Daria Skrevet 23. februar 2021 Forfatter #27901 Skrevet 23. februar 2021 Daria skrev (På 18.2.2021 den 10.24): 17.02: Seks lest, ingen kjøpt. I Chimamanda Ngozi Adichies Purple hibiscus er 15 år gamle Kabili datter av en avisredaktør som står i opposisjon til det nigerianske regimet. Han er Big Man - rik og prinsippfast, generøs og dypt religiøs og en mann alle ser opp til, men en høy mur rundt huset kan skjule mye. Et sjeldent besøk hos tanten som lever et helt annet liv endrer det meste. En av årets sterkeste bøker så langt, ubehagelig og uforutsigbar, 23.02: Syv lest, ingen kjøpt. Et langtidsprosjekt er endelig i mål - Vikran Seths En passende ung mann er på bortimot 1350 sider, fordelt på to bind, og har så mange karakterer og plottråder og temaer at det blir litt for mye av det gode. Til tider mister jeg både oversikten og interessen, hvilket har gjort at jeg har lagt den bort i perioder og dermed mistet oversikten enda mer... Jeg har litt de samme innvendingene som jeg har til mange tv-serier - hver eneste person må ha sin egen historie og sine egne intriger, uten at det nødvendigvis har noen sammenheng (hvertfall ikke som jeg klarer å fange opp) med hovedplottet. En biperson kan godt få lov til å være nettopp det... Dessuten ble jeg egentlig litt snurt på den store avslutningen.
Daria Skrevet 23. februar 2021 Forfatter #27902 Skrevet 23. februar 2021 Fortsatt 23.02: Åtte lest, ingen kjøpt. Charleston var huset til Vanessa Bell (søster til Virginia Woolf) og møte- og tilholdssted for Bloomsburygruppens kjerne i mange år. De satte sitt preg på huset på alle vis, ikke minst hva dekor og interiør angår - det er et unikt hus på alle vis (og bevart som museum. En dag osv...). I boka Charleston : A Bloomsbury house and garden presenteres huset i bilder, tekst og ikke minst personlige minner av Quentin Bell og Virginia Nicholson, Bells sønn og barnebarn. Jeg vet ikke helt hvorfor jeg egentlig kjøpte denne, men jeg har nå et akutt behov for å dekorere alle overflater...
Cata Skrevet 23. februar 2021 #27903 Skrevet 23. februar 2021 Daria skrev (1 time siden): Jeg vet ikke helt hvorfor jeg egentlig kjøpte denne, men jeg har nå et akutt behov for å dekorere alle overflater... Jeg "antidekorerer". Skal på fyllinga i morgen med et lite lass...greier som bare har slengt rundt i skuffer og skap i lange tider og som aldri blir brukt. Hvem trenger en 15 år gammel dau mobil f.eks? Med tilhørende ledninger...
Daria Skrevet 23. februar 2021 Forfatter #27904 Skrevet 23. februar 2021 Jeg er ganske sikker på at utdaterte ting som ligger og slenger i lukkede skuffer ikke kvalifiserer som dekor...
Daria Skrevet 24. februar 2021 Forfatter #27905 Skrevet 24. februar 2021 Daria skrev (17 timer siden): Fortsatt 23.02: Åtte lest, ingen kjøpt. Charleston var huset til Vanessa Bell (søster til Virginia Woolf) og møte- og tilholdssted for Bloomsburygruppens kjerne i mange år. De satte sitt preg på huset på alle vis, ikke minst hva dekor og interiør angår - det er et unikt hus på alle vis (og bevart som museum. En dag osv...). I boka Charleston : A Bloomsbury house and garden presenteres huset i bilder, tekst og ikke minst personlige minner av Quentin Bell og Virginia Nicholson, Bells sønn og barnebarn. Jeg vet ikke helt hvorfor jeg egentlig kjøpte denne, men jeg har nå et akutt behov for å dekorere alle overflater... 24.02: Ni lest, ingen kjøpt. Sara Stridsbergs Beckomberga er en bok jeg ar hørt veldig mye bra om, men som jeg likevel ikke hadde de helt store forventningene til - og dermed kunne la meg overvelde av. Om Jackie og faren Jim, som på 80-tallet er innlagt på mentalsykehuset Beckomberga, om sykdom og alkohol, om familie og kjærlighet og flukt i mange former - en historie av det slaget det føles så feil å kalle vakker, men som likevel kan være det i fiksjonsform - særlig i et så fantastisk språk som Stridsbergs. Det hoppes mye, men oversiktlig, fram og tilbake i tid, sted og generasjoner, og i blant også i virkelighetsnivå og -oppfatninger, i mange små kapitler som gjør den velegnet til veskelektyre - jeg har primært lest den på bussen, på kafé og på venteværelset.
Roadrunner Skrevet 24. februar 2021 #27906 Skrevet 24. februar 2021 Går unna på lesinga! Men nå må du ikke glemme alle treningseffektene du har hjemme
Daria Skrevet 24. februar 2021 Forfatter #27907 Skrevet 24. februar 2021 Treningsmatten, strikken og jeg har en avtale i kveld... Balanseputen har jeg flørtet med flere ganger allerede Planen er dessuten å utvide repertoaret på fredag - siste time med fysio ( ) er satt opp som en dobbel treningstime. Denne gangen stoler han visst på at jeg kan kle meg passende helt uten hint
Cata Skrevet 24. februar 2021 #27908 Skrevet 24. februar 2021 Daria skrev (17 timer siden): Jeg er ganske sikker på at utdaterte ting som ligger og slenger i lukkede skuffer ikke kvalifiserer som dekor... Jeg er antidekorert. Attpåtil slapp jeg å betale på fyllinga.
Daria Skrevet 24. februar 2021 Forfatter #27909 Skrevet 24. februar 2021 Antidekorert? Litt som prins Harry ble da han mistet de militære æresbevisningene sine sist uke (uten sammenligning forøvrig - tror jeg)...?
Daria Skrevet 24. februar 2021 Forfatter #27910 Skrevet 24. februar 2021 Jeg har jo savnet Line Andersen på skjermen det siste året - her ligger det tydeligvis ting bak... (For øvrig ble jeg litt distrahert av at NRKs organisasjonsdirektør er en gammel kjenning fra jeg var tenåring. Noen kommer seg mer opp og fram enn andre... )
Roadrunner Skrevet 24. februar 2021 #27911 Skrevet 24. februar 2021 Daria skrev (1 minutt siden): Jeg har jo savnet Line Andersen på skjermen det siste året - her ligger det tydeligvis ting bak... (For øvrig ble jeg litt distrahert av at NRKs organisasjonsdirektør er en gammel kjenning fra jeg var tenåring. Noen kommer seg mer opp og fram enn andre... ) Har savnet henne jeg også, spesielt i sjakksendingene og alpinsendingene. Men har ant at noe ligger bak, da hun har vært ganske kort og smått kryptisk i svarene på Twitter. Trasig at det skulle bli slik!
Daria Skrevet 24. februar 2021 Forfatter #27912 Skrevet 24. februar 2021 Håper de finner en løsning - vil jo ha henne tilbake på skjermen, ingen gjør bedre utøverintervjuer enn henne. Har sett alpingutta gi uttrykk i sosiale medier for at de også savner henne, det sier jo litt...
Daria Skrevet 24. februar 2021 Forfatter #27913 Skrevet 24. februar 2021 NRK byr på mimreprogram fra ski-vm i Oslo 2011 - det var fine dager...
Daria Skrevet 24. februar 2021 Forfatter #27914 Skrevet 24. februar 2021 ...og der var linselusa på plass Sånn går det når man er i bildet akkurat når den beste nordmannen hopper...
Daria Skrevet 24. februar 2021 Forfatter #27915 Skrevet 24. februar 2021 Og igjen, faktisk - de siste bildene har jeg ikke sett før
Daria Skrevet 25. februar 2021 Forfatter #27916 Skrevet 25. februar 2021 VM er i gang Det er bare å glede seg til å rapporter fra sofaen
Daria Skrevet 25. februar 2021 Forfatter #27917 Skrevet 25. februar 2021 Noe av det festlige med vm er jo alle løperne fra det man vel må kunne kalle mindre tradisjonelle ski-nasjoner - Hellas og denslags. Å komme i må to minutter bak Klæbo høres jo ikke all verdens ut - hvis man ser bort fra at det er snakk om sprintprologen, og Klæbos tid var akkurat tre minutter... (Selv ville jeg jo vært en halvtime bak Klæbo, så jeg dømmer ingen...).
Roadrunner Skrevet 25. februar 2021 #27918 Skrevet 25. februar 2021 Oppdateringer tas i mot med glede! Hilsen kontorrotta...
Daria Skrevet 25. februar 2021 Forfatter #27919 Skrevet 25. februar 2021 (endret) Kan ikke noen i sminken hos nrk hoste opp en hårspenne til Astrid U. Jacobsen? Det ser så irriterende ut med den luggen som stadig faller ned i ansiktet... (Jeg sa ingenting om at alle oppdateringene skulle være av det saklige, sportslige slaget - men hvis noen forventet det, er det jo åpenbart snakk om nye besøkende - til dere... ) Endret 25. februar 2021 av Daria
Daria Skrevet 25. februar 2021 Forfatter #27920 Skrevet 25. februar 2021 -Jeg har en tvillingsøster som er litt iddiot av og til... Grei oppsummering av hva som skjedde da søstrene Udnæs Weng kolliderte i semifinalen. Hvordan den andre søsteren stiller seg til denne versjonen er så lang uklart...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå