Cata Skrevet 28. april 2021 #28601 Skrevet 28. april 2021 Daria skrev (3 timer siden): Men jeg vil uansett ikke ha en antenneboks som tar opp plass og er i veien på balkongen, den er ikke akkurat stor. De er ganske snille størrelsesmessig de boksene der. ( @Roadrunner , er jeg i gang med "salgstriksene" mine nå igjen??? ) *sniker seg stille ut av boka* :
Daria Skrevet 28. april 2021 Forfatter #28602 Skrevet 28. april 2021 Det er ikke nødvendigvis størrelsen det kommer an på - du kjenner til dette med liten tue og stort lass...?
Cata Skrevet 28. april 2021 #28603 Skrevet 28. april 2021 "Det er ikke størrelsen det kommer an på? "
Daria Skrevet 28. april 2021 Forfatter #28604 Skrevet 28. april 2021 En nabo har visst noen kompiser over for å se fotball - jeg trenger ikke følge med på kampen selv, jeg hører når det skjer noe
Daria Skrevet 28. april 2021 Forfatter #28605 Skrevet 28. april 2021 Cata skrev (1 minutt siden): "Det er ikke størrelsen det kommer an på? " En nyttig tommelfingerregel i så mange sammenhenger...
Daria Skrevet 29. april 2021 Forfatter #28606 Skrevet 29. april 2021 Jeg var ute av rommet et par minutter og kom tilbake til ubesvart anrop på mobilen - lyden bærer åpenbart ikke så godt som jeg tror. Ny regel: Ta mobilen med (bortsett fra på badet. Dit kommer den aldri...). *fortsatt utålmodig ventende* Anropet ble fulgt av en melding fra montørselskapet som ikke skal installere antennen jeg ikke ville ha - de er visst ikke helt oppdatert på den siste utviklingen. Det overrasker meg ikke - jeg har opplevd å få montør på døra flere uker etter at alt var avbestilt og kansellert... En annen regel jeg gjerne vil innføre (for andre) er at man ikke blokkerer benker man ikke har tenkt å sette seg på. At en benk er opptatt fordi det sitter noen på den kan jeg akseptere (litt sosiale antenner har jeg jo...), men når jeg har et litt påtrengende behov for å sitte og trikkestoppets eneste benk er utilgjengelig fordi noen bare syntes det var fint å stå akkurat der blir jeg litt grinete. Det er jo lov å tenke litt...?
Daria Skrevet 29. april 2021 Forfatter #28607 Skrevet 29. april 2021 Bredbåndet forsvant plutselig - min første tanke var at en eller annen idiot hos leverandøren hadde slettet eksisterende abonnement sammen med den kansellerte bestillingen, men de sliter visst med adskillig større problemer. Dagens leksjon i at alt ikke handler om en selv
Daria Skrevet 29. april 2021 Forfatter #28608 Skrevet 29. april 2021 Aaron Tveit synger I miss the mountains. Hjernen går i Next to Normal-nedsmeltning...
Daria Skrevet 30. april 2021 Forfatter #28609 Skrevet 30. april 2021 Daria skrev (På 26.4.2021 den 16.00): 26.06: Ti lest, en kjøpt. Molly Bolt må være en av litteraturens tøffeste heltinner. Åpent og skamløst og praktiserende lesbisk før hun er ferdig med high school (ingen liten sak når kalenderen knapt har nådd fram til 60-tallet), feminist omtrent før ordet er oppfunnet, full av selvsikkerhet og integritet og tar ikke dritt fra noen. Rita Mae Browns klassiker Rubyfruit jungle (tittelen er en eufemisme for det kvinnelige kjønnsorgan - en av de bedre jeg har vært borti...) kom i 1973, var antagelig ganske sjokkerende da og kan nok fortsatt heve en del øyenbryn både med buskap og skildringer, og er i tillegg noe av det morsomste jeg har lest på lenge. 30.04: Ti lest, fire kjøpt. Bokklubben og posten slo seg sammen om å få inn noen siste endringer på månedsstatistikken... I hus har kommet den tidligere nevnte samlingen med Robert Burns' dikt til sin Jean, en sakprosabok om fire vestlige 1800-tallskvinner og deres arabiske eventyr og en bok om den single kvinnen i mellomskrigstiden generelt og Marjorie Hillis (forfatteren av 30-tallsboka med råd for den enslige kvinne jeg este i fjor) generelt.
Sauen Shaun Skrevet 30. april 2021 #28610 Skrevet 30. april 2021 Daria skrev (På 29.4.2021 den 14.17): En annen regel jeg gjerne vil innføre (for andre) er at man ikke blokkerer benker man ikke har tenkt å sette seg på. At en benk er opptatt fordi det sitter noen på den kan jeg akseptere (litt sosiale antenner har jeg jo...), men når jeg har et litt påtrengende behov for å sitte og trikkestoppets eneste benk er utilgjengelig fordi noen bare syntes det var fint å stå akkurat der blir jeg litt grinete. Det er jo lov å tenke litt...? Nå er du kravstor igjen... Du kan da ikke mene at folk skal tenke?
Daria Skrevet 30. april 2021 Forfatter #28611 Skrevet 30. april 2021 Jeg er alltid kravstor - man skal ha litt forventninger til folk, så de har noe å strekke seg etter... Dessuten er jeg fullvaksinert - nyss hjemkommet fra vaksinesenteret
Daria Skrevet 30. april 2021 Forfatter #28612 Skrevet 30. april 2021 Daria skrev (På 15.4.2021 den 13.27): Og hun så seg i speilet på do og innså at hun hadde sittet innendørs og lest et kvarters tid med solbrillene på... Oops, I did it again...
Roadrunner Skrevet 30. april 2021 #28613 Skrevet 30. april 2021 Gratulerer som fullvaksinert! Jeg står helt bakerst i køen og får bare heie på resten av gjengen så lenge
Daria Skrevet 30. april 2021 Forfatter #28614 Skrevet 30. april 2021 Nå som de øker intervallet mellom første og annen dose vil det jo gå en del raskere. I mellomtiden får du trøste deg med at jo flere som blir vaksinert rundt deg, jo tryggere blir det for deg også.
Cata Skrevet 30. april 2021 #28615 Skrevet 30. april 2021 Roadrunner skrev (23 minutter siden): Gratulerer som fullvaksinert! Jeg står helt bakerst i køen og får bare heie på resten av gjengen så lenge Kan jo være du tar meg igjen i innspurten .
Roadrunner Skrevet 30. april 2021 #28616 Skrevet 30. april 2021 (endret) Jupp, går fint for min del. Viktigste er at foreldre og andre som trenger det mer og raskere får først. Og at folk oppfører seg! *leser om fest i Ålesund og 60 smittet * Endret 30. april 2021 av Roadrunner
Daria Skrevet 30. april 2021 Forfatter #28617 Skrevet 30. april 2021 (endret) Jeg så akkurat den overskriften og min umiddelbare reaksjon var fuckings idioter!. Det er litt fristende å si at de fortjener det, men det går jo ut over så mye og så mange andre også... Endret 30. april 2021 av Daria
Daria Skrevet 1. mai 2021 Forfatter #28618 Skrevet 1. mai 2021 Når Jon Blund glimrer med sitt fravær, er det jo kjekt at NRK bok byr på Hans Olav Brenner og Bernhard Ellefsen i litterær samtale - to av mine intellektuelle crush på et brett...
Daria Skrevet 1. mai 2021 Forfatter #28620 Skrevet 1. mai 2021 Jeg er bokstavelig talt ømskinnet - hele kroppen er litt sår og øm. Nå er den jo litt i ulage ellers også, så det kjennes mest som en litt dårlig dag, akkurat hvor vaksinevirkningene stopper og det andre starter er litt vanskelig å si... Til gjengjeld er jeg mindre slapp enn jeg var etter første dose, det gikk het fint å komme seg ut på tur.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå