Gå til innhold

The Daria diaries

Fremhevede innlegg

Skrevet

:hoho:

Prisen :overrasket:  men har du lyst har du vel lov. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spørsmålet er om jeg har lyst nok - jeg tross alt ikke så veldig kresen på sjokolade og er egentlig like lykkelig med en sjokoladeappelsin fra Freia. Det man betaler for er først og fremst følelsen av ekstravaganse og luksus, og den følelsen er jo også litt deilig av og til... Dessuten har jeg ikke vært på et eneste kulturelt arrangement siden november ( :grine: ) - jeg kan få ganske mange påskeegg for alle de pengene jeg ikke har brukt der...

Skrevet
Daria skrev (På 15.3.2021 den 21.49):

Boknytt 1) Bokklubben melder at de ikke kan levere den manglende boka i romjulsbestillingen min. Dette sender meg selvfølgelig umiddelbart ut på leting hos andre nettbokhandlere for å se om de har den.

Boknytt 2) Jeg har bestilt tre bøker hos Platekompaniet.

Platekompanier kunne heller ikke skaffe den. :sukk:  Ikke så overraskende, men man må jo prøve...

Skrevet

Skattemeldingen - er det bare jeg som ikke har fått den ennå? :sukk: Bør få tilbake en del, men vil vite! Nå! Likte bedre når alle fikk samtidig, det var kaos i noen timer, men så løste alt seg...

Hilsen full av tålmodighet :sjenert:

Skrevet

Min kom nå i dag. Hadde så vidt fått med meg at det var på tide å begynne å vente - akkurat der er jeg svært lite utålmodig, egentlig. Da alle fikk den på en gang pleide kaoset å være over før jeg hadde fått med meg at den var kommet :ler:  

Skrevet

Jeg har KG-bursdag i dag 🎂 Hvorvidt 17 år som (hyper)aktiv bruker bør feires eller sørges kan sikkert diskutere, men det har jo kommet mye moro ut av det da :fnise: Og mange vennskap, ikke minst.

• Liker 1
Skrevet
Daria skrev (50 minutter siden):

Jeg har KG-bursdag i dag 🎂 Hvorvidt 17 år som (hyper)aktiv bruker bør feires eller sørges kan sikkert diskutere, men det har jo kommet mye moro ut av det da :fnise: Og mange vennskap, ikke minst.

Med tanke på alt som har kommet ut av KG så synes jeg KG-bursdager er noe å feire. 

Skrevet

Jeg fikk min for noen dager siden og brukte en liten halvtime på å gå gjennom og sende inn i dag. Ikke så mye endringer ute og går på skattemeldingen. 

Alltid moro å legge inn på amerikanske og canadensiske sider at jeg "did my taxes in 30 minutes" Litt misunnelse der gitt..... 

Skrevet

Jeg vet ikke helt hvor gammel jeg er på KG, men jeg kom inn rett etter at det ble mer enn bryllupsforum så det er vel rundt 20 år, tror jeg. 

Skrevet
Skravla skrev (2 minutter siden):

Med tanke på alt som har kommet ut av KG så synes jeg KG-bursdager er noe å feire. 

Det er jo ikke få ferieturer, kulturelle opplevelser, skravling og restaurantmiddager som har sitt opphav i KG...

Skravla skrev (Akkurat nå):

Jeg fikk min for noen dager siden og brukte en liten halvtime på å gå gjennom og sende inn i dag. Ikke så mye endringer ute og går på skattemeldingen. 

Alltid moro å legge inn på amerikanske og canadensiske sider at jeg "did my taxes in 30 minutes" Litt misunnelse der gitt..... 

Det vil jeg tro - har inntrykk av at det er et ganske heftig prosjekt andre steder. Stort sett har jeg ingen endringer - i år tror jeg neppe jeg kvalifiserer til pendlertillegg engang...

Skrevet
Skravla skrev (1 minutt siden):

Jeg vet ikke helt hvor gammel jeg er på KG, men jeg kom inn rett etter at det ble mer enn bryllupsforum så det er vel rundt 20 år, tror jeg. 

På KG siden før tidenes morgen - eller i det minste før internett. Fortsatt litt imponert over at de klarte å ende opp med den registreringsdatoen på de eldste :fnise: Jeg er jo for øvrig på KG på grunn av et bryllup - en venninne ble aktiv her under sin bryllupsplanlegging, ble værende etter at det var over og maste om at jeg også skulle registrere meg. LIte visste jeg - eller hun (som ikke var vært aktiv her på mange år - hvilke følger det skulle få :ler: 

Skrevet
Daria skrev (48 minutter siden):

På KG siden før tidenes morgen - eller i det minste før internett. Fortsatt litt imponert over at de klarte å ende opp med den registreringsdatoen på de eldste :fnise: Jeg er jo for øvrig på KG på grunn av et bryllup - en venninne ble aktiv her under sin bryllupsplanlegging, ble værende etter at det var over og maste om at jeg også skulle registrere meg. LIte visste jeg - eller hun (som ikke var vært aktiv her på mange år - hvilke følger det skulle få :ler: 

Den datoen kom jo i forbindelse med en oppgradering av forumet for lenge siden. Før det hadde vi normale oppstartsdatoer. 

Jeg hadde vært på KG noen år da jeg flyttet hit og det er 18 år siden. Så rundt 1999-2000 havnet jeg nok her. Helt vilt å tenke på. Et av de få stedene på internettet jeg har vanket så lenge. 

Skrevet

Et av de få stedene av dette slaget som har holdt ut så lenge på internett også - det er jo faktisk litt imponerende...

Skrevet

Takk - tror jeg :fnise: Den første ferieturen Skravla og jeg var på sammen begynte jo som et besøk til deg (og så la den på seg et par destinasjoner til underveis i planleggingen - fort gjort) - med god margin det lengste jeg har reist for å treffe KG'ere :ler: 

• Liker 1
Skrevet

Det har  blitt mange turer på dere etter det. 😄 Å, som jeg gleder meg til å kunne reise igjen. Gi beskjed ved første mulighet for en kulturlørdag. Jeg blir med på hva som helst så snart det går. 😅 Om en eneste kollega til svermer om turer i nærområdet i høljende regnvær, blir jeg gal. 🤣 

Skrevet (endret)

Er det ikke noe for deg. altså? :rulle: Jeg hadde planer om å ta en tur på jobben før påske - den lengste om mest spennende utflukten på lange tider, men selv det utgikk da de strammet inn igjen sist uke. I morgen skal jeg i det minste gå tur på en annen kant av byen - når jeg uansett har legetime som krever at jeg reiser kollektivt, drister jeg meg til å legge inn en ekstra 5.minutters busstur til nærmeste turområde. Tross alt har jo fysio sterkt anbefalt turer i ulendt terreng og mindre kjente områder... En nabo kommenterte at det var jo synd jeg ikke hadde fått time på det lokale fysikalske instituttet rett borti veien - jeg er i grunnen godt fornøyd med at det gir meg en mulighet til å gå i Frognerparken en gang i uka uten at det innebærer ekstra reising. Man er ikke så fordringsfull om dagen... 

Åh, kultur :sukk: Jeg kommer til å være åpen for absolutt alt så snart det åpner - det er bare å komme, du vil få selskap...

Endret av Daria
  • Liker 1
Skrevet
Daria skrev (14 timer siden):

Gratulerer så mye med gårsdagen! :hoppe:

Skrevet

Jeg har hatt rutinesjekk av krystallene, som ser ut til å sitte fast, fulgt av en litt (for) lang tur i relativt ulendt terreng (deler av veien var tross alt uasfaltert...) på gamle trakter hvor jeg ikke hadde satt min fot på mange år. Nå har jeg ingenting i kalenderen før etter påske (med mindre fysio finner ut at hun skal jobbe tirsdag) - det lengste jeg har gått uten helserelaterte avtaler på denne siden av nyttår... 

Skrevet
Daria skrev (På 21.3.2021 den 22.37):

21.03: Seks lest, tre kjøpt.

Første bud når man skal ha en rammehistorie til romanen sin, er at den faktisk binder boka sammen, I Elizabeth Gilberts City of girls skal teksten være et oppklarende brev, men mesteparten av historien har minimalt med sammenheng med det som faktisk skal oppklares - hadde jeg vært mottakeren ville jeg blitt ganske irritert over at avsender brukte 300 sider på å komme til saken... Som leser synes jeg disse 300 sidene, om Vivians teaterliv i New York under krigen, er den mest interessante. Hennes ukonvensjonelle etterkrigsliv kunne også bitt en god historie, eller i det minste en brukbar underholdningsroman - det er de delene som knyttes opp til rammefortellingen og som skal gi boka mer dyp og tyngde som ødelegger...

24.03: Syv lest, tre kjøpt.

12 år gamle Violet oppdaget at brødrene hennes har gjort noe forferdelig. Når hun avslører hva hun vet, blir hun utstøtt av familien - hun er en sviker, en tyster - a rat. Joyce Carol Oates My life as a rat minner meg stadig om en av Oates tidligere bøker, Vi var familien Mulvaney. Historiene er ikke så like, men utgangspunktet er begge steder den i utgangspunktet elskede datteren som forvises fra familien av grunner hun selv ikke helt har kontroll over. Oates pieker igjen tankevekkende i moral og familieforhold og rase og mye annet, men jeg synes innimellom det blir litt mye sak og litt lite sammenheng. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...