Daria Skrevet 27. mai 2021 Forfatter #29081 Skrevet 27. mai 2021 Nå: Kjell Westö direkte på min skjerm, fra Helsinki via Lillehammer...
Daria Skrevet 27. mai 2021 Forfatter #29082 Skrevet 27. mai 2021 Kjell Westö drikker selvfølgelig av mummikopp - jeg tror det var denne
Daria Skrevet 27. mai 2021 Forfatter #29083 Skrevet 27. mai 2021 Mai er så vakker - på det ene gatehjørnet synger kirsebærtrær og magnolia på siste verset, på det andre er syriner og rhododendron på full fart mot toppen, og over alle ruver kastanjene Jeg stopper stadig tilsynelatende umotivert, legger hodet bakover og bare trekker pusten...
Multi Skrevet 28. mai 2021 #29085 Skrevet 28. mai 2021 Gratulerer med dagen! Kos dere på teater i dag!
Roadrunner Skrevet 28. mai 2021 #29086 Skrevet 28. mai 2021 Håper du får en strålende bursdag i strålende vær!
Daria Skrevet 28. mai 2021 Forfatter #29087 Skrevet 28. mai 2021 (endret) Takk og takk *neier* Jeg har startet dagen med altfor lite søvn fulgt av en sjokkmelding fra outlook - da jeg logget meg på for et kvarter siden påsto den at jeg hadde et pågående Teamsmøte. Jeg var sikker på at det er kl 9.30 og rakk å få ganske høy puls før outlook rakk å tenke seg om og være enig med meg... En isavtale senere i dag og teater i kveld, så jeg satser på en stigning utover dagen... Endret 28. mai 2021 av Daria
Daria Skrevet 28. mai 2021 Forfatter #29088 Skrevet 28. mai 2021 Da var møtet gjennomført og jeg er a jour med bursdagshilsningene på facebook så langt. Jeg har jo sett i ymse KG-tråder hvor ille opp man kan ta det om ens hilsen blir oversett, så her gjelder det å passe på (selv om jeg har litt mer tiltro til mine venner enn jeg har til en del KG-bruker, så jeg tror ikke verden ville gått under...).
Daria Skrevet 28. mai 2021 Forfatter #29091 Skrevet 28. mai 2021 -Høie burde takket ja til vaksinen. Men det verste er at helse- og omsorgsminister Bent Høie sa nei til å ta imot vaksinen regjeringen han sitter i, har tilbudt ham. Han har ikke fått tilbudet fordi regjeringen vil være grei med ham. Han fikk tilbudet fordi han har en samfunnskritisk oppgave. Særlig nå. Midt i en pandemi. Det er hva dette handler om: Hvordan sikre at sentrale institusjoner og funksjoner kan fungere og være operative. Og tjene landet. Det handler ikke om enkeltpersoner. Men hvilken oppgave de har. Dette. Jeg har, i den grad jeg har fulgt med debatten, stusset over at så mange hisser seg opp over at regjering, storing og andre styrende og viktige instanser blir prioritert i vaksinekøen nå. Joda, lærere og barnehagepersonell har viktige samfunnsoppgaver, men regjeringen styrer faktisk landet og den enkelte statsråd er adskillig mer kritiske å miste en periode (og særlig i en ekstremsituasjon som nå) enn den enkelte lærer. Om noe har jeg lurt på hvorfor de ikke har blitt prioritert før.
Skravla Skrevet 28. mai 2021 #29092 Skrevet 28. mai 2021 Daria skrev (1 time siden): -Høie burde takket ja til vaksinen. Men det verste er at helse- og omsorgsminister Bent Høie sa nei til å ta imot vaksinen regjeringen han sitter i, har tilbudt ham. Han har ikke fått tilbudet fordi regjeringen vil være grei med ham. Han fikk tilbudet fordi han har en samfunnskritisk oppgave. Særlig nå. Midt i en pandemi. Det er hva dette handler om: Hvordan sikre at sentrale institusjoner og funksjoner kan fungere og være operative. Og tjene landet. Det handler ikke om enkeltpersoner. Men hvilken oppgave de har. Dette. Jeg har, i den grad jeg har fulgt med debatten, stusset over at så mange hisser seg opp over at regjering, storing og andre styrende og viktige instanser blir prioritert i vaksinekøen nå. Joda, lærere og barnehagepersonell har viktige samfunnsoppgaver, men regjeringen styrer faktisk landet og den enkelte statsråd er adskillig mer kritiske å miste en periode (og særlig i en ekstremsituasjon som nå) enn den enkelte lærer. Om noe har jeg lurt på hvorfor de ikke har blitt prioritert før. Jeg mener også de burde vært prioritert slik vi har sett andre land har prioritert nødvendig ledelse. Men jeg synes det var litt morsomt at en i kommentarfeltet mente at kritikken kom av at nå skulle Stortinget ha lang ferie.... og det skal ikke lærerne? Landet skal nok styres selv om Stortinget ikke har møteplikt. Og regjeringen har ikke lengre ferie enn folk flest og det er jo disse statsråder som nå kritiseres.
Daria Skrevet 28. mai 2021 Forfatter #29093 Skrevet 28. mai 2021 Jeg leser ikke kommentarfelt, og både hjernen, stressnivået og blodtrykket takker meg for det... Første del av bursdagsfeiringen er over - italiensk is i sola på Tjuvholmen med søster Dessuten har jeg fått pakke - te og mummi-teboks
Daria Skrevet 29. mai 2021 Forfatter #29095 Skrevet 29. mai 2021 Morgen eller formiddag eller hva man velger å kalle det - jeg har sovet i bortimot ni timer nesten uten avbrudd og brukte ytterligere en time på å konkludere med at det vel var på tide å komme seg opp av dyna (men man blir jo sulten...). Deilig kveld i teateret i går - så fantastisk å være tilbake i salen og se levende kultur og kunne klappe igjen. Tror skuespillerne satte pris på det også - det var mye smil og latter på scenen da de fikk stående applaus fra en "fullsatt" sal med 20 (godt spredte) publikummere... Det er lenge siden jeg har vært ute så sent - og sett så mye folk i gatene, det føltes nesten som en vanlig sommerkveld (og derfor veldig uvanlig og litt stressende...). Jeg kan dessuten melde at mitt forhold til foreldre fortsetter å blomstre - det kjørte en unge på sykkel inn i meg og min praktisk talt bare legg da jeg var på vei til teatret, og ingen av foreldrene verdiget meg så mye som et blikk. Ikke en unnskyldning, ikke et spørsmål om hvordan det gikk, ikke et ord til ungen (som det gikk helt fint med) om at han måtte se seg for (den replikken var det jeg som sto for), være forsiktig eller ta hensyn til andre. Ut fra deres reaksjon kunne jeg like gjerne vært en stolpe han hadde vært borti.
Daria Skrevet 29. mai 2021 Forfatter #29096 Skrevet 29. mai 2021 Cata skrev (12 timer siden): Hipp? Gratulerer med hipphipp!!! 🎂 Man takker - nok et år nærmere middelalderen
Cata Skrevet 29. mai 2021 #29097 Skrevet 29. mai 2021 Daria skrev (25 minutter siden): Man takker - nok et år nærmere middelalderen Den er ikke så verst. Hilsen erfaren Middelaldrer. (Når begynner den egentlig? )
Daria Skrevet 29. mai 2021 Forfatter #29098 Skrevet 29. mai 2021 Jeg tror det kommer het ant på hvilken side du ser den fra - men egentlig mistenker jeg at den strengt tatt begynte i fjor Hva sier du @Roadrunner - hvor står vår årgang når det gjelder middelalderen? Når jeg ser bilder av enkelte av mine jevnaldrende, begynner de jo unektelig å se litt middelaldrende ut (selv om dette selvfølgelig ikke gjelder meg...).
Skravla Skrevet 29. mai 2021 #29099 Skrevet 29. mai 2021 Jeg har hørt at middelaldren er plus/minus 50 år. Mange har jo senior fra 55.... (noe jeg enkelte dager er veldig enig i og enkelte dager sterkt uenig i). Jeg vil si at dere har 7-8 år igjen til middelalder, men på den annen side - om dere har begynt å føle dere middelaldrende så er dere kanskje det....
Daria Skrevet 29. mai 2021 Forfatter #29100 Skrevet 29. mai 2021 Rent mentalt dekker jeg spennet mellom 5 og 90 på daglig basis Dessuten vet vi jo at det å være singel og barnløs automatisk gjør deg yngre både i skinn og sinn sammenliknet med dine jevnaldrende...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå