29132 Skrevet 3. juni 2021 Sauen Shaun skrev (6 minutter siden): Ja, så godt å se ham på TV i går. Jeg snur meg fortsatt vekk når de viser fallet, akkurat det trenger jeg ikke se...
Daria Skrevet 3. juni 2021 Forfatter #29133 Skrevet 3. juni 2021 Jeg sitter benket for en sending fra Litteraturhusets seniorprogram, om Lalla Carlsen. Stas for sære nerder som meg, selvfølgelig, men det er mulig Litteraturhuset skal oppdatere kunnskapen sin om dagens seniorer. Hennes storhetstid var i mellomkrigstiden - selv i pensjonistrekker er det langt mellom de som faktisk husker henne på scenen... Det blir litt som å arrangere Beatles-kveld for min generasjon - joda, vi kjenner til dem, men de tilhører ikke oss. Pr nå er vi tre som følger sendingen på youtube...
Daria Skrevet 3. juni 2021 Forfatter #29134 Skrevet 3. juni 2021 Det skurrer litt når en bergensk sangerinne med utstudert og tydelig bokmålsuttale og tynne l'er skal synge gamle revyviser på bredt gammelt Oslo-mål - det er noe som mangler. Kari Svendsen gjør jo dette til perfeksjon, det skal litt til å leve opp til det.
Daria Skrevet 3. juni 2021 Forfatter #29135 Skrevet 3. juni 2021 Jeg har hørt om 7 av 10 av høstens Stjernekamp-deltakere, det er jo ikke så verst. Med både Marius Roth Christensen og Heidi Ruud Ellingsen er det jo dessuten både store stemmer og artister jeg faktisk har et forhold til å se fram til.
Skravla Skrevet 3. juni 2021 #29136 Skrevet 3. juni 2021 Daria skrev (3 timer siden): Jeg har hørt om 7 av 10 av høstens Stjernekamp-deltakere, det er jo ikke så verst. Med både Marius Roth Christensen og Heidi Ruud Ellingsen er det jo dessuten både store stemmer og artister jeg faktisk har et forhold til å se fram til. Uten å google så har jeg 4 kjente navn.
Daria Skrevet 4. juni 2021 Forfatter #29137 Skrevet 4. juni 2021 Dagens leksjon: Glemmer man å sette frimerke på brevet man skal sende - det frimerket som koster 18 kr og som jeg har flere av i lommeboka - før man legger det i postkassa, får man faktura fra Posten på kr 90. Godt jeg i det minste vet at mottaker vil sette pris på det...
Daria Skrevet 4. juni 2021 Forfatter #29138 Skrevet 4. juni 2021 Mat (og is) er handlet, tesending hentet i postkassen. Jeg hadde en vag plan om en tur på Aker Brygge for å se etter en sommerveske, men kroppen synes det har skjedd nok for en stund nå og krevde sofadag i stedet. Det har blitt litt mye de siste ukene - med vaksinering hos stadig flere og mindre restriksjoner åpnet det seg plutselig så veldig mange muligheter, og overgangen fra å ha uker hvor alt som skjedde var fysio og en tur eller to i matbutikken til å også ha opptil flere andre avtaler på en uke i tillegg til oppstart i arbeidsavklaringen ble litt i overkant. Neste uke roer det seg - å ikke ha planer mer enn annenhver dag (og å huske at veskejakt 10 min hjemmefra teller som en plan) er antagelig et lurt utgangspunkt framover...
Daria Skrevet 4. juni 2021 Forfatter #29139 Skrevet 4. juni 2021 Det var en gang for et par uker siden at noen som drev med oppussing ikke ville skitne til heisgulvet (les: de gadd ikke vaske etter seg) og dekket til gulvet med en fastteipet bit av et flytteteppe i stedet. Greit nok - men de har ikke fjernet det igjen... Nå er det såpass skittent og ekkelt at jeg vegrer meg for å trå på det med åpne sandaler - og dette fra hun som går barbeint på Karl Johan uten å nøle...
Daria Skrevet 4. juni 2021 Forfatter #29140 Skrevet 4. juni 2021 Det mangler klokke på skjermen på sendingen på Bislett - De har backup-tider, så tider skal komme, sier kommentator, og hodet mitt er umiddelbart i gang med Deilig er jorden... 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå