Daria Skrevet 23. mai 2021 Forfatter #29061 Skrevet 23. mai 2021 Finalen pleier jo Skravla og jeg å se i samme rom, så da blir kommenteringen bare muntlig (med et og annet twitter-inspill)...
Daria Skrevet 23. mai 2021 Forfatter #29062 Skrevet 23. mai 2021 Jeg tror stavhopperne er de eneste som kan måle seg med hoppgutta når det gjelder god stemning på tvers av lag og nasjoner. Dagens beste bilder fra sesongens første Diamond League-stevne: Mondo Duplantis som holder paraplyen over sin argeste konkurrent Sam Kendricks mens sistnevnte venter på klarsignal i regnværet. De er jo så søte En vennlig tanke sendes også til Christina Vukicevic som debuterer i ny jobb i dag - hun tar over kommentatorplassen til Karen Marie Ellefsen, der snakker vi store sko og ditto fallhøyde, Så langt synes jeg hun klarer seg bra.
Daria Skrevet 24. mai 2021 Forfatter #29063 Skrevet 24. mai 2021 Har vært på tur og inspisert lillebrors nye hus og hage, og tatt med meg den mest tvilsomme flasken fra spritsamlingen dr prøver å bli kvitt (det involverer tømming av en arvet hytte. Og en flaske jordbærbrandy, fordi stort sett alt av det lille jeg drikker av alkohol tross alt er av typen søtt skvip ). Dessuten har jeg fundert litt på hvordan noen kan synes at det å dra på familietur på t-banen er et godt tidsfordriv for tiden. Mor (gravid og uten munnbind), far og to barn i barnehagealder satt på banen et kvarters tid til de syntes de hadde reist langt nok, da gikk de av for å ta den samme vei tilbake...
Daria Skrevet 24. mai 2021 Forfatter #29064 Skrevet 24. mai 2021 Når fotballkommentatoren litt fort og utydelig snakker om Moldespiller Fofana, høres det jo ut som om han kommer med utbrudd som ikke hører hjemme på tv...
Daria Skrevet 24. mai 2021 Forfatter #29065 Skrevet 24. mai 2021 Og når Molde snur 2-1 til 2-3 på fire minutter rett før slutt, er det jeg som sier unevnelige ord...
Sauen Shaun Skrevet 25. mai 2021 #29066 Skrevet 25. mai 2021 Daria skrev (9 timer siden): Og når Molde snur 2-1 til 2-3 på fire minutter rett før slutt, er det jeg som sier unevnelige ord... Jeg og...
Daria Skrevet 25. mai 2021 Forfatter #29067 Skrevet 25. mai 2021 -Er det tungt? -Ja... -Flott! Jeg er fortsatt overbevist om at fysio har sadistiske tendenser - du skal ikke finne så mye glede i andres slit, særlig ikke når det er du som har initiert det
Daria Skrevet 25. mai 2021 Forfatter #29069 Skrevet 25. mai 2021 Same procedure osv - Vy melder at det også i år må påregnes en del buss for tog i sommer...
Daria Skrevet 26. mai 2021 Forfatter #29070 Skrevet 26. mai 2021 Jeg har hatt en stjernefylt natt - først hang jeg med Oprah Winfrey, som sterkt anbefalte at jeg leste boka til Barack Obama, så var jeg på den britiske dronningens bursdagsfest hvor Elisabeth Teige, iført Wagner-kostyme i klassisk tegneseriestil komplett med hjelm med vinger, sang Shania Twain-sanger (etter dronningens spesifikke ønske). Dagens innblikk i min underbevissthet, eventuelle tolkninger kan dere holde for dere selv...
Daria Skrevet 26. mai 2021 Forfatter #29071 Skrevet 26. mai 2021 Jeg dro meg ut på tur i regnværet, kommer hjem og dumper ned i sofaen med en kanne nytrukket te, skrur på pcen - og ser at operaen har annonsert vårens bittelille, eksklusive billettslipp for bare noen minutter siden. Det blir La Bohéme i juni
Daria Skrevet 26. mai 2021 Forfatter #29072 Skrevet 26. mai 2021 Daria skrev (På 17.5.2021 den 20.30): 17.05: Seks lest, en kjøpt. Daisy Hays Young Romantics har den forklarende undertittelen The Shelleys, Byron and other tangled lives. Vi snakker gruppebiografi, poeter og litterater, tidlig 1800-tall, England og Italia. I sentrum står ekteparet Shelley - Percy B. og Mary - og deres liv, som var innholdsrikt nok til å kunne være en roman. Jeg innser underveis at jeg vet enda mindre om dem og deres vennekrets enn jeg trodde, så her står overraskelsene i kø. Interessant, medrivende og godt skrevet. 26.05: Seks lest, to kjøpt. Et av bestillingsetterslepene mine i Bokklubben har dukket opp - Louise Glucks Meadowlands. En diktsamling som spiller på Odysséen, som jeg har planer om å lese i sommer parallelt med Daniel Mendelsohns En odyssé, om en far og sønn som reiser i Ulysses' fotspor (eller kjølvann, det er vel mye båt involvert...). Intensjonene er hvertfall gode og ambisiøse... I postkassen lå også et notehefte med Egil Monn-Iversen-sanger, spontanbestilt fra Skravlas sofa i helgen da vi så musikalgallaen til Det Norske og det plutselig slo ed at det finnes jo noter på Julius fra Ungen tilgjengelig. Det var dette med å ha nett på telefonen og manglende impulskontroll...
Sauen Shaun Skrevet 26. mai 2021 #29073 Skrevet 26. mai 2021 Daria skrev (1 time siden): Jeg dro meg ut på tur i regnværet, kommer hjem og dumper ned i sofaen med en kanne nytrukket te, skrur på pcen - og ser at operaen har annonsert vårens bittelille, eksklusive billettslipp for bare noen minutter siden. Det blir La Bohéme i juni Fantastisk
Daria Skrevet 26. mai 2021 Forfatter #29074 Skrevet 26. mai 2021 På min jakt etter (u)nødvedigheter på sidene til Yves Rocher kom jeg over både dekolletasjekrem (gir fasthet) og kroppskonsentrat (reparerende). Tror jeg står over begge deler... Derimot gir jeg sjampobaren et forsøk - under tvil, men om det funker er det jo ikke så dumt.
Daria Skrevet 27. mai 2021 Forfatter #29075 Skrevet 27. mai 2021 Jeg vet at det er hverdag, at det er fint vær, sol og sommer og at min døgnrytme og mine ønsker ikke er verdens rettesnor og ledestjerne. Men disse som var på plass ved bordtennisbordet kvart over åtte og fortsatt er i sving en drøy time senere - var det virkelig nødvendig? Jeg kan ikke se noen god grunn for en sånn oppførsel... I anledningen nevnte fine vær og det som ser ut til å bli årets første skikkelige sommerdag, var jeg ute på balkongen i nattøy og sommermorgenkåpe (ja, jeg har flere...) for å kjenne på været så snart jeg var ute av senga, det er en sommervane som har det med å dukke opp på denne tiden. På balkongen ved siden av sto min spanske nabo og tok en røyk - i boblejakke...
Daria Skrevet 27. mai 2021 Forfatter #29076 Skrevet 27. mai 2021 Daria skrev (20 timer siden): 26.05: Seks lest, to kjøpt. Et av bestillingsetterslepene mine i Bokklubben har dukket opp - Louise Glucks Meadowlands. En diktsamling som spiller på Odysséen, som jeg har planer om å lese i sommer parallelt med Daniel Mendelsohns En odyssé, om en far og sønn som reiser i Ulysses' fotspor (eller kjølvann, det er vel mye båt involvert...). Intensjonene er hvertfall gode og ambisiøse... 26.05: Syv lest, to kjøpt. Dorothy Canfield Fishers The home-maker er en alternativ Mannen som skulle stelle hjemme-variant fra 20-tallet. Mor vantrives hjemme med husarbeid og barn (hun er faktisk en sjokkerende dårlig mor på en del områder), far vantrives minst like mye og gjør en minst like dårlig innsats på jobb (til det punktet hvor han får sparken) og ungene er enten syke og svakelige eller helt umulige. Så faller far ned fra taket, brekker ryggen og havner i rullestol og må være hjemme med barna mens mor må ut arbeidslivet - og så løser alt seg, alle finner sin rette plass i tilværelsen og alle blir friske, glade og lykkelige. Ok, så forenkler og forsimpler jeg historien en smule nå - den var særdeles progressiv for sin tid, er godt skrevet og har noen veldig fine skildringer ikke minst av barna, men for meg ble det litt for enkelt på alle måter. Jeg ser ikke helt alle kvalitetene som framheves i både forord og etterord (og småby-leger på 20-tallet var åpenbart ikke nevneverdig opptatt av taushetsplikt og konfidensialitet). Det er også mulig at jeg er i overkant lite mottagelig for konseptet livendrende helseutfordring som veien til det gode liv for tiden...
Roadrunner Skrevet 27. mai 2021 #29077 Skrevet 27. mai 2021 Daria skrev (1 time siden): Jeg vet at det er hverdag, at det er fint vær, sol og sommer og at min døgnrytme og mine ønsker ikke er verdens rettesnor og ledestjerne. Men disse som var på plass ved bordtennisbordet kvart over åtte og fortsatt er i sving en drøy time senere - var det virkelig nødvendig? Jeg kan ikke se noen god grunn for en sånn oppførsel... I anledningen nevnte fine vær og det som ser ut til å bli årets første skikkelige sommerdag, var jeg ute på balkongen i nattøy og sommermorgenkåpe (ja, jeg har flere...) for å kjenne på været så snart jeg var ute av senga, det er en sommervane som har det med å dukke opp på denne tiden. På balkongen ved siden av sto min spanske nabo og tok en røyk - i boblejakke... Jeg gikk til bilen i morges, iført t-skjorte, skjerf og jeans. Møtte en nabo i solid ytterjakke (godt kneppet opp i halsen), lue og generelt godt kledd. Etter et kjapt "Hei" så han på meg og kommenterte at han var kledd for vinter sammenlignet med meg. Jeg smilte, pekte opp på den blå himmelen (trengte jo ikke kommentere de drøye 9 gradene jeg hadde på gradestokken i morges) og sa at sånt vær trenger litt sommertøy Han var ikke uenig, og får trolig en noe lun ettermiddag...
Daria Skrevet 27. mai 2021 Forfatter #29078 Skrevet 27. mai 2021 Lue synes jeg var voldsomt i mai Men det er ikke så lett å kle seg i så skiftende vårvær som det har vært i år - selv ikke for meg som tross alt har et nokså variert og velfylt klesskap å velge fra Men fra i morgen og i overskuelig framtid (=så langt yr-tabellen rekker) er det spådd sol og makstemperaturer på over 22 grader, så nå ser jeg sesongen for både sandaler og sommerskjørt og -topper åpne seg. Å vaske balkongen og sette ut plantene (jeg har et tomatkratt på kjøkkenet)burde være en plan for helgen...
Daria Skrevet 27. mai 2021 Forfatter #29079 Skrevet 27. mai 2021 Jeg har vært på Fretex Ikke at jeg kjøpte noe eller ble så lenge (det var dette med at shopping har blitt enda mer slitsomt og krevende), men det er første gang jeg har vært i en bruktbutikk siden før jul. Dessuten har jeg vært på Jacob's og fått tak mine dypt savnede biscotti (#luksusdyr) og ikke minst på Deichman for å levere, låne og ikke minst oppdage at filialen på Majorstua akkurat rakk å åpne litt mer før de stenger i to måneder for oppussing... Alle bestillinger sendes i stedet til Bjørvika, med mindre man aktivt velger noe annet - så da gjorde jeg det. Bjørvika er fin og flott og har fortsatt ofte kø for å komme inn, og poenget med at jeg heller valgte Majorstua var å slippe å dra ned i sentrum for å oppsøke den mest folkerike filialen... Misantropens idiot-tittel går i dag til hun som satte igjen sine to store hunder ubundet midt i døra til kiosken - og så syntes det var ustyrtelig festlig at den ene fulgte etter henne inn helt uten å bry seg om gjentatte beskjed om å gå ut...
Daria Skrevet 27. mai 2021 Forfatter #29080 Skrevet 27. mai 2021 Dinner in the sky Jo mer jeg leser, jo mer skeptisk blir jeg (og ikke bare fordi 3-retters middag koster nesten 3000 kroner)...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå