Gå til innhold

The Daria diaries


Daria

Anbefalte innlegg

Skiflyging! :hoppe: Planica-langhelg! :hoppe: Gale, gale mennesker! :hoppe: :ler: 

Vi har en norsk skiflygingsdebutant, som på to treningsomganger har økt sin personlige rekord fra 106 til 220 meter. Lurer på hvor høy han er på adrenalin nå...? :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Landslaget stiller i t-skjorter med Human rights - on and off the pitch under innmarsj og nasjonalsang. Det er faktisk ganske tøft og bemerkelsesverdig, selv om det ikke høres så voldsomt ut.

Fordelen/ulempen med tomme tribuner er jo at man hører spillerne syne nasjonalsangen - en blandet fornyelse, men de skal jo ha for at de dro til :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norges laveste spiller scorer og forsvinner i gruppeklemmen :fnise: 3-målssledelse etter en time må vel være godkjent, selv om mengden brente sjanser i første omgang var imponerende...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så litt i første omgang, men ble jo helt forvirra. Her var både Sørloth og Thorstvedt og jeg var plutselig tilbake til gode, gamle dager... Stemte bare ikke at Thorstvedt var utespiller :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt back to the '90 over dem om dagen - jeg er litt usikker på om jeg blir mest nostalgisk eller bare føler meg gammel :fnise:  Unge Thorstvedt har et stykke igjen til sin far når det gjelder antall landlagskamper, men når det gjelder mål er det mulig han er forbi allerede :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er mulig at jeg, på tross av min skepsis til alt som kan relateres til Rune Rudberg og ikke minst på tross av at en skadet kaptein er en uting, nettopp lo høyt... :rulle: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vaffeldagen i dag, det burde man jo markere...  Stengt tatt er det Marimesse eller Vår Frues dag og har svært lite med vafler å gjøre, det er en svensk misforståelse involvert her (fordi Vår Frue og vaffel er så like ord...), men en svensketabbe kan jo også være verdt å feire :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aiaiaiaiai - jeg skrur på for å se skiflyging og blir møtt med veldig alvorlige kommentatorer og programledere som sier at Daniel André Tande har hatt et veldig stygt fall. De velger foreløbig å ikke vise det og det takker man for. Jeg har sett stygge fall i hoppbakken før og trenger ikke se flere. Nå er det bare å krysse fingrene og håpe det beste - jeg har sett vanvittig stygge fall gå overraskende bra, og jeg har sett det motsatte... 

Jeg skjønner jo at kommentatorene, som både så at det skjedde og kjenner Tande, sier at de er preget og vil slite litt med entusiasmen i dette rennet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser på NRK.no at han er i kunstig koma for å la hjernen hvile. Og så kragebeinsbrudd. Håper det ikke er mer alvorlig enn det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe uavklarte lungegreier, i følge Aftenposten. Man har jo sett før at fall i hoppbakken kan se veldig dramatiske ut, uten at det resulterer i så store skader (se f.eks. Thomas Morgenstern ved flere anledninger - han hadde en hardtarbeidende skytsengel og høy andel gummi i kroppen) - et kragebeinsbrudd er jo en bagatell sånn sett. (Man har også sett Lukas Müller, som falt i Planica og endte opp i rullestol, men la oss ikke gå der. Det går som oftest ikke sånn). 

For øvrig vil jeg nominere Alexander Stöckl til årets trener. Ikke primært på grunn av resultatene, selv om de er mer enn gode nok for det, men for alt det utenomsportslige han har stått i og håndtert med både Tande, Granerud og Lindvik denne i utgangspunktet vanskelige sesongen, den omsorgen og omtanken han viser for utøverne sine og hvordan han på toppen av dette stiller opp for pressen uansett hva som har skjedd. Helt flytende på fremmedspråk, dessuten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kroppen er vel temmelig forslått og i sjokk enda. Men det er godt å gå inn i kvelden og vite at alvoret i situasjonen hans ikke er så alvorlig som et fall i den farten kunne være. 

 

Og fall i hopp og også i alpin er heldigvis oftest langt verre å se på enn skadene som oppstår oftest viser. Aksel Lund Svindal gikk vel på egne bein ut av et fall for et par år siden, selv om han i etterpåklokskapens tegn sikkert burde ha blitt båret ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aksel Lund Svindal hadde tatt kneet ganske solid og var ute et år, mener jeg å huske - han gikk vel ut av bakken på adrenalin, overmot og mot bedre vitende. Det er jo noe som ikke er helt riktig skrudd sammen i hodet til en del idrettsutøvere... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ramlet inni en Poirot-episode. Jeg er ganske sikker på at jeg har sett den før - det er ikke så ofte Poirot får en papegøye levert på døra... Hvilket forårsaker følgende gullkorn:  Small birds have no place in the homelife of a private detective from Belgium. Except of course as a source of nourisment... :kaklehone::fnise: Hvem morderen er, er jeg litt usikker på, men det største mysteriet er uansett panneluggen til miss Lemon - både hvordan og hvorfor...

Endret av Daria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært i butikken og er nå rustet for påsken - gule tulipaner og marsipan er i hus...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Intervjuene med Karl Geiger og Clas Brede Bråthen, og Johan Remen Evensen  som sitter og sier at de blir jo glad i hverandre og kompiser selv om man er konkurrenter - det gir jo litt klump i halsen. Jeg har jo sett mange av de utenlandske hopperne har sendt varme tanker til Tande på sosiale medier - inkludert nevnte Müller, som fikk endret det meste etter et fall i samme bakke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det lures i studio på hvordan det går med comebacket til Anders Fannemel - han sitter selvfølgelig hjemme og ser på og sender melding med oppdatering. Rykende ferske nyheter, rett fra kilden :fnise:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Airman
Daria skrev (På 24.3.2021 den 16.00):

Skiflyging! :hoppe: Planica-langhelg! :hoppe: Gale, gale mennesker! :hoppe: :ler: 

Vi har en norsk skiflygingsdebutant, som på to treningsomganger har økt sin personlige rekord fra 106 til 220 meter. Lurer på hvor høy han er på adrenalin nå...? :fnise: 

Cr på nå, litt vind problem 😲

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...